دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اعلام کرد
بیشترین اعتبارات سفر در مازندران به کشاورزی اختصاص یافت
رئیس جمهور در سفر به مازندران، بیشترین اعتبار اختصاصی به این استان را در بخش کشاورزی اعلام کرد تا هم سبب صرفه اقتصادی برای کشاورزان باشد و هم اینکه روستاییان در روستا بمانند و به شهر‌ها مهاجرت نکنند.
به گزارش آوای خزر از ساری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه ۲۰ اسفندماه در سفر به مازندران و در نشست خبری، همانگونه که در سایر نشست‌ها و در بازدید‌های او عنوان شده بود، یکی از محور‌های مهم دولت را برای توسعه این استان، بخش کشاورزی عنوان کرد.

او با اظهار امیدواری از اینکه اقتصاد روستا و کشاورزی برای کشاورزان همراه با امیدبخشی باشد و آن‌ها نباید نسبت به این کار ناامید باشند، به این موضوع اشاره کرد که به برکت انقلاب اسلامی، در روستا‌ها خانه بهداشت، مدرسه، زیرساخت‌های خدماتی شامل جاده، آب، برق و گاز و تلفن برای مردم ایجاد شده است و سؤال این است که چرا با اینهمه، برخی رغبت به ماندن در روستا ندارند.
بیشترین اعتبارات سفر در مازندران به کشاورزی اختصاص یافت
 
رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه کشاورزی باید برای کشاورز صرف کند، تاکید داشت که در سفر به مازندران، همانند سفر به استان گلستان بیشترین اعتبار را به کشاورزی اختصاص می‌دهیم تا هم کشاورزان، کشاورزی به صرفه داشته باشند و هم خرید محصول آن‌ها تضمین شود.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: کار علمی و ترویجی برای اینکه بخش‌های کارشناسی دقیقا در کنار کشاورزان کار کنند باید انجام بگیرد تا وضعیت فعلی متحول شود.

رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی خود، به مازندران سفر داشت و در این سفر یکروزه از بندر امیرآباد، میانکاله، و زباله‌سوز ساری بازدید کرد، او دیدار‌هایی را نیز با فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و اقشار مختلف، و جمعی از خانواده شهدا داشت، همچنین در نشست شورای عالی اداری استان مازندران شرکت کرد و در نهایت نیز به سوالات دو نماینده خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار