دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

سفر گروسی به ایران در روز شنبه
سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مدیرکل آژانس روز شنبه هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد. به گفته سخنگوی آژانس، گروسی همچنین یک کنفرانس خبری درباره بازگشتش به وین برگزار خواهد کرد. شب گذشته نیز برخی رسانه‌های داخلی ایران از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آتی به ایران خبر داده بودند.

توافق اوکراین و روسیه بر سر ایجاد «کریدور بشردوستانه»
به گفته یکی از مقام‌های اوکراینی، در دومین دور مذاکرات کی‌یف و مسکو دو طرف توافق کردند که یک «کریدور بشردوستانه» برای خروج غیرنظامیان از مناطق جنگی به وجود بیاورند. کریدور های بشردوستانه، راه‌هایی هستند که در جریان درگیری‌های نظامی با توافق طرفین، به شکل امن نگاه داشته می‌شوند و به آنها حمله نمی‌شود.

احتمال آوارگی ۱۰ میلیون نفر در جنگ اوکراین
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که احتمال آوارگی بیش از ۱۰ میلیون نفر در نتیجه جنگ در اوکراین وجود دارد. سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: این تعداد می تواند شامل ۴ میلیون نفر شود که از مرزهای اوکراین خارج شده و وارد کشورهای همسایه اوکراین می شود.

یک ادعا: اگر گفت‌وگو‌های وین تا جمعه به نتیجه نرسد، غرب از مذاکرات خارج می‌شود
لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا مدعی است از روز دوشنبه که مذاکره‌کننده ارشد ایران به وین بازگشته، تغییری در روند اختلافات ایجاد نشده و اختلافات در ارتباط با مسائل پادمانی، ابعاد تحریم‌ها و ضمانت‌های اقتصادی همچنان باقی مانده‌اند. به گزارش «انتخاب»، نورمن نوشته است: «هیچ کس در طرف غربی نمی‌خواهد این مذاکرات به جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آینده کشیده شود. پیام این است که مذاکرات باید به طور موثر تا روز جمعه به نتیجه برسد. اگر اینگونه نشود طرف غربی از مذاکرات خارج می‌شود و فشارها را افزایش می‌دهد. در آن صورت برجام غیر قابل احیا خواهد بود. شخصاً شک دارم که مذاکرات به آخر هفته کشیده نشود.»

تعداد فوتی‌های کرونا به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافت
بنابراعلام وزارت بهداشت، ۱۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و ۶ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۴۷ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

بن سلمان: من دستور قتل خاشقجی را ندادم
ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی گفت: بدیهی است که من دستور قتل جمال خاشقجی را صادر نکرده‌ام. این موضوع به لحاظ احساسی به من و عربستان آسیب می‌زند. بن سلمان تصریح کرد: کشته شدن خاشقجی بدترین اتفاقی بود که تا به حال برای من رخ داده است، زیرا تقریبا تمام برنامه های من برای اصلاحات را خراب می‌کرد.

وزارت خارجه: تقریبا همه ایرانیان از اوکراین خارج شده اند
خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: تمام ایرانیان مقیم اوکراین را تشویق کردیم که به ایران بازگردند و بیشتر از این در این کشور نمانند. او گفت: در حال حاضر فقط در لهستان بیش از ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده اند.


نماینده مجلس: توافق خوب یعنی خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی
ابراهیم رضایی با اشاره به مذاکرات وین در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «توافق خوب‬⁩ توافقی است که در نتیجه آن، سپاه از لیست گروه‌های تروریستی و نیز تحریم خارج شده باشد.» همچنین رضایی در توییت دیگری با اشاره به سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: «ما در مذاکرات با ۳ ضلع مواجهیم: صهیونیست‌ها مسئول خرابکاری و ترور، آمریکایی‌ها مدیر فشار و مذاکره همزمان، آژانس و آقای گروسی هم متولی خوراک‌دهی و جوسازی رسانه‌ای علیه ایران.

بررسی حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا
گابریل نورونا مشاور ویژه وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در امور ایران در دولت دونالد ترامپ با انتشار یک رشته توئیت به نقل از مقامات وزارت امورخارجه و شورای امنیت ملی آمریکا ‌و همچنین مقامات اتحادیه اروپا مدعی شد که راب مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در گفت‌وگوهای وین به ایران پیشنهاد حذف نام سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی را داده است.


آژانس: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۵ برابر سقف برجام رسیده
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در گزارشی مدعی شد میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به پانزده برابر بیشتر از سقف تعیین شده در توافق هسته‌ای (برجام) رسیده است. به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، ایران حدوداً ۳۳.۲ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا غنای ۶۰ درصد ذخیره کرده که نسبت به ماه نوامبر ۱۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است.

چند قدم نهاییِ احیای برجام
نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات وین در توییتی به زبان فارسی نوشت: ما خیلی نزدیک به یک توافق هستیم. همه طرف ها به طور سازنده تحت رهبری هماهنگ کننده اتحادیه اروپا مذاکره کرده اند. اکنون باید چند قدم نهایی را برداریم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار