دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
چشمه اودبه پارسیان در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از مناطق بکر کشور محسوب می‌شود.

آوای خزر/ با توجه به اینکه در ایام نوروز تعطیلات بیشتری پیش روی سفردوستان قرار می‌گیرد، بنابراین جنوب‌گردی رونق بسیاری پیدا می‌کند. اما شاید آنقدر که گردشگران و مسافران قشم را می‌شناسند و به آن سفر می‌کنند پارسیان و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیرش را نشناسند. به‌عنوان نمونه چشمه اودبه یکی از جاهای بی‌نهایت دیدنی و زیبای پارسیان است که وقتی آن را از نزدیک ببینید شگفت‌زده می‌شوید.  

برای رفتن به این چشمه باید به روستای چک‌چک بروید. سپس خودروی خود را در کنار جاده پارک کنید. ناگفته نماند یک مسیر پیاده‌روی در گرما و در دل یک تنگه پیش رو دارید. اما هرچه به چشمه نزدیک می‌شوید این جغرافیای پر از سنگ و گرم ناگهان سرسبز و خنک می‌شود. همین ویژگی شما را در پایان راه هیجان‌زده می‌کند و خستگی را از تنتان در. گویی طبیعت در پایان مسیر برایتان جایزه‌ای در نظر گرفته است تا پس از خستگی راه و گرما تن به خنکای آب چشمه‌ای بزنید که رنگ فیروزه‌ای آب و رنگ سبز دیواره‌هایش هوش از سرتان می‌برد. یک سبزآبی زیبا.

بهتر است و در واقع توصیه می‌شود این مسیر را بدون راهنما نروید. همچنین بهترین زمان برای سفر به چشمه اودبه پارسیان فصل بهار، پاییز و زمستان است.

مسیر دسترسی | چگونه به چشمه اودبه پارسیان برویم؟

 برای رسیدن به چشمه اودبه باید به هرمزگان بروید. سپس مسیر عسلویه را پیش بگیرید. عسلویه تا شهر پارسیان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.  پس از رسیدن به شهر پارسیان، به سمت روستای چک چک بروید. روستا در ۲۵ کیلومتری شرق شهر پارسیان قرار دارد. با راهنمایی گرفتن از بومیان، خود را به چشمه اودبه برسانید. از روستای چک چک تا چشمه اودبه، حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی پیش رو دارید. اگر نتوانستید در مسیر کسی را برای راهنمایی پیدا کنید مختصات روستای چک چک روی گوگل مپ گوشی همراهتان هم قابل جست و جو است./همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار