دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی خواستار بمباران مواضع روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» با پرچم چین شد.

به گزارش آوای خزر، رئیس جمهور سابق آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران در اظهارات جنجالی خواستار بمباران روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» ایالات متحده که بر روی آن‌ها پرچم چین نقش بسته است، شد.

به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرده است که ایالات متحده باید جنگنده‌های اف-۲۲ خود را با پرچم چین منقوش کرده و مواضع روسیه را که در حال انجام عملیات نظامی در اوکراین است، بمباران کند.

دونالد ترامپ که در جمع  کمک‌کنندگان کمیته ملی جمهوری‌خواهان سخنرانی می‌کرد، گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا باید از گفتن اینکه ایالات متحده به روسیه حمله نمی‌کند، دست بردارد. ترامپ در ادامه ناتو را «ببر کاغذی» خواند.

دونالد ترامپ، در توجیه سخنان خود در استفاده از پرچم چین بر روی جنگنده‌های اف-۲۲  آمریکا گفت، در صورت انجام  این کار، چین و روسیه با هم دعوا می‌کنند و ایالات متحده نظاره‌گر دعوای این دو کشور خواهد بود.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا نیز گفت، چنانچه او رئیس‌ جمهور بود کشورش با استفاده از تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌توانست در شرایط نفتی پول به دست آورد.

ترامپ که با شبکه «فاکس‌بیزنس» مصاحبه می‌کرد خواستار آن شدکه با توجه به حمله روسیه به اوکراین هیچ کشوری از روسیه نفت نخرد. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که اگر رئیس‌جمهور بود، هرگز حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. او در پاسخ به این سوال که ایا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا باید بخش نفت روسیه را تحت تحریم قرار دهد  گفت: «ما باید در ایالات متحده این فرصت را باز کنیم و کسی نباید نفت از روسیه بخرد.»

وی در ادامه گفت: «کشور ما در این وضعیت می‌توانست کلی ثروت به دست بیاورد و بیش از هر زمان دیگر به پول دست پیدا کند.»

روسیه صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه اعلام کرده است که  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است. روسیه اعلام کرده است که هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار