دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. .

روسیه: به نازی‌ها حمله کرده ایم
وزارت خارجه روسیه، پس از انتقادات وزیر خارجه اسرائیل از حمله مسکو به اوکراین، سفیر این رژیم را احضار کرد. طبق نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان نشستی با سفیر تل‌آویو از او پرسید که "چگونه اسرائیل حمله به نازی‌ها را محکوم می‌کند." سفیر اسرائیل در مسکو گفت: تل‌آویو نسبت به این وضعیت و زندگی اتباع اسرائیلی در اوکراین و کارکنان سفارتش در آنجا بسیار نگران است و امیدواریم این تنش پایان یابد و راهکاری دیپلماتیک ایجاد شود.

۶ درخواست آمریکا از چین برای ممانعت از حمله روسیه
بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی طی سه ماه گذشته بالغ بر شش بار تلاش کردند چین را به دفع حمله روسیه به اوکراین وادارند اما "مکررا با دست رد پکن مواجه شدند." در گزارش نیویورک تایمز آمده است که آمریکا در این راستا به پکن اطلاعاتی را درباره تجمیع قوای نظامی روسیه در اطراف اوکراین ارائه ‌کرده و "به چینی‌ها التماس کرده بود از روسیه بخواهند که حمله نکند."

۱۲۰ هزار نفر اوکراین را ترک کرده‌اند
آژانس پناهندگان سازمان ملل تایید کرده است که بیش از ۱۲۰ هزار اوکراینی از زمان آغاز جنگ از این کشور خارج شده‌اند. خانم " کلی کلمنتس" معاون کمیسیونر ارشد امور پناهندگان سازمان ملل امروز در مصاحبه با شبکه سی ان ان همچنین عنوان کرد که اوضاع در اوکراین احتمالا بدتر می شود.

بلاتکلیفی ۱۴۰۰ دانشجوی ایرانی در پناهگاه‌های اوکراین
در پی حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه اوکراین همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند و پس از گذشت سه روز از آغاز این حمله نظامی، هنوز و علی رغم اظهارنظرهای مسئولان مربوطه، اقدام عملی برای خروج این دانشجویان از شرایط جنگی و انتقال به کشور صورت نگرفته است.

حمله به پتروشیمی راه‌آوران فنون ماهشهر
محسن ادیبی رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: حمله انجام شده به پتروشیمی راه‌آوران فنون ماهشهر تروریستی نیست. این حادثه بعد امنیتی دارد اما با قصدتروریستی انجام نشده است. وی افزود: ابعاد موضوع ازطریق مراجع ذی صلاح و دستگاه های امنیتی در حال پیگیری است. ادیبی عنوان کرد: این اتفاق حوالی ساعت ۲ بامدادروز شنبه(۷ اسفندماه) توسط افرادی که نیت آن ها نامشخص است رخ داده است.

جلسه شورای عالی امنیت ملی برای بررسی متن نهایی توافق احیای برجام
نایب رئیس اول مجلس گفت: جلسه شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات وین برگزار شد. حجت الاسلام نبویان نماینده تهران نیز در مجلس گفته متن توافق ایران و ۴+۱ نهایی شده و از بررسی آن در نشست امروز شورای عالی امنیت ملی کشور خبر داده.

اظهارات بایدن درباره جنگ جهانی سوم
واشنگتن تایمز نوشت: بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید. یا جنگ جهانی را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید. یا مطمئن شوید که کشوری که خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند بهای انجام آن را می‌پردازد.»

نبویان: به جای تضمین برای عدم خروج آمریکا از برجام، از ما تضمین گرفته اند 
محمود نبویان، عضو کمیسیون اصل نود گفت: در توافقی که احتمالا در چند روز آینده رخ می دهد، آنچه مطلوب نمایندگان است، وجود ندارد. او گفت: آمریکا اصلا تضمین نداده که از برجام خارج نشود  و برعکس به جای اینکه آنها تضمین عدم خروج دهند از ما تضمین گرفته اند . به گفته او، در مورد لغو تحریم آیسا و کاتسا و تبدیل ارز به هیچ عنوان تضمین نداده‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۷هزار و ۳۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۲۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۴۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر رسید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار