دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
جانشین فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:
کشف ۲۰ کیلو مواد مخدر در اولین طرح عملیاتی ظفر ۱۴۰۱ 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 158 مخل امنیت و آرامش عمومی و کشف 19 کیلو و 700 گرم مواد مخدر در اجرای مرحله یازدهم طرح عملیاتی ظفر در 11 شهرستان خبر داد. 
به گزارش آوای خزر، سرهنگ سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری ۱۳۶ تیم عملیاتی و بطور همزمان در ۱۱ شهرستان تابعه به اجرا در آمد.


جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه‌های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح ۱۶ قاچاقچی مواد مخدر و ۴۹ معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع ۱۹ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.


سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری ۸۸ سارق ۴ خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه‌های این سارقان کشف شد.
حسینی به کشف ۲۰ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۹ خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح توقیف شد.


وی همچنین از دستگیری ۹۷ متهم تحت تعقیب مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.


جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به دستگیری ۹ نفر از اراذل و اوباش در این عملیات از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار