دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این میان ۲۵۱ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. همچنین ۲۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۴ نفر رسید.


اصغر فرهادی داور جشنواره کن ۲۰۲۲ شد
ونسان لندون، بازیگر فرانسوی رییس هیات داوران هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن شد. نام اصغر فرهادی، کارگردان معروف ایرانی در میان داوران این دوره از جشنواره است.

رهبر انقلاب: از من خواسته شد عنوان انقلابیگری را از مجلس پس بگیرم
مقام معظم رهبری فرمودند: حالا صحبت مجلس شد و اعتراض به مجلس و درخواست از من که عنوان انقلابیگری را پس بگیرم از این مجلس. خب خیلی نماینده‌های این مجلس همین جوانهای دیروز در جایگاه شمایند. یعنی خیلی‌ از آنها جوانهایی هستند که چند سال قبل از این مثل شما می‌آمدند می‌ایستادند انتقاد میکردند، حرف میزدند، اشکال میکردند. انقلابی‌اند. این جور نیست که انقلابی نباشند. البته من یکایک را که نمیشناسم. مجموعه را می بینم روی مجموعه قضاوت میکنم. مجموعه بد نیست، خوب است، هم در دولت، هم در مجلس و در بعضی از بخشهای دیگر، مجموعه خوب است. حالا ممکن است یک اشکالاتی بر بعضی‌ از آنها وارد باشد.


درگذشت دکتر اسلامی ندوشن
استاد محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده و چهره فرهنگی پیشکسوت در ۹۷ سالگی در کانادا از دنیا رفت. همسر اسلامی ندوشن درباره مراسم تشییع پیکر او و این‌که آیا به ایران منتقل می‌شود نیز گفت:، چون کسالت نداشت در این فکر‌ها نبودیم، در همین جا (کانادا) به طریق اسلامی به امانت به خاک سپرده می‌شوند.


علت مخالفت آمریکا با حذف نام سپاه از فهرست تروریسم
لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه ی خود تحت عنوان «دیپلماتیک» نوشت: یک مقام آمریکایی گفت که مخالفت پر سر و صدای اسرائیل با حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست FTO وزارت امور خارجه واقعاً یک عامل کلیدی در بحث یا تصمیم گیری بین نهادی در ایالات متحده نبود. او گفت: ایرانی ها از ما می خواستند که سپاه را از لیست تروریسم وزارت خارجه حذف کنیم. این مقام آمریکایی گفت: «و ما به آنها گزینه‌های زیادی برای امتیازات غیرهسته‌ای و تعهداتی که در ازای حذف سپاه می‌توانستند بدهند، دادیم». ولی ایرانی ها ظاهراً گفتند نه. ایران ظاهراً پیشنهادهای مختلفی را رد کرده است، از جمله اینکه متعهد می‌شود در ازای حذف سپاه از فهرست وزارت خارجه، طرفین مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند، تحریم‌های تهران علیه سنتکام لغو شود، یا با مذاکرات بعدی درباره مسائل منطقه موافقت شود.


تیر خلاص پلیس بر پیکر ایران خودرو و سایپا
سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور گفت: با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با واردات خودروی خارجی، حقوق تمام کارکنان آن را می دهیم.


حکم «امیرحسین مرادی» و «علی یونسی» قطعی نشده
سخنگوی قوه قضائیه گفت: احکام دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف قطعی نشده و هنوز در مرحله بدوی قرار دارد. ذبیح‌الله خدائیان درباره ۱۶ سال حبس «امیرحسین مرادی» و «علی یونسی» گفت: این افراد به اتهام افساد فی‌الارض تحت تعقیب قرار گرفتند اما دادگاه این عنوان را محرز ندانست.


درخواست برجامی چهره‌های سیاسی اروپایی از ایران و آمریکا
اعضای نشریه "شبکه رهبری اروپا" که متشکل از اشخاص با سوابق دیپلماتیک و سیاسی است به همراه اعضای گروه بحران بین‌المللی و اعضای شورای روابط خارجی اروپا در نامه‌ای سرگشاده از روسای‌جمهور ایران و آمریکا درخواست کردند تا در مذاکرات پیش‌رو بر سر توافق هسته‌ای از خود انعطاف‌پذیری نشان دهند. در این نامه آمده است: ما این نامه را می‌نویسیم تا نگرانی رو به رشد خود بر سر مذاکرات جهت احیای پایبندی‌ها به برجام و بازگشت آمریکا به برجام را نشان دهیم. این توافق وارد شرایطی شده است که در آن تهدید از دست رفتن پیشرفت واقعی که در چند ماه گذشته جهت بازاعمال دستاوردهای عدم اشاعه هسته‌ای به دست آمده بود، وجود دارد. 


تهدید نماینده مجلس به خاطر یک مصوبه
سمیه محمودی نماینده مجلس گفت: شفافیت اگر به این شکل باشد و از طریق فضای مجازی فشار روی نماینده بیاید برای رای مثبت یا منفی، بله مخالف هستم. اگر در یک مسئله‌ای رای دادم اما امنیت نداشتم که قدمی در خیابان بردارم، یقینا مخالف خواهم بود. دفعات قبل مواردی از قبیل تهدید بوده است. به‌طور مثال به بنده پیام دادند که «اگر این مسئله رای بیاورد، تو را با خاک یکسان می‌کنیم» خوب این یعنی چه؟ تهدید یک نماینده برای این‌که بخواهد رای بدهد! با پیش شماره ۹۱۵ این پیام به دست بنده رسیده بود. به همسرم گفتم اگر اتفاقی برای من افتاد سراغ این شماره تلفن بروید. 


نامه فیفا به ایران درباره اتفاقات مشهد
سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد نامه اخیر فیفا و AFC به این مجموعه ارائه کرد. وی افزود: قسمت دوم نامه هم مربوط به اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد است. آن‌ها گفتند پیش از این روندی در ایران آغاز شده بود که طبق آن بانوان در ورزشگاه حضور پیدا کردند و این روند باید ادامه پیدا کند. تأکید کردند ما اتفاقات مشهد را بررسی کرده‌ایم و این مسائل خوشایند نبود. باید تلاش کنید همان روند آغاز شده در مورد حضور بانوان در ورزشگاه را ادامه بدهید. در غیر این صورت امکان دارد با تشکیل کمیته‌ای این موضوع را بیشتر بررسی می‌کنیم تا راهکاری برای حضور بانوان در بازی‌های ملی و سپس بازی‌های باشگاهی پیدا شود.


برادرزاده هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس محکوم شد
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با احکام صادره پرونده اختلاس بانک سرمایه گفت: ‏اخیرا پرونده منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب‌اند مجموعا به ۱۷۰ سال محکوم شدند. احمد هاشمی شاهرودی برادرزاده محمود هاشمی شاهرودی به ۱۰ سال حبس و رد مال محکوم شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار