دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

کشته شدن دو سرباز اوکراین و اصابت خمپاره به جنوب روسیه 
ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد که دو سرباز دیگر این کشور در نتیجه گلوله باران جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین کشته شدند. همچنین رسانه های روسیه ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و کانال تلویزیونی زویوزدا روز شنبه از اصابت چندین گلوله خمپاره به استان راستف در جنوب روسیه خبر دادند. در گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفته شد: خمپاره ها توسط نیروهای اوکراینی پرتاب شده و کمیته پیگیری قضایی روسیه، تحقیقات در مورد این حوادث را آغاز کرده است. 

احتمال محرومیت ۴ ساله اسکی‌باز ایرانی
دیوان حکمیت ورزش (CAS) دوپینگ حسین ساوه شمشکی پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را تایید کرد. رای در خصوص میزان محرومیت ساوه شمشکی بر عهده فدراسیون جهانی اسکی است و احتمالا ساوه شمشکی با محرومیتی ۴ ساله روبرو خواهد شد.

عربستان: هیچ پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با ایران نداشته ایم
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که عربستان منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته ایم. وی ابراز امیدواری کرد که «ایران تمایل جدی داشته باشد تا بتواند روش کاری جدیدی [برای رسیدن به توافق] پیدا کند». بن فرحان در ادامه گفت: اگر شاهد تحولی اساسی در پرونده‌های منطقه‌ای با ایران باشیم، امکان نزدیک‌شدن دو کشور به هم وجود دارد.

پاسخ امیرعبداللهیان به سوالی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوالی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها طی هفته‌های قبل برای مذاکره مستقیم مرتبا به ما پیام دادند. واشنگتن می‌تواند حسن نیت خود را با پایان دادن به مسدود شدن دارایی‌های ما در خارج از کشور و برداشتن تحریم‌ها نشان دهد.

تجمع اعتراضی معلمان در شهرهای مختلف
شماری از معلمان صبح امروز 30 بهمن ماه در استان‌های مختلف کشور در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع و خواستار تسریع در تعیین تکلیف لایحه رتبه‌بندی و رسیدگی به مشکلات معیشتی خود شدند. توجه یکسان به حقوق معلم‌های شاغل و بازنشسته از جمله مهمترین مطالبات معترضین به طرح رتبه بندی است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۲ هزار و ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر رسید. همچنین ۱۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.

تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی
عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی کرونا، آخرین مصوبات این ستاد در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ را تشریح کرد. تاکید مجدد بر تصمیم‌گیری ستاد کرونای استان‌ها در خصوص "حضوری یا غیر حضوری" بودن آموزش مدارس و دانشگاه‌های آن منطقه، بر اساس میزان شیوع بیماری در میان دانش آموزان و دانشجویان، یکی از این مصوبات است.

فروش نفت ایران با ۱۰ تا ۱۲ درصد تخفیف / ضرر ۱۷۰ میلیون دلاری تحریم در هر روز
سیدحمید حسینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز، در گفتگو با «انتخاب» با بیان اینکه در شرایط فعلی، نفت ایران با ۱۰ تا ۱۲ درصد تخفیف به فروش می رسد گفت که غیر از تخفیف، هزینه بیشتری برای حمل و نقل و اسناد انتقال می‌پردازیم . به گفته او، ایران روزانه حدود ۱۷۰ میلیون دلار بابت عدم فروش نفت ضرر می‌کند.


طرح عجیب مجلس درباره استخدام
۳۰ نماینده مجلس طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تدوین کرده اند که بنا برادعای طراحان، هدفش جلوگیری از تضییع حقوق بیکارانی است که در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام می کنند. به بیان دیگر با تصویب این طرح بخش خصوصی مکلف می شود که بیکارانی که از سوی نهاد‌های دولتی معرفی می شوند را استخدام کند. صباغیان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: «پیشنهاد ما این بود که هر فردی به جز افرادی که جذب دستگاه دولتی می شوند، ثبت نام کنند و اگر شرکت‌های دولتی یا خصوصی نیرویی بخواهند که استخدامی نیست، این افراد فرستاده شوند. شرکت‌ها هم مکلف شوند که نیرویشان را از آنجا بگیرند.»  او گفت با این اقدام، کارگر دیگر سرگردان خانه فرماندار و امام جمعه نیست  و البته این را هم گفته است که اگر بخش خصوصی از نیرو راضی نبود، نیروی دیگری برایش فرستاده می‌شود.

احتمال احیای برجام تا دو هفته آینده
مقامات اسرائیلی به اکسیوس گفتند که ارزیابی ها در اورشلیم این است که ایالات متحده و ایران به توافق برای احیای برجام بسیار نزدیک هستند و احتمالاً در دو هفته آینده این توافق امضا خواهد شد.

تضمین، مهمترین چالش فعلی مذاکرات وین
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، در این نشست شرکت و خاطرنشان کرد: اکنون که با شما سخن می‌گویم، همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند. مهم‌ترین چالشی که در وین با آن روبرو هستیم ضمانت سیاسی و ضمانت اجرایی هست.او خواستار آن شد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رییس سنا بصورت مشترک و شخصی بیانیه در حمایت از نتیجه مذاکرات دهند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار