دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
استاندار مازندران:
قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار مناسب نیست/میدان تره‌بار ساری باید از شهر خارج شود
استاندار مازندران با بیان اینکه قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار در میدان تره‌بار ساری مناسب نیست و براساس روال عادی صورت نمی‌گیرد بر نظارت بیشتر صمت و تعزیرات در این مجموعه تاکید کرد. او همچنین اعلام داشت که میدان تره‌بار مرکز استان باید از شهر خارج شود.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور نوری صبح امروز شنبه ۶ فرردین‌ماه ۱۴۰۱ در سرکشی از میدان تره‌بار مرکز مازندران که در راستای تنظیم بازار صورت گرفته است، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سرزده خود از این مجموعه اقتصادی و تاثیرگذار در قیمت میوه و تره‌بار سطح شهر اعلام کرد که از غرفه‌های مختلف بازدید داشته و "در واقع روند قیمت‌گذاری‌ها در این غرفه‌ها" بررسی شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار تاسف از اینکه با ورود او و هیات همراه، برخی‌ها قیمت‌ها را دستکاری کرده و یا برداشتند، تصریح کرد: برخی قیمت‌گذاری‌ها باید براساس روال عادی شکل بگیرد، اما انجام نمی‌گیرد و به همین دلیل تذکراتی به آن‌ها ارائه شده است.

او با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری بر میادین انجام شود، چون مبدا اصلی قیمت‌گذاری میوه و تره بار اینجاست، اظهار امیدواری کرد که قیمت‌گذاری منصفانه‌تری - یعنی از خروجی زحمات کشاورز تا زمانی که به دست مردم برسد - باید انجام بگیرد تا همگان از تولیدات بخش کشاورزی بیشتر بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه می‌خواهیم نظارت بیشتری را ایجاد کنیم، افزود: بررسی میدانی صورت گرفته است، صحبت‌هایی را با کسبه داشتیم؛ ادارات صمت، تعزیرات، شهرداری و فرمانداری حضور داشتند، لذا باید تعیین تکلیف و مشکلاتی که در دستور کار قرار دارد نیز بررسی شود.

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه میدان تره‌بار به این دلیل که بار ترافیکی سخت و سنگینی را ایجاد کرده است باید از شهر خارج شود، بار دیگر تاکید کرد که مکان فعلی باید تخلیه شود و این مهم در مدت یک - دو ماه آیند اتفاق بیفتد؛ یعنی به میدان جدید انتقال یابد.
 
آوای خزر: طرح انتقال میدان میوه و تره‌بار ساری از مصوبات دولت نهم در سفر به مازندران بود. از سال ۱۳۹۴ و در جریان دولت دوازدهم روند اجرایی این طرح آغاز شد. این هفتمین بار است که مهلتی برای اتمام ساخت آن و انتقال میدان فعلی به این مکان اعلام می‌شود. انتظار می‌رود در دولت جهادی و مردمی حجت‌الاسلام رییسی و پیگیری استاندار ساعی مازندران، این مهم در سال جدید محقق شود.
 
این بازار در حال ساخت، در زمینی به مساحت 21 هکتار است و 155 حجره برای آن در نظر گرفته شده است.
 
قیمت‌گذاری میوه و تره‌بار مناسب نیست/میدان تره‌بار ساری باید از شهر خارج شود

استاندار مازندران در پایان با یاد کرد اینکه با ورود ما برخی بارفروشان تابلو‌ها را تغییر دادند، خطاب به مدیران کل تعزیرات و صمت گفت که حضورتان را بیشتر کنید، چون مشخص است که حضور مستمر می‌تواند تاثیرگذار و کنترل‌کننده باشد.

به گزارش آوای خزر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیران کل تعزیرات، صنعت، معدن، تجارت، مازندران و نمایندگانی از شهرداری ساری، استاندار مازندران را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار