دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

به گزارش آوای خزر، ، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

کاخ سفید: تحریمهای روسیه ربطی به هدف مشترک در مذاکرات وین ندارد
سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری با اشاره به این که مذاکرات وین پیشرفت زیادی داشته است، موضوع تضمیندهی آمریکا به روسیه در زمینه تاثیر تحریمهای مسکو بر همکاریاش با ایران را موضوعی بیربط به مذاکرات وین تلقی کرده و آن را رد کرد.
آتشبس جدید روسیه در پنج شهر اوکراین
از ساعت ۱۰ صبح سهشنبه (هشتم مارس) مسکو آتش بس جدیدی برقرار میکند تا غیرنظامیان بتوانند خود را به مناطق امن برسانند. واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در شورای امنیت اعلام کرد که در کییف، چرنیهوف، سومی، خارکیف و ماریوپل، آتش بس برقرار میشود تا غیرنظامیان از طریق مسیرهای امن از این شهرها خارج شوند.
پرتاب دومین ماهواره نظامی ایران به فضا
دومین ماهواره نظامی ایران با نام نور-۲ توسط ماهوارهبر قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.
۸۲ درصد از اوکراینیها معتقدند روسیه را شکست خواهند داد
نظرسنجی تازه منتشر شده نشان داد که به رغم حمله نظامی مرگبار روسیه به اوکراین، اکثر اوکراینیها به توانایی خود برای دفاع از کشورشان باور دارند.
۸۲ درصد از اوکراینیها معتقدند میتوانند حملات روسیه را دفع کنند، هشت درصد اعلام کردند که مطمئن نیستند بتوانند این کار را انجام دهند و ۱۰ درصد گفتند نظر دادن در این باره خیلی دشوار است.
وضعیت شکایت مجلس از روحانی
«ذبیحالله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیرامون آنچه تخلفات رئیس جمهور سابق در بورس و مداخلات ارزی عنوان شده، گفت: گزارش هایی از نمایندگان اصل ۹۰ و کمیسیونهای تحقیق و تفحص به مرجع قضایی ارجاع شده است، ولی هنوز در این خصوص کسی احضار نشده است.
بازگشت فریبرز عربنیا به سینما
فریبرز عربنیا در ویدیویی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده گفته است: میخواهم فعالیتهای سینمایی خود را شروع کنم و شاید تابستان سال آینده به ایران سفر کنم. البته هیچ کدام از فیلمنامههایی را که به من پیشنهاد شده بودند ، دوست نداشتم ولی امیدوارم اگر شرایط از نظرم پاندمی و اجتماعی همواره باشد بعد از هفت، هشت سال دوری برگردم و کارهایم را در سینما که عشق اول و آخر من است، از سر بگیرم.

احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در سال آینده
عین اللهی وزیر بهداشت گفت: سال آینده احتمال تزریق دوز چهارم واکسن وجود دارد. او گفت: بیش از ۹۲ درصد از جمعیت کشور برای تزریق دوز اول واکسن کرونا اقدام کرده اند.

آمریکا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین واردات نفت این کشور به آمریکا ممنوع میشود. وی گفت: دفاع از دموکراسی هزینه دارد. ما تولیدکننده و صادرکننده نفت هستیم و میدانیم که متحدانمان نمیتوانند ما را همراهی کنند.
قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم تاریخ رسید
انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین رقم در تاریخ این کشور رسید. بنا بر اعلام این موسسه، قیمت هر گالن بنزین به 4.173 دلار رسید که بالاترین قیمتی است که موسسه تاکنون ثبت کرده است.

تروئیکای اروپایی: روسیه شروط دیگری به توافق احیای برجام اضافه نکند
سه کشور اروپایی عضو برجام روز سهشنبه ۱۷ اسفند در بیانیه مشترکی در جلسه هیات رئیسه (شورای حکام) آژانس بینالمللی انرژی اتمی به روسیه هشدار دادند که افزودن شروط جدید، دستیابی به یک توافق در مورد احیای برجام ایران را دشوارتر خواهد کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۵۸۴۱ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۴۴ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۱۵۹ نفر و مجموع جان باختگان به ۱۳۸ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

ماجرای مصاحبه کاترین شکدم با رئیسی
طالب زاده مجری برنامه ثریا گفت: کاترین شکدم را من به ایران دعوت نکردم، او از جای دیگری دعوت شده بود و موظف نیستم در این باره به جایی پاسخ دهم. وی ادامه داد: خانم شکدم نامهای از شبکه روسی آر تی داشت که در آن درخواست کرده بود تا با رئیسی صحبت کند من نیز بر اساس وظیفه و از آنجایی که در تیم حمایت از رئیسی بودم با مشورتی که با دوستان انجام دادم، اجازه گفتوگو برای او گرفتم .

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار