دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
دانش‌بنیان‌های مازندران بار دیگر افتخار آفریدند
ساخت بویلرهای فایر تیوب برای نخستین‌بار در خاورمیانه
محمودآباد – یک شرکت دانش‌بنیان در مازندران علاوه بر ساخت بویلرهای فایرتیوب برای نخستین‌بار در خاورمیانه، از خروج 4 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است.
"مهندس علی اصغر رحمانی" رئیس هیات‌مدیره شرکت دابو صنعت به خبرنگار آوای خزر در ساری می­‌گوید: در واقع ما ۶ دستگاه بویلر بخار فایر تیوب ۳۲ تن با فشار کاری ۱۲ بار بر ساعت به همراه متعلقات تمامی تجهیزات مورد نیاز این بویلر برای موتورخانه را طراحی و تولید کردیم.

او تصریح کرد: تا کنون این تناژ ظرفیت بخار، از نوع دیگ­های بخار فایر تیوب یکجا داخل یک موتورخانه قرار نگرفته بود چه اینکه ظرفیت ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۵۰ تن در پتروشیمی­‌ها یا کاغذسازی­‌ها داشتیم، اما در ظرفیت ۲۰۰ تن در یک موتورخانه به صورت فایر تیوب تا حالا نصب نشده بود و این برای نخستین‌بار است که چنین محصولی وارد بازار شده است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت دابوصنعت با بیان اینکه معمولا در تناژ‌های بالا مصرف کننده به سمت دیگ­های واتر تیوب می­رود، اظهار داشت: موضوع اینجاست که هزینه ساخت دیگ­‌های واتر تیوب بیشتر است، تعمیر و نگهداری آن‌ها سخت است و اگر مشکلی پیش بیاید تمامی خط بخار آن‌ها متوقف می­‌شود، ولی با قراردادن دیگ‌­های فایر تیوب به تعداد ۶ عدد (۶ دستگاه دیگ بخار ۷۰۰۰۰ Lb/Hr)، مصرف‌کننده همان ظرفیت را با هزینه‌­های تعمیر و نگهداری کمتر خواهد داشت.

رحمانی ادامه داد: یعنی به جای اینکه یک دیگ واتر تیوب ۲۰۰ تن خریداری کند، ۶ بویلر فایر تیوب ۳۲ تن خریداری می­‌کند و این تغییر سبب می­‌شود که هزینه تعمیر و نگهداری و کنترل بخار خروجی برای مصرف کننده خیلی راحت­‌تر بشود و از لحاظ هزینه‌ای تا ۶۰% سیو هزینه داشته است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت دانش‌بنیان دابوصنعت، اقدام دیگر در همین راستا را ساخت اکونومایزر برای هر ۶ دستگاه جهت ذخیره انرژی عنوان و تصریح کرد: مصرف سوخت این دستگاه‌­ها بسیار زیاد است و حتی یک یا نیم‌درصد اضافه کردن به راندمان دستگاه­‌ها خیلی عدد‌های چشمگیری خواهد داشت. این اکونومایزر‌ها توان افزایش دمای آب ورودی به بویلر از دی اریتور را تا ۲۰∙c خواهد داشت که می‌­تواند ۳ درصد راندمان کل پکیج را افزایش یابد.

رحمانی ادامه داد: بنابراین با گذاشتن اکونومایزر، تقریبا ۳ تا ۵ درصد راندمان بویلر بالاتر می­‌رود و در واقع از اگزاست این بویلر‌ها که دمای دود ۲۳۰ تا ۲۶۰ درجه از آن خارج خواهد شد؛ دما را تا ۵۰ درصد کاهش می­‌دهیم و آن وقت از پرت انرژی برای پیش‌­گرم کردن آب ورودی به بویلر‌ها استفاده می­‌کنیم و علاوه بر آن نیز ذخیره انرژی انجام می‌شود.


به گزارش آوای خزر، شرکت دابو صنعت توانسته است با تولید یک محصول دانش‌بنیان، بیش از ۴ میلیون دلار ارز آوری داشته باشد که این کمک بزرگی به اقتصاد کشور و تولیدکنندگانی است که برای شرکت‌های خود نیاز به بویلر فایر تیوب دارند.

شرکت دانش‌بنیان "مخزن فولاد رافع" با نام تجاری دابو صنعت، در شهرک صنعتی "تشبندان" شهرستان محمودآباد واقع است که فعالیت‌های آن در زمینه صنعت تاسیسات و انرژی با هدف طراحی، ساخت و تولید انواع سیستم‌های گرمایشی از سال ۱۳۷۳ آغاز شده است. از جمله تولیدات مجموعه دابوصنعت انواع دیگ‌های مورد استفاده در صنایع مختلف (بخار، آب داغ، آب گرم و روغن داغ)، مبدل‌های حرارتی، انواع فیلتر مایعات، دی اریتور، مخازن تحت فشار، انواع سیستم‌های کاهنده مصرف انرژی، پکیج‌های چند منظوره موتورخانه‌ای، هواساز‌های گرمایشی (هیتر) و مشعل‌های صنعتی است که با توجه به نوع مصرف و شرایط کاری به طور کامل توسط واحد‌های تحقیق و توسعه و فنی- مهندسی، طراحی و ساخته می‌شوند.

دابو صنعت نخستین شرکت تولیدکننده بویلر‌ها و مبدل‌هاست که موفق به طراحی، تولید و ثبت محصولات دانش‌بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی شده است. تاکنون نمونه‌های متعددی از این محصولات در داخل و خارج از کشور نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار