دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
دلایل مختلفی برای اجازه دادن به بچه‌ها برای داشتن تلفن همراه در مدرسه وجود دارد. ما می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که فواید موبایل چیست؟

به دلایل مختلفی برای اجازه دادن به بچه‌ها برای داشتن تلفن همراه در مدرسه وجود دارد. ما می‌خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که فواید موبایل چیست؟

فواید موبایل چیست؟
در ادامه، فهرستی را مشاهده خواهید کرد که چرا ممکن است اجازه دادن به بچه‌ها برای داشتن موبایل در مدرسه مفید باشد.

1- تماس والدین
اگر کودک تلفن همراه داشته باشد، مدت زمان تماس با والدین در مواقع اضطراری می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. پیدا کردن «مادر» یا «پدر» در لیست مخاطبین آن‌ها و برقراری تماس با آن‌ها بسیار سریع‌تر از اطلاع دادن به معلم، یا اداره و واداشتن آن‌ها به جستجوی اطلاعات در سیستمشان است.


بیشتر بخوانید: رفتار والدین با کودکان، سمی نباشید


2- اطلاع‌رسانی درباره تعطیلی مدارس
اگر هر گونه شرایط اضطراری از جمله شرایط مربوط به آب و هوا وجود داشته باشد و مسئولان مدرسه بخواهند مدرسه را تعطیل کنند، اگر دانش‌آموزان بتوانند خودشان با والدین خود تماس بگیرند، دردسر برای مدرسه بسیار کمتر خواهد بود.


فواید موبایل چیست، والدین بدانند
3- برنامه‌ریزی دانش‌آموزان
اکثر تلفن‌های همراه اکنون گزینه‌های تقویم را روی خود دارند. این یک راه آسان برای دانش‌آموزان برای پیگیری تکالیف و آزمون‌های آینده است.

به این دلیل نوجوانان هرگز از تلفن خود دور نیستند، مدیریت کار و زمان به صورت الکترونیکی برای آن‌ها آسان‌تر از تلاش برای نوشتن و برنامه‌ریزی روی یک تکه کاغذ است.

به این دلیل نوجوانان هرگز از تلفن خود دور نیستند، مدیریت کار و زمان به صورت الکترونیکی برای آن‌ها آسان‌تر از تلاش برای نوشتن و برنامه‌ریزی روی یک تکه کاغذ است که ممکن است گم شود یا آسیب ببیند.


بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین پیش دبستانی در منزل، چه چالش‌هایی دارد؟


4- امکان پژوهش
اگر نگران حواسپرتی کودکان به خاطر داشتن موبایل هستید، بدانید که جلوگیری از وب‌گردی دانش‌آموزان در زمان کلاس می‌تواند به راحتی با داشتن خط مشی غیرفعال بودن آن‌ها مدیریت شود.
داشتن اینترنت روی تلفن‌های همراه می‌تواند ابزار مفیدی برای تحقیق در پروژه‌های مختلف برای دانش‌آموزان باشد.

5- کاهش حجم کار برای کارکنان دفتری
زمانی که دانش‌آموزان موبایل دارند، والدین می‌توانند در رابطه با تاخیر، یا یادآوری قرار ملاقات‌های خود از طریق پیامک، یا پست صوتی برای فرزندان خود پیام ارسال کنند، در نتیجه میزان ارسال پیام به دانش‌آموزان توسط دفتر را حذف می‌کند، یا کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: دفاع شخصی خیابانی کودکان، بدانند بهتر است



فواید موبایل چیست، والدین بدانند
6- تماس در موارد اضطراری
اگر در مدرسه شرایط اضطراری وجود داشته باشد که نیاز به تماس با پلیس، آتش‌نشانی یا آمبولانس باشد، زمان پاسخگویی برای دانش‌آموزان برای استفاده از تلفن همراه خود به جای یافتن تلفن در مدرسه بسیار کمتر است.

اگر دانش آموزی در یادداشت‌برداری از روی تخته یا پروژکتور کند باشد، می‌تواند از ویژگی دوربین موبایل خود برای گرفتن عکس از یادداشت‌ها استفاده کند.


7- امکان یادداشت‌برداری و ذخیره‌سازی
اگر دانش آموزی در یادداشت‌برداری از روی تخته یا پروژکتور کند باشد، می‌تواند از ویژگی دوربین موبایل خود برای گرفتن عکس از یادداشت‌ها استفاده کند، این کار باعث می‌شود دانش‌آموزان مطالبی را که در مدرسه آموزش داده می‌شود، از دست ندهند.


بیشتر بخوانید: آموزش نظم به کودکان، با این روش ها



فواید موبایل چیست، والدین بدانند
8- امکان ردیابی کودکان
بدترین کابوس برای هر پدر و مادری این است که نداند فرزندش کجاست.
بسیاری از ارائه‌دهندگان تلفن همراه اکنون گزینه ردیابی را هم ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد مکان فرزند خود را پیدا کنید.
به این ترتیب اگر مدرسه تماس بگیرد و بگوید فرزند شما غایب است و شما نتوانید به فرزندتان دسترسی پیدا کنید، می‌توانید او را ردیابی کنید تا مطمئن شوید که سالم است.


بیشتر بخوانید: انجام تکالیف کودک، نقش والدین چیست؟


9- تماس با والدین در صورت جا گذاشتن وسایل 
خواه ناهار، وسایل فوتبال یا تکالیف آن‌ها باشد، همه ما می‌دانیم که بچه‌ها فراموشکاران بزرگی هستند و فراموشی، بخشی از طبیعت انسان است.
اجازه دادن به بچه‌ها برای داشتن تلفن همراه در مدرسه، تماس با والدین را با یک تماس سریع یا پیامک در طول زمان استراحت بسیار آسان‌تر می‌کند.
در چنین شرایطی به‌جای اینکه دانش‌آموز نیازی به گرفتن اجازه برای رفتن به دفتر برای برقراری تماس باشد، به راحتی می‌تواند با منزل تماس بگیرد و بخواهد والدینش وسیله‌ای را که فراموش کرده، برایش بیاورند.


بیشتر بخوانید: درس خواندن کودکان، نقش والدین



فواید موبایل چیست، والدین بدانند
10- آرامش خاطر والدین
دانستن اینکه می‌توانید در یک لحظه به فرزندتان دسترسی پیدا کنید، به هر پدر و مادری آرامش خاطری می‌دهد که برای بیرون فرستادن او از خانه نیاز دارد.
این‌که کودک تلفن همراه داشته باشد و پدر و مادر بتوانند با او تماس بگیرند، یکی از راه‌هایی است که آن‌ها را از امنیت کودک مطمئن می‌کند.
شاید شما جزو گروهی باشید که یادتان باشد زمانی که تلفن همراه وجود نداشت، شرایط چطوری بود.
اگر پدر، مادر، یا معلمی هستید که نگرانید تلفن‌های همراه در طول کلاس ممکن است حواس دانش‌آموزان را پرت کند، بدانید که می‌توان با مدیریت درست از این حواس‌پرتی‌ها پیشگیری کرد.
شما چه فکری می‌کنید؟ با خیال راحت، نظر موافق یا مخالف خود، یا مضرات اجازه دادن به بچه‌ها برای داشتن تلفن همراه در مدارس را با ما درمیان بگذارید. اگر معلم هستید، نظر شما چیست.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار