دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
هواشناسی مازندران با اشاره به تغییرات جوی وضعیت دریای خزر را برای انجام فعالیت های شیلاتی و دریایی تا ظهر روز یکشنبه ناامن اعلام کرد.

به گزارش آوای خزر، طبق اعلام هواشناسی مازندران با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور امواج کم ارتفاع از تراز میانی جو دریای خزر از عصر روز شنبه با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت‌های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه از جهت غربی تا شمال غربی پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج ۱.۷ تا حدود ۲ متر خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت‌های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران همچنین شرایط جوی استان را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی و اعلام کرد که روز شنبه نیز هوای استان نیمه ابری و از بعداز ظهر ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه آینده نیز ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد و از بعداز ظهر با کاهش ابر و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش بینی شده است./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها