دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
عضو هیات رئیسه مجلس : متقاضیان استیضاح وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند

علی اصغر یوسف نژاد ، در خصوص نتیجه بررسی این طرح استیضاح افزود:متقاضیان استیضاح وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند لذا در صورت از حد نصاب نیفتادن امضا‌های متقاضیان؛ یکشنبه آینده استیضاح مسعود سلطانی فر اعلام وصول می‌شود.

یوسف نژاد افزود:تقاضای این استیضاح پس از تقدیم به هیات رئیسه طبق آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.
وی ادامه داد: در نشست بررسی تقاضای استیضاح، متقاضیان این طرح از پاسخ‌های مسعود سلطانی فر قانع نشدند لذا گزارش عدم توافق و اصرار طراحان بر استیضاح در این جلسه از سوی کمیسیون فرهنگی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود شنبه یا یکشنبه هفته گذشته طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شود، اما طبق آیین نامه داخلی مجلس به دلیل تعطیلی‌های پیش رو، امکان حضور و دفاع سلطانی فر پس از ۱۰ روز از اعلام وصول در مجلس وجود نداشت لذا در صورت از حد نصاب نیفتادن امضا‌های متقاضیان؛ یکشنبه آینده استیضاح مسعود سلطانی فر اعلام وصول می‌شود.
یوسف نژاد خاطر نشان کرد: تا کنون این استیضاح ۱۳ تا ۱۴ امضا دارد که ممکن است با توجه به اتفاقات جام حذفی فوتبال تعداد آن‌ها تغییر کند.
همچنین احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: پس از جلسه بررسی استیضاح مسعود سلطانی فر در کمیسیون فرهنگی تعدادی از نمایندگان امضا‌های خود را پس گرفتند، اما بلافاصله تعدادی دیگر این تقاضا را امضا کردند و تا کنون تقاضای استیضاح وزیر ورزش و جوانان حد نصاب امضا را داراست.
اتفاقات غیر فرهنگی در ورزشگاه‌ها، اقدامات خلاف اخلاق و قانون همچون شرط بندی، تفرقه قومی در ورزشگاه ها، فقدان عدالت محوری در رویکرد وزارت ورزش و جوانان و نبود اهتمام جدی در وزارتخانه در خصوص جوانان از جمله مهمترین دلایل استیضاح سلطانی فر است.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار