دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
مدیرکل مدیریت بحران مازندران:
راه دسترسی ۲۷ روستای سخت‌گذر مازندران مسدود است/ بازگشایی کامل راه‌های ارتباطی ۵۴۸ روستای مازندران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: راه ارتباطی ۲۷ روستای استان که یا خالی از سکنه و یا دامداران در آن ساکن هستند، تا عصر دیروز بسته بود و از امروز عملیات بازگشایی از سر گرفته شده است.
علی‌اصغر احمدی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اعلام اینکه از ۵۷۵ روستای درگیر در برف ابتدای زمستان، راه دسترسی ۵۴۸ روستای استان مازندران تا عصر دیروز به طور کامل بازگشایی شده است، افزود: تنها ۲۷ روستا که یا خالی از سکنه هستند و یا در این فصل از سال، دامداران در آن ساکن هستند، به طور کامل بازگشایی نشده بود که از صبح امروز عملیات بازگشایی با سرعت از سر گرفته شد.

او با بیان اینکه تقریبا تمامی راه‌های اصلی، فرعی، آنتنی و روستایی بازگشایی شده در زیرساخت‌های خدماتی آب، برق، گاز، و تلفن مشکلی ندارند، تصریح کرد: مجتمع آبرسانی در دو روستای بخش دودانگه و کلیجانرستاق به دلیل یخ‌زدگی پمپ آب، با مشکل مواجه‌اند که دستگاه مربوطه در حال رفع مشکل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: ۲۷ روستایی که عملیات بازگشایی راه دسترسی آن‌ها امروز نیز در حال انجام است، شامل ۱۳ روستا در بهشهر، ۶ روستا در چالوس، ۲ روستا در سوادکوه و  ۶ روستا در نکا است.

احمدی از قطع ارتباط مخابراتی در ۱۷ روستای نکا گفت که به دلیل استقرار دکل در مکان سخت‌گذر و خارج از بافت روستا، کار اندکی دشوار شده است که دستگاه‌های مربوطه به مروز در حال رفع مشکل هستند.

آوای خزر: در برف اخیر، ۴۱۲ دکل مخابراتی و برق دچار مشکل شدند که اکنون حدود ۴۰۰ دکل تنها ۱۷ دکل با مشکل مواجه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان گفتگو یادآور شد، ۵۷۵ روستا در ۱۴ شهرستان ساری، گلوگاه، بهشهر، کلاردشت، چالوس، سوادکوه، رامسر، بابل، نکا، آمل، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد و نور درگیر مشکلات ناشی از بارش برف شدید در بخش زیرساخت‌ها بودند.

به گزارش آوای خزر، روستا‌هایی که بازگشایی نشده‌اند؛ علاوه بر سخت‌گذر بودن احتمال وقوع هر حادثه‌ای برای رانندگان ادوات و تجهیزات را در پی دارد و لذا کار با حساسیت بیشتری در جریان است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار