دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رئال مادرید در رقابت بر سر خرید هالند فعلا از بارسلونا پیشی گرفته اما جنگ ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر، ‌ رئال مادرید پس از بلایی که امباپه در بازی با پاری‌سن‌ژرمن بر سرش آورد، به این نتیجه رسیده که بهتر است هر چه سریع‌تر ستاره‌هایی در سطح امباپه را در تیمش داشته باشد تا اینکه مجبور به رویارویی با آنها نشود. درحالی‌که رئالی شدن امباپه قطعی به‌نظر می‌رسید، روزهای اخیر تردیدهایی در این مورد پیش آمده و مادرید را نگران کرده است. حالا رئال بیش از هر زمان دیگری باید برای توافق با هالند و مدیر برنامه طماع او بجنبد. با وجود رابطه دوستانه، صمیمانه و عالی مینو رایولا با لاپورتا، رئیس بارسلونا و مشکلاتی که پیش از این بین این مدیر برنامه جنجالی با فلورنتینو پرس وجود داشته، به‌نظر می‌رسد هالند به مادرید نزدیک‌تر باشد تا شهر بارسلون. چند نشریه معتبر یا زرد در یکی‌دو روز گذشته درباره آینده مهاجم نروژی دورتموند خبرهای تازه‌ای منتشر کرده‌اند؛ ازجمله روزنامه مارکا که به رئال نزدیک است و آاس که رئالی است و اسپرت کاتالونیا که بارسایی و بیلد که منبع معتبری در فوتبال آلمان است. مارکا از تشدید تماس‌ها بین رئال و بارسا با اطرافیان بچه‌غول خبر داده و نوشته است با اینکه پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی هم شدیدا خواهان این بازیکن هستند، خود او به همه گفته که ترجیح می‌دهد در اسپانیا بازی کند.

  • گران‌ترین بازیکن تاریخ در انتظار پیشنهاد نجومی | لقب رونالدو، مسی و نیمار به جواهر فرانسوی می‌رسد؟
  • پیشنهاد نجومی لیورپول برای جذب ستاره دورتموند

هالند بندی در قرارداد دارد که به موجب آن، تابستان آینده در فاصله یک سال مانده به پایان قراردادش، هر باشگاهی او را بخواهد با پرداخت ۷۵میلیون یورو می‌تواند به این آرزو برسد. البته فقط همین نیست؛ پورسانت کلان مینو رایولا که دست‌کم ۲۰میلیون تا ۴۰میلیون است و همچنین پدر هالند هم که خودش زمانی در لیگ برتر بازی می‌کرده، هست. چیزی که هالند می‌خواهد شبیه خواسته امباپه است؛ اینکه در باشگاه آینده‌اش نقش رهبر پروژه داشته باشد. بارسلونا می‌تواند این تضمین را به او بدهد اما در رئال با وجود وینیسیوس و بنزما و احتمالا امباپه، کسی مثل هالند نمی‌تواند رهبر باشد. برنامه فلورنتینو پرس این است که با او و دورتموند به توافق برسد و آنگاه اجازه بدهد این بازیکن، یک فصل دیگر هم در آلمان بماند و تابستان ۲۰۲۳ زمانی که بنزما مثل الان دیگر بدون جانشین نیست، او را به برنابئو ببرد. این باعث می‌شود دست رقبا از این استعداد و برنده احتمالی توپ طلا در آینده کوتاه بماند.

گفته می‌شود هالند سالی ۳۰میلیون یورو دستمزد می‌خواهد. رئال می‌تواند بدون نگرانی از قانون فیرپلی مالی این دستمزد را بپردازد اما بارسا ۲۰میلیون یورو می‌دهد که این هم بیشترین دستمزد بین بازیکنان فصل آینده خواهد بود. چیزی که بارسا را کمی از بچه‌غول دور کرده این است که باشگاه کاتالونی با اینکه حاضر است همه هزینه‌ها و پورسانت اطرافیان او را بپردازد، این پول‌ها را قسطی پرداخت می‌کند. این در حالی است که رئال دست‌به‌نقد است. خاویر تباس، رئیس لالیگا هم پیش‌بینی کرده که امباپه و هالند هر دو به رئال خواهند پیوست چون بارسلونا نیمه‌ورشکسته است. روزنامه آاس پیشنهاد پرداخت قسطی هزینه‌ها از سوی بارسلونا را فاش کرده است. نشریه بیلد، چاپ آلمان گزارش داده که به‌تازگی و در شهر موناکو نمایندگان رئال مادرید با ایجنت هالند و پدر این بازیکن دیدار کرده و با آنها به توافق اولیه دست یافته‌اند و مذاکرات در مراحل تعیین‌کننده‌ای قرار دارد و به پیشنهاد سایر تیم‌ها توجهی نخواهد شد. اسپرت کاتالونیا ادعا کرده که رئال مادرید با وکیل رافائلا پیمنتا که دست راست ایجنت ارلینگ هالند است قرارداد امضا کرده است.

هالند در این فصل بازی‌های زیادی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده و دورتموند در غیاب او به مشکلات زیادی خورده است. مهاجم تنومند نروژی در ۲۱سالگی ۱۲۷گل به ثمر رسانده؛ حالا این را در نظر بگیرید که دو تن از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در این سن‌وسال، یک‌سوم و یک‌چهارم این تعداد گل را هم نزده بودند؛ مسی ۴۲گل و کریستیانو رونالدو ۲۷گل./همشهری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: