دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
یک متخصص پوست و مو گفت: انگل دمودکس در فولیکول مو و زیر پوست زندگی می‌کند و مشکلاتی از جمله آکنه، خارش پوست، چین و چروک به‌ وجود می‌آورد.

صداقت پیشه متخصص پوست و مو درباره انگل پوستی اظهار کرد: انگل دمودکس میکروسکوپی شبیه کرم است که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و در فولیکول مو و زیر پوست زندگی می‌کند، تمامی بزرگسالان این انگل را در پوست خود دارند، اما تعداد آن‌ها در افراد متفاوت است؛ بنا به دلایل متعددی از جمله سیستم ایمنی ضعیف بدن، جمعیت این انگل‌ها می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد، زمانی که جمعیت آفات پوست بیشتر شود، مشکلات متعدد پوست و مو نیز شروع می‌شود.

انگل‌های وحشتناکی که به جان پوستتان می‌افتد +راه‌های انتقال

وی ادامه داد: چرخه حیات این مایت‌ها ۵ مرحله است، پس از جفت گیری روی پوست سر، زیر پوست سر (فولیکول مو) می‌روند و پس از ۱۲ ساعت تخمگذاری می‌کنند، این نوع انگل به طور واضح بر روی پوست و مو دیده نمی‌شود، بلکه با استفاده از میکروسکوپ به راحتی و در مدت کوتاهی ظرف چند دقیقه می‌توان از وجود این انگل‌ها مطمئن شد و آن‌ها را مشاهده کرد؛ این انگل‌ها در بروز برخی بیماری‌ها دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها شامل جوش‌های مقاوم به درمان با طرح خاص مثل یک طرفه بودن یا گروهی بودن و بدون علائم معمول آکنه مثل کومدون است.

علائم و نشانه‌های وجود انگل دموکس پوست و مو

صداقت پیشه درباره علائم و نشانه‌های دموکس پوست و مو گفت: انگل دمودکس مشکلاتی همچون ریزش مو، کم پشتی و نازک شدن مو، جوش، آکنه، خارش پوست، چین و چروک، پیری زودرس، خشکی پوست، بروز جوش‌های سرسیاه، تغییر رنگ پوست در صورت فرد ایجاد می‌کند.

مهم‌ترین مناطق برای انتقال انگل دمودکس

وی در ادامه درباره راه‌های انتقال این نوع بیماری گفت: انگل‌های دمودکس مسری هستند و به راحتی از طریق وسایل شخصی مانند حوله، شانه، برس مو، روبالشی یا از طریق تماس پوستی مانند بوسیدن از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل شود، البته اماکن عمومی و از همه مهمتر سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز از جمله مهم‌ترین مناطق برای انتقال انگل دمودکس هستند.

متخصص درباره علائم ظاهری این نوع بیماری در افراد و پیشگیری آن گفت: افرادی که شاهد جوش و قرمزی صورت، فلاشینگ، تحریکات گرمایی یا سرمایی پوست خود هستند. باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه کننند تا مانع روند پیشرفت دموکس شوند.

روش‌های درمانی انگل دمودکس

وی درباره درمان دموکس گفت: شستشوی زیاد باعث ریزش مو و آسیب پوست و افزایش جمعیت مایت‌های دمودکس می‌شود، برای درمان دمودکس روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از روش‌های  موثر استفاده از لیزر پی دی ال است،  برای تقویت رشد مو می‌توان از ویتامین‌های ضروری و ترکیبات گشادکننده موضعی عروق استفاده کرد.

انگل‌های وحشتناکی که به جان پوستتان می‌افتد +راه‌های انتقال

صداقت پیشه تصریح کرد: در افرادی که به دلیل کم کاری تیروئید چربی خون بالا دارند یا  به دلیل سوء تغذیه دچار ریزش مو شده‌اند، مزوتراپی می‌تواند موثر باشد، اما نباید از این موضوع غافل شد که این کار موقتی است و ترکیبات تزریق شده بعد از مدت کوتاهی یعنی ۲ تا ۳ روز مصرف می‌شوند، ولی در کل بهترین راه برای درمان این نوع بیماری رعایت بهداشت فردی است.

انتهای پیام/1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار