دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
استاندار مازندران:
سازمان همیاری خانه خلوت یک گروه نیست/شهرداران
استاندار و رئیس شورای سازمان همیاری شهرداران مازندران با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها خانه خلوت یک گروه مدیریتی و خاص نیست، از این سازمان خواست تا نقش شهرداران را در آن به صورت واقعی و نه تشریفاتی ببیند به طوریکه شهرداران در اقدامات آن دخیل و در جریان تمامی عملکرد‌های آن باشند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور نوری امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در جمع شهرداران استان مازندران با شادباش میلاد امام حسین علیه‌السلام، ابتدا انتصاب شهرداران جدید را در دوره جدید و مسوولیت‌های مهمی که به‌عهده دارند، تبریک گفت و پس از آن به نهضت جمع‌آوری زباله در مناطق مختلف اشاره و از این بابت، از تلاش‌های آن‌ها قدردانی کرد.

او همچنین با اشاره به پیام‌های تشکر مردم نسبت به موضوع جمع‌آوری زباله در استان، اظهار داشت: این موضوع برای مردم اهمیت بالایی داشت و گزارشات آن حتی در خارج از استان و فراتر از مرز‌ها به دلیل ارزش زیست‌محیطی و به‌عنوان کار با اهمیت منعکس شد.

استاندار مازندران از فعالیت‌ها و اقدامات موثر سمن‌های استان در شهر‌ها و روستا‌ها تقدیر و اعلام کرد که پاکسازی طبیعت و محیط زیست مازندران نباید متوقف شود چرا که این مهم، از بدیهی‌ترین وظایف شهرداری‌هاست.

او با بیان اینکه امسال قطعاً حضور بیشتر گردشگران را به جهت متراکم شدن اشتیاق سفر طی دو سال گذشته خواهیم داشت و انفجار سفر رخ خواهد داد، از شهرداران خواست که به‌طور ویژه در ارایه خدمات شهری اهتمام بورزند.
 
مدیریت پسماند طوری باشد که کسی جرات نکند در خیابان زباله بریزد

حسینی‌پور نوری بیان کرد: شهرداران باید در کنار مدیریت پسماند، کار‌های فرهنگی را نیز مورد توجه قرار بدهند و از افراد شاخص شهری به‌عنوان "سلبریتی" در حوزه ورزش و هنر و ... برای فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران تأکید کرد که اقدامات فرهنگی شهرداری‌ها باید طوری باشد که کسی جرات نکند به لحاظ اخلاقی زباله‌ای را در شهر‌ها بریزد؛ و همچنان که بستن کمربند ایمنی به صورت فرهنگ درآمد، نریختن زباله نیز به فرهنگ تبدیل شود و مسافرانی که به مازندران می‌آیند و خود هم‌استانی‌ها نیز این استان را با "طبیعت پاک و سالم" ببینند.

او با اشاره به زیرساخت‌های دریایی و فرودگاهی در مازندران، گفت: اگر شهرداران استان متناسب با این زیرساخت‌ها نتوانند گردشگری را توسعه ببخشند، خیلی از توسعه پایدار عقب می‌مانیم.

رئیس شورای سازمان همیاری شهرداران مازندران با اشاره به شب‌مانی مسافران نوروزی در خیابان‌ها اظهار داشت: "مسوولیت داریم که هیچ‌کسی شب‌ها در خیابان نخوابد، جایگاه شهردار در مدیریت این امور بالاست و همه دستگاه‌ها باید به شهردار کمک کنند".

رئیس شورای تامین مازندران ادامه داد: " یک مسافر با هر مذهب و مرامی که میهمان ماست نباید شب را در خیابان بگذراند، لذا شهرداران نباید بی‌تفاوت از این موضوع بگذرند و باید توجه کنند که حتما مسافران باید اسکان داده شوند".

شهرداران به طرح‌های نخبگان توجه کنند

استاندار مازندران گفت: "شهرداری‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین سازمان خدمتگزار در زمینه فرهنگ‌سازی هستند، آموختن شیوه‌های علمی و برخورداری از ابزار‌های به‌روز پیش‌نیاز توسعه شهر‌های استان است".

او بیان کرد: شهرداری‌هایی که نتوانند حصار‌ها را بشکنند و وارد حوزه علمی بشوند و از مدیران قدر و باتجربه استفاده کنند و یا به سمت دیجیتال شهری نروند، نمی‌توانند در مسابقه توسعه پایدار موفق باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران ضمن آنکه از شهرداران خواست تا نسبت به طرح‌های نخبگان با علاقه و اهتمام بالایی برخورد کنند و این افراد را از خود دور نکنند، اظهار تأسف کرد از اینکه یک شهردار یا مسوولی فرد نخبه را تنها به این دلیل و افکار نادرست که او عضو یا دارای شرکت نیست، به حضور نمی‌پذیرند و به طرح او توجهی ندارند.
 
سازمان همیاری خانه خلوت یک گروه نیست/شهرداران در سازمان همیاری
شهرداران در جریان تمامی کار‌های سازمان همیاری‌ها قرار بگیرند

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی همایش شهرداران با نشست سالانه شورای سازمان همیاری‌های استان اظهار امیدواری کرد که "بتوانیم مسیری را در پیش بگیریم که راه سازندگی استان باشد".

او با اشاره به آمار عملکردی که از سوی فرهاد عسکری رییس سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در جلسه امروز اعلام شده بود، اظهار داشت: این گزارش در مقاطعی حاکی از زیان‌ده بودن عملکرد سازمان همیاری‌های استان است و در استانی با این همه ظرفیت‌های بالا جای تعجب دارد که در برخی سال‌ها زیان‌ده شدیم.

حسینی‌پور نوری از شهرداران و سازمان همیاری شهرداری‌های استان خواست که محدوده و جغرافیای کاری را به خارج از استان و کشور نیز ارتقا بدهند، در داخل استان نیز تمام ظرفیت‌های قانونی را به‌کار بگیرند و در سازمان تنوع ایجاد کنند و کارگروه‌های مختلف را با حضور و عضویت شهرداران بنا بر علاقه آن‌ها تشکیل دهند.

نقش شهرداران "واقعی" دیده شود نه "تشریفاتی"

استاندار مازندران از شهرداران خواست که به دنبال پروژه‌های موثر در استان باشند و سازمان همیاری نیز نقش شهرداران را واقعی و نه تشریفاتی مورد توجه قرار بدهد به طوریکه تمامی شهرداران در کار‌های اجرایی این سازمان درگیر و دخیل شوند و در جریان تمامی اقدامات سازمان قرار بگیرند.

او ادامه داد: یکسری ابهامات ریزی در سازمان همیاری‌هاست و بنا نیست این سازمان خانه خلوت یک گروه مدیریتی باشد. در این سازمان باید بانک ایده و پروژه ایجاد شود و کار‌های سازمان با نگاه عمیق و حرفه‌ای دنبال شود.

حسینی‌پور نوری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران میزبان رویداد گردشگری ۲۰۲۰ اکو است، گفت: ما در شرایطی قرار داریم که بناست استان مازندران را در بسیاری از مؤلفه‌هایی که به عنوان مقصد گردشگری مطرح است؛ در فضای ایران و بین‌المللی معرفی کنیم و از اینرو شهرداران باید توجه بیشتری به حوزه مسوولیتی خود داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار