دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
راهب بودایی در حالی که در آتش می سوخت، بی حرکت بر زمین نشسته بود و حتی ناله هم نمی کرد. تصاویر دلخراش خودسوزی او در تمام جهان منتشر شد و این اقدام سرآغاز سرنگونی حکومت فاسد نگودین دیم در پنج ماه بعد از این واقعه بود.

 به گزارش آوای خزر، برنامه «عکس های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی، تصویر «بودایی مشتعل» می‌پردازد.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ، به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی از خودسوزی «تیش کوانگ دوک» راهب ۶۶ ساله بودایی رفته است.

عکسی از خودسوزی که یک حکومت را سرنگون کرد!


این راهب بودایی ویتنامی در اعتراض به دیکتاتوری، فساد مالی و بی عدالتی حکومت دست نشانده آمریکایی نگودین دیم رئیس جمهور ویتنام جنوبی، در مقابل دیدگان هزاران نفر در شهر سایگون، پایتخت این کشور (هوشی مین ویل امروزی) دست به خودسوزی زد. او در حالی که در آتش می سوخت، بی حرکت بر زمین نشسته بود و حتی ناله نمی کرد. تصاویر دلخراش خودسوزی او در تمام جهان منتشر شد و این اقدام سرآغاز سرنگونی حکومت فاسد نگودین دیم در پنج ماه بعد از این واقعه بود.

این اتفاق درست زمانی رخ داد که مالکوم براون عکاس خبری آمریکایی برای ثبت این لحظه در صحنه حضور داشت. عکس قدرتمند براون موج‌های خبری و جریان سازی‌های زیادی را در سراسر دنیا به وجود آورد و توجه جهانیان را به وضعیت بودایی‌ها در جنوب ویتنام جلب کرد. این عکس همچنین براون را موفق به کسب یک جایزه پولیتزر کرد.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۲۰ اسفند ماه ساعت ۰۳:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۱۵ ،۱۹:۱۵و شنبه ساعت‌های ۲۱:۴۵،۱۴:۱۵،۰۸:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۶:۴۵برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار