دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
حامد لک در اوایل دوران حضورش در پرسپولیس درخششی غافلگیرکننده داشت اما در ادامه نتوانست آن کیفیت را حفظ کند.

به گزارش آوای خزر، همچنان اغلب عکس‌های دونفره‌ای که مدیرعامل پرسپولیس در دفترش می‌گیرد، برای هواداران، جذاب نیست. در شرایطی که استقلال مثلا صالح حردانی و آمانوف ازبکستانی را در پنجره زمستانی گرفت، رضا درویش در عکس‌های دونفره‌ای کنار امثال وحید قلیچ و محمودخان خردبین دیده می‌شود. صدالبته هر دوی این بزرگواران «عزیز» هستند اما پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن دارد. تنها تحرک مهم زمستانی در اردوگاه سرخپوشان جذب رامین رضاییان بود که می‌دانیم اگر علاقه قلبی و قبلی این بازیکن به حضور در پرسپولیس وجود نداشت، همین هم به‌راحتی میسر نمی‌شد.

  • قرارداد دروازه بان پرسپولیس تمدید شد

به هر حال تازه‌ترین عکس دونفره درویش، به قاب ثبت‌شده از تمدید قرارداد او با حامد لک مربوط می‌شود. دروازه‌بان اصلی سرخپوشان به شکلی غیرمنتظره در دفتر باشگاه حاضر شد و قراردادش را به ‌مدت یک فصل دیگر تمدید کرد. لک تا پایان فصل تحت قرارداد پرسپولیس بود که حالا این مدت تا پایان لیگ بیست‌ودوم افزایش یافته است. تمدید با لک در شرایطی رخ می‌دهد که این اواخر انتقادات از او بالا گرفته است. اوایل دوران حضور لک در پرسپولیس، او درخششی غافلگیرکننده داشت و همه چشم‌ها را خیره کرد اما در ادامه نتوانست آن کیفیت را حفظ کند. لک در فصل جاری به‌ندرت مهارهای چشمگیر داشته و در برخی آیتم‌ها مثل بازی با پا هم همچنان ضعف دارد؛ به علاوه بعید به‌نظر می‌رسید این بازیکن تمایلی برای جدایی از پرسپولیس داشته باشد و از این دیدگاه، تمدید قرارداد زودهنگام او هم جالب توجه است؛ انگار که مدیران پرسپولیس فقط خواسته‌اند کاری انجام بدهند.

از همه اینها که بگذریم، تمدید قرارداد لک و جذب احمد گوهری که چندی پیش اتفاق افتاد، احتمالا به‌معنای منتفی شدن بازگشت علیرضا بیرانوند به پرسپولیس است. دروازه‌بان سرشناس و ملی‌پوش فوتبال ایران این روزها در بواویشتا نیمکت‌نشین شده و حتی بین ۲ نیم‌فصل هم حرف و حدیث‌هایی در مورد بازگشتش به جمع سرخپوشان به گوش می‌رسید. بعد از تجارب تلخ در بلژیک و پرتغال، خیلی‌ها انتظار دارند بیرو پایان فصل به ایران برگردد و در این میان پرسپولیس می‌توانست مقصد ایده‌آل او باشد. با این حال سرخپوشان طی همین چند هفته تکلیف دروازه تیم‌شان تا پایان فصل بعد را مشخص کردند. لک که تمدید کرد، قرارداد گوهری هم یک‌فصل‌ونیمه است؛ بنابراین در شرایط عادی پرونده بازگشت زودهنگام بیرانوند به پرسپولیس بسته شده است./همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها