دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
شایعات زیادی در چند روز اخیر درخصوص گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ مطرح شده است.

به گزارش آوای خزر، یکی از بهترین اتفاقاتی که هفته گذشته رخ داد، صعود فولاد خوزستان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود. در شرایطی که پرسپولیس و استقلال را به‌دلیل شاهکار مدیران فوتبال کشورمان از دست داده بودیم و سپاهان هم خیلی زود اوت شد، فولاد به‌عنوان صدرنشین از گروهش صعود کرد و حالا تنها پرچمدار فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. خیلی هم عالی. بعد از صعود فولاد اما اظهارنظرهایی داشتیم که شاید عجیب‌ترین آنها مربوط به رحمان رضایی بود. این مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «به‌نظرم همین امروز هدایت تیم ملی در جام‌جهانی را باید به نکونام بدهند. جواد به راحتی می‌تواند این تیم را اداره کند.»

این که دراگان اسکوچیچ خوب است یا بد و اصلا باید بماند یا نه، یک بحث دیگر است. در کمال شگفتی با وجود باقی بودن تنها ۶ ماه زمان تا جام‌جهانی هنوز تکلیف مسئله به این مهمی روشن نشده است. با این حال افکار عمومی عقیده دارد اگر قرار به عزل اسکوچیچ باشد، یک مربی بزرگ بین‌المللی باید جانشین او شود. با کمال احترام به جواد نکونام، اینکه یک مربی داخلی سرد و گرم نچشیده را بعد از یک قهرمانی حذفی و سوپرجام گزینه نیمکت تیم ملی کشورمان آن هم برای جام‌جهانی بدانیم، پایین آوردن استانداردهای این نیمکت است. به هر حال کارلوس کی‌روش برای خودش وزنی داشت و پس از او هم فدراسیون خودش را مقید به استخدام مربی در تراز بین‌المللی دانست. مارک ویلموتس حداقل روی کاغذ سوابق شایانی داشت. صرفا شکست او و بحران مالی فدراسیون منجر به حضور اسکوچیچ با کارنامه ضعیف شد، اما دراگان نتایج مافوق تصوری گرفت و همین عملکرد درخشان امروز همه را سر دوراهی قرار داده است.

حتی اگر قرار به نبودن اسکوچیچ باشد، استانداردی که در ۱۰ سال گذشته برای تیم ملی تعریف شده باید حفظ شود. اگر قرار است مربیان بومی با چنین موفقیت‌هایی گزینه نیمکت تیم ملی شوند، خب از حالا می‌شود به ساکت الهامی هم فکر کرد؛ به هر حال او هم ۲ تا جام حذفی گرفته و دلیلی ندارد گزینه هدایت تیم ملی نباشد! اگر هم فضیلت نکونام به اعتبار او در دوران بازی است، پس علی کریمی و علی دایی را دریابید. چه فرقی می‌کند؟ کاش اینقدر عجول و احساساتی نباشیم./همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار