دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

واکنش قالیباف به سفر خانواده اش به ترکیه
قالیباف در جلسه غیررسمی نمایندگان مجلس فته است که انتشار خبر سفر ترکیه، یک پروژه تخریب است. مهمترین اظهارات او بدین شرح است: طبیعی بود که همسرم برای مراقبت از دختر باردارش همراهش به ترکیه برود . خیلی ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه ای نیست ولی من گفتم که از مردم عذرخواهی کنید . دستگاه های امنیتی اقدامات خوبی برای روشن شدن ابعاد این ماجرا انجام دادند برای خرید هم داستان سرایی ها کردند در حالیکه همه اینها دروغ بود . در همان ساعات اولیه، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد؛ این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد . عده ای بدنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب ها را ادامه دادند . بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده، تلاش زیادی می کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند . این تخریب ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است . واقعا خصوصی ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبر دار شدند.


اردوغان: با حساسیت‌های عربستان در مورد موضع تهران در قبال حوثی‌ها شریک هستیم
رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه در خصوص انصارالله یمن و حمایت ایران از مقاومت یمن گفت: «ما با حساسیت‌های عربستان سعودی در مورد موضع تهران در قبال یمن و حوثی‌ها شریک هستیم و به نشست‌های شورای راهبردی در سطح عالی با ایران ادامه می‌دهیم».


نخست وزیر عراق: اطمینان داریم که تفاهم بین ایران و عربستان نزدیک است
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در یک گفت و گوی رسانه ای در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات تهران و ریاض گفت: عراق منافع مستقیمی در دستیابی به تفاهم بین کشورهای منطقه و دستیابی به ثبات منطقه دارد و از آنجا که ما روابط خوبی با هر دو طرف و با طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی داریم، توانستیم فضای گفتگوی مثبتی را در خاک عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آنها هم اعلام نشد.


بیانیه ۲۳۳ نماینده در حمایت از قالیباف 
۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه خواستند که طراحان و مجریان پروژه‌های تخریب را شناسایی و با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد. در این بیانیه آمده است: در این دو سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی طرح یا قانون و در تازه‌ترین آن‌ها نیز به صورت هدفمند تخریب ریاست مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات کلیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول ۴۰ سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی سابقه بوده باشد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۵۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۱۱ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.


واکنش وزیر علوم به اعتراضات برخی دانشجویان درباره پوشش
وزیر علوم در واکنش به اعتراضات برخی دانشجویان درباره پوشش و برخورد دانشگاه با آنها گفت: باید بپذیریم که ورود به هر مکانی شرایط خاص خودش را دارد؛ دانشگاه، کلاس و استاد حرمت دارد، طبیعی است افرادی که وارد محیط‌های دانشگاهی می‌شوند باید به ضوابط و مقررات آن محیط احترام بگذراند و تبعیت کنند.


قالیباف: با ۵ هزار دلار می‌توان خودرو با کیفیت بسیار عالی وارد کرد
رییس مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب کلیات طرح واردات خودرو گفت: در موضوع واردات خودرو، این گونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه به تولید در داخل کشور هم توجه می شود. محمدباقر قالیباف گفت: در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد.


ساعت رسمی کشور از سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ایرادات شورای نگهبان در طرح تغییر ساعت رسمی کشور را رفع و تصویب کردند. در صورت تایید نهایی این طرح در شورای نگهبان، ساعت رسمی کشور از سال آینده تغییر نمی کند.


خروج ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور
آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که رقم خالص حساب سرمایه به منفی ۱۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار رسیده که از خروج این میزان سرمایه از کشور در ۹ ماهه سال گذشته حکایت دارد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار