دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
خورش ماهی یکی از خورشت‌های معروف و لذیذ جنوب کشوره که آوازه اش به همه جای ایران رسیده است برای تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

آوای خزر/ خورش آلوچه ماهی یک غذای اصیل ایرانی است که طعم متفاوتی دارد. این غذا را می‌توانید در خانه این غذا را تهیه کنید و در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرید.

با آلوچه و ماهی خورش بپزید!

مواد اولیه خورش آلوچه ماهی

آلوچه ۱پیمانه (برقانی)

رب گوجه فرنگی ۱قاشق غذاخوری

شکر ۲ قاشق غذاخوری

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

پیاز ۱ عدد

روغن به میزان لازم

ماهی ۲۰۰گرم (فیله شده و بدون استخوان)

آب به میزان لازم

آرد به میزان لازم

سیر بهمیزان لازم

فلفل به میزان لازم

دارچین به میزان لازم

طرز تهیه خورش آلوچه ماهی

۱- ابتدا آلوچه را در کمی آب خیس کنید. پیاز را خرد کرده و در مقداری روغن یا کره تفت دهید و زردچوبه و رب گوجه فرنگی را اضافهکنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه به مشام برسد.. آلوچه را با آبش اضافه کرده و سپس در صورت نیاز آب اضافه کنید تا روی آلوچه را بگیرد. سپس حرارت را کم کنید تا آلوچه‌ها خوب له شوند و جا بیفتند. ۳٫ماهی را به صورت مکعب خرد کرده و در آردی که با فلفل، زردچوبه، دارچین، پودر سیر و نمک مخلوطشده است بغلطانید و در کمی روغن سرخ کنید.

در انتها آلوچه‌ها را با قاشق له کرده و سپس رب انار و شکر را بیفزایید. پس از آن که خورش جا افتاد و به روغن نشست، آن را در ظرف کشیده و ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید. نکات:۱) اگر دوست دارید ماهی را در آرد سوخاری بغلتانید تا خوشمزه‌تر شود.۲) بهتر استماهی را قبل از پخت با آبلیمو و سایر مواد طعم دار کنید.۳) در این غذا به جای ماهی می‌توان از فیله مرغ هم استفاده کرد.۴) در صورت تمایل شکر را از مواد اولیه حذف کرده و به خورش ابلیمو اضافه کنید.

مزایای سلامتی دارچین:

۱-کنترل قند خون:بعضی مطالعات اشاره کرده اند که این ادویه به مقاومت بدن انسولینی‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می‌کنند. می‌توانید دارچین را به شکل چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.. دارچین برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید:دارچین می‌تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد. مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کاسترول خوب بنام HDL، همراه است.

دارچین برای جلوگیری از بیماری آلزایمر:مطالعات و تحقیقات نشان داده است که عصاره دارچین می‌تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد. دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مبارزه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته‌ای در سلول‌های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است.

به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت‌های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب‌ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می‌کند. یکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است. به دلیل خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت‌های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب‌ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/1005
برچسب ها: خورش ، آلو ، ماهی ، الوچه و ماهی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار