دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

مشخص نبودن زمان بازگشت به مذاکرات احیای برجام
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد توقف مذاکرات گفت: به درخواست هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک و هماهنگ کننده بر جام اتحادیه اروپا تنفسی در وین اعلام شد. آنچه که الان می‌توانم بگویم این است که اراده همه برای بازگشت به گفتگو‌ها در وین است. البته این موضوع به مقدماتی نیاز دارد. وی افزود: مشخص نیست چه زمانی به مذاکرات برگردیم.


زمان دور جدید مذاکرات ایران و عربستان
«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در کنفرانس آنتالیا اعلام کرد دور چهارم گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی روز چهارشنبه در بغداد برگزار خواهد شد.


عربستان ۸۱ نفر را در یک روز اعدام کرد
مقامات عربستان سعودی روز شنبه دوازدهم مارس از اعدام ۸۱ نفر در یک روز خبر دادند. بنا بر اعلام ریاض این افراد به ارتکاب جرایم مختلفی از عضویت در گروه‌های شبه نظامی گرفته تا قتل محکوم شده بودند. این بزرگترین اعدام دسته‌جمعی است که پادشاهی سعودی در تاریخ معاصر خود انجام داده است.


تایمز: کرملین روسای سرویس امنیت فدرال روسیه را دستگیر کرد
وزنامه تایمز مدعی شد که کاخ کرملین روسای سرویس امنیت فدرال روسیه را در بحبوحه جنگ با اوکراین دستگیرد کرده است. به گزارش این روزنامه انگلیسی، یک رییس دستگاه اطلاعات روسیه به علت اینکه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور سرویس‌های امنیتی را مقصر توقف تهاجم به اوکراین می‌داند، در حصر خانگی قرار گرفته است.


واکنش سفیر ایران در دوحه به تماس وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان و بلینکن
حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در دوحه در صفحه شخصی توییتر خود با انتشار عکسی از تلفن در واکنش تلویحی به تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با امیرعبداللهیان و بلینکن نوشت: گفته بودم تلفن وسیله ی خوبی ست.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۲۱۹ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۲۰ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۶۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۸۳۱ نفر رسید.


۲۶ درصد جمعیت کشور هنوز واکسن نزده‌اند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در مجموع ۲۶ درصد از جمعیت کشور شامل کودکان زیر ۱۲ سال و دیگر گروه‌های هدف اصلا واکسن نزده‌اند که این خود می‌تواند برای این بخش‌ از جمعیت کشور بسیار خطرناک و در واقع نگران‌کننده باشد.


الزام دو دز واکسن برای سفر نوروزی
ستاد کرونا در مصوبات امروز خود اعلام کرده است که «تاکید می‌شود که هموطنان عزیز دوز سوم را تزریق نمایند. برای ترددهای بین شهری در سفرهای نوروزی واکسیناسیون کامل انجام شود.» در مورد ‎سفر به خارج از کشور و ورود به کشور بر اساس رویه بین المللی، علاوه بر ‎واکسیناسیون کامل، تست منفی مورد اطمینان هم لازم است.


ریابکوف: روسیه در صورت لزوم عرضه گاز به اروپا را متوقف می‌کند​
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: الحاق فنلاند و سوئد به ناتو می‌تواند پیامدهای سیاسی و نظامی داشته باشد. گسترش استقرار ناتو و تجهیزات آن در بالتیک یک اقدام تحریک‌آمیز است که تنش‌ها را افزایش می‌دهد.


بیانیه سه کشور اروپایی با اشاره به درخواست تضمین روسیه
تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای پس از توقف ناگهانی مذاکرات وین اعلام کردند که هیچ طرفی نباید به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران باشد. این بیانیه تاکید دارد که «این خطر منجر به فروپاشی توافق می‌شود و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از تضمین‌های لازم درباره برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند.


آمریکا مبادله دلاری با روسیه را ممنوع کرد
دولت آمریکا هرگونه ارسال، فروش، تامین مستقیم یا غیر مستقیم دلار از خاک آمریکا یا از سوی اتباع آمریکایی به دولت روسیه و تمام اشخاص حاضر در این کشور را ممنوع اعلام کرد. گفته می‌شود این مسئله می‌تواند مشکلات جدی را برای روسیه ایجاد کند چرا که این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان است و اکثر قرارداد‌های نفتی به دلار بسته می‌شود.


اظهارات مکرون به پوتین درباره احیای برجام
خبرنگار رویترز در فرانسه اعلام کرد: یک مقام ریاست جمهوری فرانسه می‌گوید مکرون، بحث برجام را در تماس با پوتین مطرح کرد و به او یادآوری کرد که روسیه باید آنچه لازم است را به عنوان ضامن برجام در جهت تسهیل موفقیت مذاکرات، انجام دهد. این مقام فرانسوی در پاسخ به این سوال که پوتین چه پاسخی به این سخن مکرون داده و اینکه ایا او یک چارچوب زمانی در مورد اینکه چه وقتی، موضع روسیه را روشن خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت که وی توضیح مشخصی ارائه نکرده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار