دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران خبرداد
تحقق ۹۱ درصدی بودجه سازمان همیاری مازندران در سال 1400 + اعضای جدید هیات‌مدیره سازمان
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به نوسانات بودجه‌ای و میزان تحقق آنها، اعلام کرد: گرچه در سال‌هایی با زیان سازمان روبه‌رو بودیم اما در سال‌جاری با تحقق ۹۱ درصدی این بودجه به سود ۱۴.۵ درصدی دست یافتیم.
به گزارش آوای خزر، فرهاد عسکری امروز در همایش شهرداران مازندران که با حضور استاندار برگزار شد، ابتدا به بیان تاریخچه سازمان همیاری شهرداری‌های استان پرداخت که براساس ماده ۸۴ قانون شهرداری‌ها و تصویب وزارت کشور به شماره نامه ۳۲/۱۳/۹۵۲۱ در ۱۲ خردادماه ۱۳۷۰ شروع به کار کرد و در ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ نیز اساسنامه جدید آن ابلاغ شده است.

او با یادآوری وظایف، ارکان سازمان، اعضا و اختیارات شورای سازمان همیاری که استاندار و در غیاب او معاون عمرانی ایشان ریاست آن را برعهده دارد، در ادامه نیز به گستره فعالیت سازمان، منشور اخلاقی پرسنل و اهداف سازمان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران بیان کرد: کمک به تأمین خودکفایی شهرداری‌ها از طریق تجمیع امکانات و سرمایه‌های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای اعضا به درآمد‌های ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی و فنی شهرداری‌ها از طریق ایجاد درآمد‌های ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی ازجمله ماموریت‌های سازمان همیاری‌ست.
 
سرمایه سازمان همیاری مازندران چه‌قدر است؟

او با اشاره به سرمایه سازمان و تعداد سهام اعضا و حداقل میزان سرمایه‌گذاری در سازمان که توسط وزارت کشور تنظیم و ابلاغ می‌شود، افزود: مبلغ و تعداد سهام و میزان سرمایه سازمان بر اساس گردش مالی آن و به منظور توسعه و یا محدود کردن عملکرد سازمان قابل افزایش یا کاهش خواهد بود.

عسکری با اعلام اینکه استان مازندران ۶۲ شهرداری دارد که تعداد ۵۸ شهرداری جزو سهامداران سازمان محسوب می‌شوند، افزود: شهرداری‌های فرح‌آباد، بابکان، طبقده و آکند به دلیل نوبنیاد بودن از سهام شرکت بی‌بهره‌اند و این شهرداری‌ها باید درخواست بدهند تا در شورای سازمان عضو شوند.

این مسوول با بیان اینکه دارایی سازمان همیاری مازندران حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: هر سهم فعلاً یک میلیارد تومان قیمت دارد؛ برای شهر‌هایی که زیر ۱۰ هزار تا هستند و سهام آن‌ها ۹ تا ۱۲ است، حدود ۱۰ -۱۲ میلیارد تومان سرمایه در سازمان دارند.

او با اشاره به اجرای سامانه هوشمندسازی (پایش تصویری) شهر‌های سطح استان، اعلام کرد: ۳۷ شهرداری مازندران قرارداد پایش تصویری را با سازمان همیاری دارند.
 
سال‌های سود و زیان سازمان همیاری مازندران کدامند؟

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به بودجه این سازمان در سال‌های گذشته تصریح کرد: این بودجه در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که تنها ۳ درصد آن محقق شد و در این سال سازمان با زیان ۵ میلیارد تومانی مواجه شد.

عسکری ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ نیز بودجه سازمان ۵۰ میلیارد تومان بوده و ۱۶ درصد محقق شد که با زیان ۳ میلیارد تومانی همراه بود و در سال ۱۳۹۸ بودجه ما به ۳۷.۵ میلیارد تومان و تحقق ۳۴ درصدی رسید که ۸۵۰ میلیون تومان سود داشتیم.

او بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ بودجه سازمان به ۲۵ میلیارد تومان و تحقق ۲۳.۵ درصدی با سود یک میلیارد تومانی رسید و در سال ۱۴۰۰ که به پایان آن نزدیک شده‌ایم؛ بودجه سازمان ۳۰ میلیارد تومان بود که با تحقق ۹۱ درصدی این بودجه به سود ۱۴.۵ درصدی دست یافتیم.
 
مهمترین عملکردهای سازمان همیاری مازندران 

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به اینکه بازرگانی خارجی یکی از بخش‌های زیر مجموعه بازرگانی سازمان همیاری‌ست، افرود: امور مربوط به این حوزه، از طریق همکاران مستقر در دفتر تهران و زیر نظر مدیرعامل و معاون اداری و مالی سازمان فعالیت می‌کند.

او همچنین از انعقاد قرارداد مشارکت با بخش خصوصی جهت اجرای پروژه مسکونی در شهر فریدونکنار گفت که ساخت این مجتمع ۱۲۸ واحدی با کاربری مسکونی از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ با مشارکت شرکت آذرخش مهدی‌شهر آغاز شده است و روند احداث آن نیز ادامه دارد.

برگزاری جلسات مستمر و ارائه رزومه کاری جهت همکاری دو جانبه با سازمان‌ها، نهادها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه فنی و مهندسی، دیوارکشی عرصه ۱۶ هکتاری بانک صادرات محمودآباد، اجرای خط کشی افقی عابر پیاده سطح شهر آمل و اقدامات اداری جهت اخذ سند مالکیت واحد‌های در اختیار استانداری به نام سازمان واقع در مجتمع استانداری‌های وزارت کشور، ازجمله دیگر فعالیت‌های سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران است که از سوی ریاست این سازمان عنوان شد.

عسکری همچنین از تشکیل و صدور پروانه ساختمانی در خارج از محدوده قانونی روستا و خارج از حریم مصوب شهر‌ها اشاره و اظهار کرد: در طول سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تاکنون برای تعداد ۴۶۵ مورد احداث بنا، ۲۵۰ مورد پایان کار، ۱۱ مورد ادامه عملیات ساختمانی و ۱۵ مورد عدم خلاف جهت پروانه‌های ساختمانی متقاضیان، گواهی صادر شده است.
 
آزادسازی سواحل، فرصت مغتنمی برای شهرداری‌ها

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی سواحل در حریم ۶۰ متری دریا، عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران با دارا بودن ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه و نیرو‌های کارآمد و مجرب می‌تواند بخش اعظمی از فعالیت‌های این حوزه را پا آزادسازی مدیریت کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های دائمی فروش محصولات بومی و محلی، تهیه و اجاره قایق‌های تفریحی موتوری، چهارچرخ، ورزش‌های آبی مفرح، جت‌اسکی، لنج‌های تفریحی، اسلکه‌های تفریحی، شهربازی و ... از جمله مواردی است که می‌تواند در مناطق ساحلی استان، تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

عسکری با اشاره به اینکه سازمان همیاری یک مجموعه ۲ هزار متری را در جزیره کیش دارد، تصریح کرد: قرار است در این مجتمع 100 میلیارد تومانی، جایگاهی برای عرضه تولیدات مازندران داشته باشیم و منتظر سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی هستیم.
 
پیگیری برای ایجاد واحد بازاریابی تلفنی در سازمان همیاری مازندران

او با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی براساس اساسنامه، توانایی بسیاری در زمینه همکاری با شهرداری‌های استان دارد، اظهار کرد: این سازمان در قالب ارسال نامه و نماینده به شهرداری‌ها توانسته است به معرفی بخش مهمی از قابلیت‌های سازمان دست یافته و منابع درآمدی مناسبی برای سازمان مهیا کند.

عسکری ادامه داد: در این راستا نیازمند ایجاد واحدی در قالب بازاریابی تلفنی در سازمان هستیم که بتواند با بهره‌گیری از نیرو‌های زبده و کارآمد، نسبت به برقراری ارتباط با شهرداری‌ها، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سازمان، و پیگیری مفاد برخی از نامه‌های صادره نیز اقدام کند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: این طرح یکی از تصمیماتی است که با اجرای آن می‌توان به معرفی خدمات و در نهایت درآمدزایی در قالب خرید ماشین‌آلات راهسازی، عمرانی، تهیه سیمان، قیر، تجهیزات روشنایی معابر و جاده‌ها، نصب دوربین‌های پایش تصویری در شهر‌ها و روستا‌های استان و بسیاری از خدمات دیگر سازمان، کمک شایان توجهی داشت.
 
اعضای هیات مدیره جدید سازمان همیاری مازندران
 
در این جلسه، اعضای هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران مشخص شد. و بر این اساس، "رضا علیخانی" به عنوان عضو اصلی و رئیس هیات مدیره، "حمید سپیدگر"، "عماد صدیقی"، "سید حسن میری" و "جبار فرجی" به عنوان دیگر اعضای اصلی، همچنین "علی داودی" شهردار آمل و "جعفر ردایی" شهردار هچیرود به عنوان اعضای علی‌البدل و "محمد سعیدی" به عنوان بازرس سازمان معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار