دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
استاندار مازندران در بازدید از بازار ساری:
قیمت‌ها مغازه به مغازه متفاوت است/ بازار از میوه اشباع می‌شود
استاندار مازندران در بازدید سرزده از بازار ساری با اشاره به مشهود بودن تفاوت قیمت‌ها از مغازه‌ای به مغازه‌ای دیگر و سوءاستفاده برخی کسبه از بازار شب عید، به سرپرست جهاد کشاورزی استان دستور داد تا برای رفع این نابسامانی، [حداقل] بازار را از میوه اشباع کنند تا قیمت‌ها متعادل شود.

به گزارش آوای خزر از ساری، سید محمود حسینی‌پور نوری امروز پنج‌شنبه 28 اسفندماه با همراهی اعضای ستاد تنظیم بازار مازندران، به‌صورت سرزده از بازار شهید رجایی ساری بازدید کرد.

به گفته استاندار مازندران این بازدید براساس گزارشات مردمی بوده است و او آمد تا از نزدیک اوضاع بازار را بررسی کند و صحت و سقم گزارشات مشخص شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار مازندران آنچه در بازار ساری مشاهده کرده است را شامل قیمت‌های متفاوت و کسبه‌ای دانست که امانتداری لازم را ندارند و البته این را هم گفت که بخشی از کسبه بسیار محترم هستند و حلال و حرام را متوجه می‌شوند و به نفع مردم کار می‌کنند. ضمن آنکه نفع خودشان را هم در نظر می‌گیرند.

استاندار مازندران از بازاریانی گفت که اصلا انصاف ندارند و براساس مشاهدات او این افراد دارند از فضای موجود سوءاستفاده می‌کنند. لذا تأکید کرد که همین امروز و پس از بازدید، جلسه‌ای با اعضای ستاد تنظیم بازار خواهد داشت و تصمیم عاجلی برای این وضعیت نابسامان بازار خواهد گرفت.

قیمت‌ها مغازه به مغازه متفاوت است/ بازار از میوه اشباع می‌شود

او عنوان داشت که مردم حق دارند. قیمت‌ها مغازه به مغازه متفاوت است و این مفهومی ندارد. در صورتی که قیمت پایه پرتقال 10 هزار تومان، سیب قرمز 11 و سیب زرد 12 هزار تومان اعلام شده است؛ البته در بازار برای اینکه تعادل رعایت و تنظیم بشود گفتیم که از امروز جهاد کشاورزی بازار را از میوه اشباع کند و از طرفی دستگاه‌های نظارتی باید به‌شدت با عواملی که گرانفروشی و کم‌فروشی می‌کنند برخورد کنند. همچنین این دستگاه‌ها باید هم در میادین اصلی و هم در بازار قیمت‌ها را تحت کنترل داشته باشند.

حسینی‌پور با بیان اینکه همین امروز جلسه‌ای بعد از بازدید خواهیم داشت و تصمیمات لازم را می‌گیریم - گرچه در گذشته نیز تذکر دادیم- اظهار کرد:  "بازدید  امروز به خاطر گزارشات مردمی بود و از نزدیک دیدم و متاسفانه صحت دارد. وضعیت بازار ما خوب نیست و  سوءاستفاده در بازار کاملا مشهود است، در حالی که قیمت کاملا مشخص است.

او در پایان گفت: "یکسری عادت کردند و دارند با منافع مردم بازی می‌کنند ولی ما با قدرت با آنها برخورد می‌کنیم.

در بازدید استاندار مازندران از بازار شهید رجایی ساری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، فرماندار ساری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل تعزیرات استان مازندران، او را همراهی کردند.

انتهای پیام/1001/

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سورکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
0
0
سلام و خدا قوت به استاندار محبوب و پرتلاش. متاسفانه خبری از این قیمت ها در سطح شهر نبود سیب بالای ۲۵ تا ۳۵ و پرتقال ۱۵ بود این مطلوب نیست وضعیت نظارت بازار .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار