دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
نماینده مردم انزلی گفت: سازمان محیط زیست وظایف خودش را در رابطه با تالاب انزلی به درستی انجام نمی دهد، طبق آمار این سازمان سالانه 700 هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود و عمق تالاب را طی چند دهه گذشته به شدت کاهش داده و از عمق 10 متری به 2 متر و حتی در برخی از قسمت‌ها به خشکی کامل رسانده است.

حسن خسته‌بند با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست در خصوص تالاب انزلی گفت: سازمان محیط زیست وظایف خودش را در رابطه با تالاب انزلی به درستی انجام نمی دهد، طبق آمار این سازمان سالانه 700 هزار تن رسوب وارد تالاب انزلی می‌شود و عمق تالاب را طی چند دهه گذشته به شدت کاهش داده و از عمق 10 متری به 2 متر و حتی در برخی از قسمت‌ها به خشکی کامل رسانده است.

توقف عملیات احیای تالاب انزلی باعث افزایش سرعت ورود رسوبات به تالاب شد 

 نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح احیای تالاب بندر انزلی که حدود 3 دهه پیش توسط جهادکشاروزی شروع شده بود توسط سازمان محیط زیست متوقف شده است، ادامه داد: این عمل اشتباه سازمان محیط زیست باعث شد، رسوبات به سرعت وارد تالاب شده و روند تخریب تالاب آغاز شود.

تعداد تله‌های رسوب‌گیر افزایش پیدا کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های چند سال اخیر، اعتباراتی را برای تالاب انزلی گرفته و عملیات احیا را آغاز کردیم ، اما در حال حاضر این عملیات به کندی صورت می‌گیرد و باید تعداد تله‌های رسوب گیر افزایش پیدا کند، از طرفی آبخیزداری در پایین دست تالاب باید به درستی انجام شود تا رسوبات کمتر به سمت تالاب بیاید، همچنین  پهنه‌ی تالاب نیز نیازمند لایروبی است، بی تردید اجرای هماهنگ تمامی این موارد علاج بخش تالاب انزلی خواهد بود.

رودخانه‌‌های گوهررود و زرجوب از آلوده‌‎ترین و سمی‌ترین رودخانه‌های جهان هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب یکی از آلوده‌‎ترین و سمی‌ترین رودخانه‌های جهان هستند،خاطر نشان کرد: این دو رودخانه که مملو از شیرابه‌های زباله و پساب‌های کارخانه‌جات و زباله‌های مردم و مسافران بوده به همراه فاضلاب شهری رشت و شهر انزلی به تالاب انزلی می‌ریزد. متاسفانه همه این عوامل دست به دست هم دادند تا آب تالاب بزرگ انزلی آلوده شود، بی تردید این موضع ناشی از ضعف عملکرد سازمان محیط زیست است./

انتهای پیام/۱۰۰۰

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار