دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان تعیین تکلیف نشده هم مشمول مالیات سنوات گذشته می‌شوند و هم تراکنش آنها قطع و غیرفعال خواهد شد، گفت: مطابق با مقررات، بانک مرکزی مکلف به قطع و غیرفعال کردن تمام دستگاه‌های کارتخوانی است که متصل به پرونده مالیاتی نیستند.

دارندگان دستگاه کارتخوان بخوانند

به گزارش آوای خزر،جهانگیر رحیمی با بیان اینکه مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان که به پرونده مالیاتی متصل نیستند، پایان یافته است، اظهار داشت: قرار بر این بود که بهمن ماه پایان مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوانی که به یک پرونده مالیاتی متصل نیستند پایان بپذیرد و در حال حاضر اطلاعات در حال جمع‌آوری و ارائه به بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های کارتخوان و پوزی که تعیین تکلیف نشده باشند، ریز تراکنش آنها گرفته می‌شود و پرونده مالیاتی برای آنها تشکیل خواهد شد و مالیات بر تمام سنوات محاسبه و از مالک دستگاه کارتخوان وصول می‌شود و طبق مقررات، این کارتخوان و دستگاه پوز قطع خواهد شد.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه دستگاه‌های کارتخوان تعیین تکلیف نشده هم مشمول مالیات سنوات گذشته می‌شوند و هم تراکنش آنها قطع و غیرفعال خواهد شد، گفت: مطابق با مقررات، بانک مرکزی مکلف به قطع و غیرفعال کردن تمام دستگاه‌های کارتخوانی است که متصل به پرونده مالیاتی نیستند.

رحیمی افزود: مالک دستگاه‌های پوز که تا به امروز حسب درخواست سازمان امور مالیاتی برای تعیین تکلیف این دستگاه‌ها مراجعه نکرده و دستگاه خود را به پرونده مالیاتی اتصال نداده باشند، مشمول اعمال مقررات بانک مرکزی می‌شوند و به زودی دستگاه پوز آنها غیرفعال خواهد شد.

وی با اشاره به صاحبان کسب و کار علیرغم داشتن دستگاه پوز از مشتریان و مراجعان پول نقد طلب می‌کنند، یادآور شد: طبق قانون بودجه، پیش‌بینی شده صاحبان گردش حساب‌های بالای ۵۰ میلیارد ریال در سال، مشمول دریافت مالیات شوند. طبق ماده ۱۶۹ مکرر، بانک مرکزی مکلف است حساب‌هایی که بیش از ۵۰ میلیارد ریال گردش مالی در سال دارند، اطلاعات آن را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و این حساب به عنوان حساب فروش در نظر گرفته می‌شود و اطلاعات آن، مبنای محاسبه تعیین درآمد در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی گفت: در صورت نیاز، سازمان امور مالیاتی می‌تواند ریز گردش این حساب‌ها را هم در اختیار داشته باشد تا در حسابرسی‌ها از آن استفاده کند.

رحیمی اضافه کرد: واقعیت این است که کسب و کار بدون استفاده از دستگاه کارتخوان و حساب‌های الکترونیکی بسیار سخت است و افراد امکان مدیریت آن را ندارند بنابراین هرچند مقاومت‌هایی برای استفاده از دستگاه پوز در راستای فرارهای مالیاتی وجود دارد اما ناگزیر تمام افراد به سمت استفاده از دستگاه‌های پوز می‌روند و مالیات فعالیت‌شان محاسبه خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای وصول مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ خبرهای خوبی داریم که این طرح‌ها و مقررات در سال آینده اجرایی می‌شوند.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اذعان کرد: دستگاه‌های پوزی که به یک پرونده مالیاتی متصل نیستند، علاوه بر محاسبه مالیات‌ آنها، تا پایان سال ۱۴۰۱ غیرفعال خواهند شد./ایلنا
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار