دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

پوتین با اعزام داوطلب به اوکراین موافقت کرد
رئیس‌جمهور روسیه گفت باید به داوطلبانی که می‌خواهند به روسیه در اوکراین کمک کنند در رسیدن به منطقه عملیات‌های جنگی کمک شود. رئیس جمهور روسیه گفت: «شاهد هستیم مزدوران خارجی از نقاط مختلف جهان به اوکراین اعزام می‌شوند».


فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است
سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور درباره فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی، اظهار کرد: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.


پسر عموی مقتدی صدر در جایگاه نخست‌وزیر؟
به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، منابع سیاسی عراقی اعلام کردند که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر "جعفر صدر"، پسر عموی خود را برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور پیشنهاد کرده است. این منابع در این باره تصریح کردند که مقتدی صدر پسر عمویش را در جریان گفت وگوی تلفنی شب گذشته خود با نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون پیشنهاد داده است.


پوتین: آمریکایی‌ها حاضرند به هر قیمت با ایران به صلح برسند
ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت گفت: آمریکایی‌ها حاضرند خیلی سریع با ایران صلح کنند و بلافاصله همه اسناد را امضا کنند و با ونزوئلا، آن‌ها برای مذاکره به ونزوئلا رفتند. پوتین افزود به غیر از «عملیات ویژه نظامی» هیچ گزینه دیگری وجود نداشته و روسیه کشوری نیست که به خاطر منافع اقتصادی کوتاه مدت بر سر استقلال و امنیت خود معامله کند.


توصیه علم الهدی به رئیسی درباره حجاب
علم‌الهدی امام جمعه شهر مشهد گفت: «به رئیس جمهور و دیگر مسئولان گفتم دریا قبلاً در اختیار نهادهای مختلف بود و آزادسازی دریا کار خوبی است، اما تمام فسادها و بی‌عفتی‌های سطح خیابان‌های تهران از این به بعد به شکل بدتری در ساحل دریا مشاهده خواهد شد. برای مقابله با بی حجابی، گشت ارشاد راه‌حل نیست و حتی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر هم می‌کند، اگر زنی در خیابان روسری خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ از سرش برداشت، باید با اعتراض مردم مواجه شود در این صورت مطمئن باشید دو روسری هم سر خواهد کرد.»


آخرین آمار کرونا در ایران
بنا به اعلام .زارت بهداشت ۳۹۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۱ نفر از آنها بستری شدند. همچنین ۱۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.


توقف مذاکرات احیای برجام به دلیل «عوامل خارجی»
بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی خبر داد. وی افزود: متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و انعقاد توافق ادامه خواهم داد.


توقیف محموله‌های دو نفتکش ایران
آسوشیتدپرس روز پنج‌شنبه گزارش داد که ایالات متحده محموله‌های دو نفتکش مظنون به انتقال نفت ایران را در سکوت خبری توقیف کرده است. براساس این گزارش جزییات ضبط بار این دو کشتی تحت مدیریت یونان در یک پرونده غیرکیفری فدرال که ماه پیش ثبت شد فاش شده است.


نقش شریفی‌نیا در ویدیوی دوم مهرجویی
حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه سینمامعیار در پاسخ به سوالی درباره نقش محمدرضا شریفی‌نیا در تولید ویدیو دوم از داریوش مهرجویی گفت:«در فرهنگ ما میانجی‌گری، ریش سفیدی کردن و خیرخواهی وجود دارد و آقای شریفی نیا سالها با آقای مهرجویی کار کرده و خیر خواه ایشان است و مهرجویی هم به او اعتماد دارد و در این مورد لطف کردند و کمک کردند تا آرامش و مراقبت از سلامت ایشان اتفاق بیفتد و ما هم از ایشان و وکیل آقای مهرجویی و همچنین همسر آقای مهرجویی تشکر می کنیم.»


احضار بازیکن زنان فوتسال ایران به دلیل شادی گل با شعار ضدجنگ
مهسا کمالی بازیکن تیم فوتسال مس رفسنجان پس از گلزنی برابر تیم پالایش نفت آبادان، به جنگ روسیه علیه اوکراین واکنش نشان داد. کمالی بر روی پیراهنش عبارتی انگلیسی به معنای «جنگ را متوقف کنید» نوشته بود.  روابط‌ عمومی و رسانه باشگاه مس رفسنجان به اقدام مهسا کمالی واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای اعلام کرد: «رسالت و سیاست باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان حرکت در جریانات سیاسی نیست.» در اطلاعیه باشگاه آمده است: «باشگاه تاکنون در راه رسیدن به اهداف والای فرهنگی و ورزشی خود تمام تلاشش را نموده است که به دور از حاشیه های غیرحرفه ای باشد، حرکت بازیکن تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان یک اقدام کاملا شخصی و احساسی بوده است و ارتباطی با سیاست های کلی باشگاه مس رفسنجان ندارد.» در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: «طبق قوانین و مقررات باشگاه مس رفسنجان، این بازیکن به کمیته انظباطی باشگاه احضار شده است. باشگاه مس رفسنجان خود را مکلف می‌داند با این گونه تخلفات در کمیته انظباطی با فرد خاطی برخورد قاطع انجام دهد.»


پیشرفت‌های مثبت در مذاکره مسکو با کی‌یف
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در زمان دیدار با الکساندر لوکاشنکو، متحد بلاروس خود گفت «پیشرفت مثبتی‌» را در مذاکرات با اوکراین شاهد بوده است.


درخواست حسن عباسی از تیم مذاکره کننده: تبدیل کاخ سفید به حسینیه، با حجاب شدن زنان شان و پذیرفتن اسلام را روی میز بگذارید
حسن عباسی گفت: ملت ایران امروز باید بر روی میز مذاکره فهرست بلند بالای مطالبات خودش را بگذارد. در رأس این فهرست این است که ما باید کاخ سفید را به حسینیه بدل کنیم دوم بر سر زنان شأن حجاب می‌کنیم سوم کلیات دین اسلام را می‌بایست بپذیرند، چهارم قانون همجنس بازی را باید ملغی کنند، پنجم سیستم فساد را باید جمع کنند، شش اینکه امسال فرانسه تصویب کرد که محارم حتی بتوانند با هم ازدواج کنند به شرط اینکه بیش از ۱۵ سال داشته باشند باید ملغی شود.


خبرگزاری دولت درمورد توقف مذاکرات احیای برجام: لازم است آمریکا و روسیه مسئله ی موجود میان خود را حل کنند
ایرنا نوشت: منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران درمورد توقف مذاکرات احیای برجام گفت: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشور‌های ۱+۴ در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.


روسیه قرار است تا چند روز دیگر درمورد بحث ضمانت‌های درخواستی اش پاسخ بدهد
رویترز نوشت: یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که روسیه قول داده است تا چند روز دیگر درباره ضمانت‌هایی که در مذاکرات احیای برجام درخواست کرده، پاسخ دهد و افزود که هنوز برخی مسائل فنی بین آمریکا و ایران وجود دارد که باید حل شود.


احتمال از دست رفتن توافق احیای برجام
«استفنی القاق» رئیس هیات انگلیس در مذاکرات وین در توئیتی درباره توقف مذاکرات احیای برجام نوشت: عمیقا ناامیدکننده است، مذاکرات وین متوقف شد. توافق منصفانه و جامع روی میز است و آماده نتیجه‌گیری هستیم. عوامل خارجی باید در چند روز آینده حل و فصل شوند وگرنه احتمالا توافق از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار