دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
زهره فکور صبور، بازیگری که نرسیده به ایستگاه ۴۴ سالگی، قطار زندگی‌اش متوقف شد، تنها ۲۰ روز دیگر تا سالروز تولدش فاصله داشت.

به گزارش آوای خزر،  زهره فکور صبور، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد یکم فرودین سال ۱۳۵۷، از بیست سالگی وارد عرصه هنر و بازیگری شد.

بازیگر کم حاشیه و عموما کم کاری بود اما به واسطه حضور در چند سریال پرمخاطب، به چهره آشنایی برای اغلب مخاطبان تلویزیون بدل شد.

با سریال «روزگار جوانی» در سال ۷۷ دیده شد و تا اواخر دهه هشتاد در چندین سریال تلویزیونی از جمله «همسفر»، «مسافری از هند» ، «یکی بود یکی نبود» ، «کمکم کن»، «فصل زرد»، «نرگس» و «ریحانه» ایفای نقش کرد.

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
مسافری از هند

 

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
سریال ریحانه

زنده یاد فکور صبور در سال ۸۵ در سریال «از نفس افتاده» باز هم با قاسم جعفری همکاری داشت و در این سریال در کنار اشکان خطیبی و خاطره حاتمی، نقش پر رنگ تری را به ثبت رساند.

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
سریال «از نفس افتاده»

در سال ۸۸ فکور صبور در سریال «دلنوازان» نقش متفاوتی ایفا کرده و بیش از پیش مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او در این سریال نقش دختر گمشده فریبا کوثری که در کودکی نابینا شده بود را باورپذیر ایفا کرد.

زهره فکور صبور در دهه ۹۰  نام خود را در چند سریال کمدی پرمخاطب هم به ثبت رساند. او در «پایتخت ۳» نقشی کوتاه ایفا کرد و سپس در هر دو فصل سریال «دردسرهای عظیم»، نقش دختر مهدی هاشمی و پرستو گلستانی و خواهر اشکان اشتیاق را بازی کرد.

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
سریال «دردسرهای عظیم»

 

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
سریال کارآگاهان

سه سریال بعدی فکور صبور نیز فضایی کمدی داشتند. او در سال ۹۶ در سریال «پنجری» با مهران غفوریان و حمید لولایی هم بازی شد. در سال ۹۸ در سریال «دنگ و فنگ روزگار»  با مرحوم سیروس گرجستانی، امیر غفارمنش و محمد نادری هم بازی شد و در نوروز سال ۹۹ نیز سریال کمدی «کامیون» را در کنار مهدی هاشمی و لعیا زنگنه به روی آنتن داشت.

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
سریال پنچری

زهره فکور صبور این روزها مشغول بازی در سریال «بی همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی بود. او یک روز قبل از فوتش تصویری از خود در کنار عوامل پشت صحنه سریال منتشر کرده است. با مرگ این بازیگر نقشش در این سریال هم ناتمام ماند.

استقبال از مرگ، ۲۰ روز قبل از ۴۴ سالگی
تصویر فکور صبور در سریال پخش نشده بی همگان

آخرین پست اینستاگرامی این بازیگر نیز  ویدیویی از مصاحبه‌اش با یک برنامه تلویزیونی است. فکور صبور در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری که می‌پرسد اگر به بیست سال پیش بازگردد باز هم بازیگر می‌شود؟ صریح جواب منفی می‌دهد و می‌گوید ابدا این شغل را انتخاب نمی‌کرد.

زهره فکور صبور شب گذشته ـ ۱۰ اسفند ماه ـ در حالی که فقط ۲۰ روز تا روز تولد ۴۴ سالگی اش باقی مانده بود، به دیار باقی شتافت.

او در گفت وگویی که در کتاب «سنگ قبر» ـ نوشته پوریا تابان ـ منتشر شده، درباره مرگ چنین اظهار کرده بود: «دوست دارم وقتی که می‌میرم در اوج باشم، در اوج تکامل انسانی و معنوی. دوست ندارم وقتی که می‌میرم بعضی آدم‌ها از من ناراحتی به دل گرفته باشند. نوع مردن مهم نیست، فقط دلم نمی‌خواهد زیاد درد بکشم.»

پیکر این بازیگر صبح ـ پنجشنبه ـ در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: