دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
وزیر کشور گفت :طبق گزارش دستگاه‌ها هیچ گونه نگرانی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود : امروز ما در جلسه گزارشی را از دستگاه‌ها درباره مصوبات قبلی داشتیم که خوشبختانه نشان دهنده فعالیت خوب رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی به مطالبات مردم و ‌رفع ابهامات ، شبهات و اطلاع رسانی قابل اطمینان است.
وی گفت : موضوع دیگر جلسه ارزیابی عملکرد رسانه‌ها بود که مقرر شد از رسانه‌های موفق عمل کرده اند در ستاد تقدیر و تشکر شود.
وزیر کشور افزود : در جلسه امروز درباره تامین کالاهای نیز دستگاه ها گزارشی ارایه کردند که هیچ گونه نگرانی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد چه در بحث حمل و چه عرضه اقدامات خوبی شده است .
وی گفت : بحث کالا‌های اساسی به عنوان یکی از موضوعات اصلی مجدد در جلسه امروز مطرح و دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در این زمینه ارائه کردند؛ به این معناست ذحیره سازی و عرضه به بازاربه طور مناسب است .
رحمانی فضلی افزود : وزارت صمت گزارشی از ۸۰ قلم کالای اساسی ارائه کرد که در دو هفته اخیر روند ۵۰ درصد از این کالا‌ها بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته است.
وی گفت : حدود ۴۲ درصد قیمت ها کالاها ثابت بوده و ۷ تا ۸ درصد نیز افزایش قیمت داشتیم .
وزیر کشور در ادامه به جنگ تحمیلی اقتصادی اشاره کرد و افزود : در جلسه امروز مقرر شد همه دستگاه‌ها متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته اصل امر فعالیت را بر مقاومت و استقامت اقتصادی و ‌تولیدی بگذارند.
وی ادامه داد: هیچ گونه انفعالی نباید دستگاه‌ها با آن مواجه باشند و از مردم نیز همین درخواست را داریم.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت : به تازگی مقام معظم رهبری اشاره داشتند که دشمن بحث مذاکره را مکمل تحریم قلمداد می‌کنند و ما باید این هوشیاری را در فعالیت‌های خود داشته باشیم.
وزیر کشور در ادامه به روند کاهشی نرخ ارز اشاره کرد و گفت : طبق گزارشی که بانک مرکزی ارائه کرد و با تحرکاتی که هم اکنون در عرصه بین المللی و‌ منطقه‌ای در فروش نفت داریم و در تامین ارز و برگشت مناسبی ارزی قرار داریم .
وی افزود : بنابراین گزارش‌های بانک مرکزی نشان دهنده روند کاهشی نرخ ارز است.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دشمن بی ثباتی خود را در میان تبلیغات و عملیات روانی رسانه‌های عظیم خود پنهان می‌کند گفت : ملت ایران با راهپیمایی عظیمی که در روز قدس انجام دادند یکبار دیگر نشان دادند که بنای آن‌ها بر مقاومت و‌حمایت از مستضعفان به خصوص ملت فلسطین است . همه این‌ها موجب شده که روند فعالیت‌ها و روند اقدامات و‌ جریانات سیاسی در کشور‌های دشمن از ثبات زیادی برخوردار نباشد .
وی ادامه داد : مردم ما با تحربه و بینش سیاسی که طی مدت این ۴۰ سال دارند حتما فریب اینگونه تبلیغات دشمن را نمی‌خورند و‌امیدواریم با توکل به خداوند و همیاری ملت و دولت و هدایت‌های مقام معظم رهبری از این شرایط سخت عبور کنیم.
بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با حضور اعضای این ستاد در محل وزارت کشور برگزار شد .

انتهای پیام/۱۰۰۰

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها