دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آمریکا با وجود ادعای تمایل برای بازگشت به برجام نه تنها تاکنون اقدام موثری برای لغو تحریم های سابق انجام نداده است، بلکه مجلس نمایندگان این کشور روز پنجشنبه به وقت محلی در راستای سیاست هراس از توان بازدارندگی دفاعی ایران، طرحی ضد ایرانی را تصویب کرد.

به گزارش آوای خزر، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با ۴۲۴ رأی موافق و ۲ رأی مخالف طرحی را که خواستار متوقف کردن توان پهپادی ایران است، به تصویب رساند.

البته این طرح ضد ایرانی که "قانون توقف هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی" (SIDA) نام دارد، برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب سنا و امضای رئیس جمهوری آمریکا دارد.

در این طرح ضد ایرانی ادعا شده است که جلوگیری از دستیابی ایران و متحدان آن به پهپاد ها و قطعات تجاری آنها که می توانند در حملات علیه شخصیت های آمریکایی و سایر کشورهای همکار مورد استفاده قرار گیرند، سیاست آمریکا خواهد بود.

این طرح دو حزبی از سوی مایکل مک کال (جمهوری خواه - تگزاس)، گریگوری میکس (دموکرات-نیویورک)، تد دوچ (دموکرات-فلوریدا) و جو ویلسون (جمهوری خواه- راستین کارولینای جنوبی) حمایت شده است.

در قوانین پیشین آمریکا که فروش تسلیحات به ایران یا صادرات تجهیزات نظامی از ایران را ممنوع و شامل تحریم ها می کرد، نام پهپادها وجود نداشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش از این، در هراس از فن آوری سیستم های هواپیمای بدون سرنشین، طرحی را برای مقابله با تهدید پهپادها معرفی کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی در این زمینه هشدار داده بود که حملات پهپادی علیه مقامات سرشناس در سایر کشورها می تواند در آمریکا نیز رخ دهد.

تارنمای نیوزویک گزارش داده بود یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه در تماسی مطبوعاتی از جزئیات "برنامه اقدام ملی پهپادها" که به عنوان نخستین طرح کلی دولت آمریکا برای رسیدگی به تهدیدات سیستم های هواپیمای بدون سرنشین در آمریکا معرفی شده است، رونمایی کرد.

این مقام مسئول مدعی شده بود که "تهدید علیه سرزمین آمریکا از سوی اوپراتورهای شرور، بی دقت یا ناآگاه پهپادهای شخصی و تجاری در حال افزایش است، زیرا فن آوری سیستم های هواپیمای بدون سرنشین به طور فزاینده ای در دسترس قرار می گیرد ولی موانع برای جلوگیری از مسلح شدن آنها بسیار ضعیف هستند."

این مقام ادعا کرده بود اگرچه هنوز هیچ تهدید واقعی پهپادی از سوی عوامل داخلی یا خارجی علیه سرزمین آمریکا وجود ندارد اما شاهد رویدادها در خارج از آمریکا هستیم مانند مکزیک که در آن گروه های قاچاقچی از پهپاد برای حمله به رقبای خود استفاده کرده اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز آبان ماه سال ۱۴۰۰ اذعان کرده بود که واشنگتن از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از تامین مواد و فناوری مرتبط با صنعت پهپادهای ایران استفاده خواهد کرد.

بلینکن با اذعان به اینکه واشنگتن از همه ابزارها برای مقابله با نفوذ ایران از جمله اشاعه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) استفاده خواهد کرد، مدعی شد که این امر برای مقابله با فعالیت های ایران است.
وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای اذعان کرده بود ایالات متحده از همه ابزارهای موجود از جمله تحریم‌ها، برای جلوگیری، بازدارندگی، و از بین بردن شبکه‌های تدارکاتی که مواد و فناوری مرتبط با پهپاد را به ایران عرضه می‌کنند، و همچنین نهادهای ایرانی که در چنین گسترشی دست دارند، استفاده خواهد کرد.

ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام نیز فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با هراس از توان دفاعی بازدارندگی ایران اذعان کرده بود: استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات‌های شناسایی و هجومی بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌جزیره کره بدون برتری کامل هوایی، عملیات انجام می‌دهیم./ایرنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار