دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
عکسی که در اینستاگرام منتشر شده نشان می‌دهد در جریان بازی سپاهان و فجرسپاسی و در حضور ناظر بازی، یک سیستمی به اسم var ایرانی تست شده است.

به گزارش آوای خزر؛ در حالی که فدراسیون فوتبال همزمان سرگرم مذاکره با یک متخصص داخلی و نمایندگان دو شرکت خارجی برای فراهم آوردن مقدمات تجهیز ورزشگاه های ایران به سیستم کمک داور ویدیویی است، در جریان بازی روز گذشته سپاهان و فجرسپاسی یک گروه دیگر، سیستمی را به اسم VAR در اصفهان تست کردند.

در جریان بازی سپاهان و فجرسپاسی، در اقدامی عجیب که گویا بدون هماهنگی با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بوده، یک گروه با هماهنگی باشگاه سپاهان اقدام به تست دستگاهی کردند که از آن تحت عنوان VAR ایرانی نام می برند!

قانون می گوید هر گونه تست آفلاین سیستم کمک داور ویدیویی باید با طی شدن مراحل اداری و با مجوز کتبی و رسمی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشد و گویا کاری که روز گذشته در اصفهان انجام شد بدون اطلاع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بوده است.

پیش از این یک بار باشگاه پیکان مشابه این کار را در یکی از بازی های لیگ انجام داد که با جریمه سنگین مواجه شد و باید دید فدراسیون و سازمان لیگ این بار با سپاهان چه برخوردی می کنند.

لیگ ایران کمک‌داور ویدیویی مخفی دارد/عکس

البته گویا قرار نبود باشگاه سپاهان و افرادی که سیستم کمک داور ویدیویی را در بازی روز گذشته سپاهان و فجرسپاسی تست کردند، خبر آن را رسانه ای کنند و بنا بود این شخص تنها فیلم ها را برای فیفا بفرستد و با ارائه گزارش، از تست محصولش در یک بازی رسمی خبر بدهد اما گویا یک استوری اینستاگرامی و ادعای «وار ایرانی» کار را خراب کرد و باعث شد موضوع لو برود. 

عکس های منتشر شده در اینستاگرام از اتاق هدایت سیستم کمک داور ویدیویی نشان می دهد این سیستم تجهیزات و امکانات چندانی ندارد اما نکته عجیب حضور ناظر بازی در اتاق است که با ادعای بی خبری فدراسیون فوتبال از این تست، جور در نمی آید!

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار