دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به شمال کشور در تعطیلات پایان هفته را تشریح کرد.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز امروز ۷ اردیبهشت تا ساعت ۶ روز شنبه  ۱۰ اردیبهشت از محورهای کرج چالوس ـ هراز ،فیروزکوه و محور تهران ـ سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره محدودیت‌های اعمال شده در محور کرج ـ چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ روز جمعه ۹ اردیبهشت از کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

شیرانی ادامه داد: در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو در این محور ممنوع است.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲  روز جمعه ۹ اردیبهشت از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز در صورت اعلام مامورین مستقر در محل، از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک طرفه می‌شود.

وی افزود: اجرای محدودیت‌های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی اجرای محدودیت‌ها منتفی می‌شود./ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار