دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
رئیس‌جمهور آمریکا که محبوبیت چندان زیادی ندارد، در مراسمی با خبرنگاران، سن و محبوبیت پایین خود را به شوخی گرفت و به خبرنگاران گفت که شما تنها قشری هستید که حتی محبوبیت شما از من پایین‌تر است.

به گزارش آوای خزر،ماههای اخیر، کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و گاف‌های پی در پی وی به دلیل کهولت سن به یکی از سوژه‌های رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است و رئیس‌جمهور آمریکا نیز در یک مراسم ضیافت شام این موضوع را به شوخی و طنز گرفت.

خبرگزاری روسی ریانووستی در این خصوص گزارش کرد، جو بایدن پس از یک وقفه 6 ساله، سنت صحبت در مراسم ضیافت شام با خبرنگاران کاخ سفید را ازسرگرفت و به سن آسیب‌پذیر و میزان محبوبیت پایین خود خندید و به شوخی به خبرنگاران گفت که شما تنها قشری هستید که میزان محبوبیت شما از من پایین‌تر است.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به شوخی در جمع خبرنگاران با اشاره به محبوبیت 42 درصدی خود گفت: «تشکر ویژه از 42 درصد شما که واقعاً‌ مرا تحسین کردید. از اینکه اینجا هستم بسیار هیجان‌زده هستم. به هرحال، شما (خبرنگاران) تنها گروی هستید که میزان محبوبیت شما حتی از من پایین‌تر است».

بایدن همچنین درباره سن خود نیز شوخی کرد و آشکارا اشاره کرد که انتظار دارد برای دور دوم نیز شخصیت اصلی مطبوعات کاخ سفید باقی بماند و گفت: «من درباره انتخابات میاندوره‌ای کنگره در ماه نوامبر هیچ نگرانی ندارم. من درباره تشدید اختلافات حزبی نیز نگرانی ندارم. من مطمئنم که ما در شش سال باقی مانده از ریاست جمهوری این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت».

نتایج نظرسنجی‌ها همگی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در بین مردم این کشور در حال کاهش است و طبق نتایج نظرسنجی «مؤسسه سیاست هاروارد»، در بحبوحه افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و قیمت بی‌سابقه گاز در آمریکا، محبوبیت جو بایدن در عرض یک سال 20 درصد کاهش داشته است و تنها 41 درصد از جوانان 18 تا 29 سال آمریکایی از عملکرد بایدن بعنوان رئیس‌جمهور رضایت دارند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، خبر بد برای بایدن به اینجا ختم نمی‌شود و گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از عملکرد بایدن در ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا از جمله ایالات کلیدی این کشور که رو به افزایش است.

بسیاری از نظرسنجی‌ها و بررسی ها نشان می‌دهد که عملکرد ضعیف بایدن، زمینه را برای شکست دموکرات‌ها در انتخابات آتی میان‌دوره‌ای کنگره فراهم آورده است و احتمال می‌رود که دموکرات‌ها کنترل دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا را از دست بدهند.

از طرف دیگر، مسئله کهولت سن و گاف‌های پی در پی بایدن به یک معضل در ریاست‌جمهوری وی تبدیل شده است.

پیش از رسیدن بایدن به ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از زبان جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس‌جمهور کشورشان را دوچندان کرده است.

اخیراً نیز، رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در شهر «سیاتل» واشنگتن بار دیگر، دست خود را برای دست دادن با هوا دراز کرد؛ حرکتی که او را بار دیگر به سوژه فضای مجازی تبدیل کرد، آنهم فقط یک هفته بعد از انجام اقدامی مشابه در سخنرانی کارولینای شمالی.

بایدن که تور ملی خود را با سخنرانی در مورد اصلاحات پیشنهادی به پایان رساند، بعد از خداحافظی با حضار، چرخید و دستش را به حالت دست دادن جلو برد، اما کسی در آنجا نبود. او سپس یک چرخش کوچک دیگر انجام داد و ظاهراً دوباره دستش را به سمت فضای خالی دراز کرد؛ پس از آن، رئیس‌جمهور پرگاف آمریکا با لبخند به سمت حضار برگشت و از آن‌ها به دلیل توجه‌شان به سخنان وی تشکر کرد.

یک هفته قبل از آن نیز، اتفاق مشابهی رخ داد. رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان سخنرانی خود در ایالت کارولینای شمالی در مورد اصلاحات زیرساختی، به صحنه پشت کرد و دست خود را برای دست دادن دراز کرد، در حالی که کسی نزدیک او نبود. سپس، در حالی که کمی گیج به نظر می‌رسید، چند قدمی نزدیک تریبون رفت و ظاهراً به دنبال راهی برای ترک صحنه سخنرانی بود./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها