دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کمک به تکدی‌گران در سطح شهر از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش آوای خزر، به نقل روابط عمومی شبکه پنج؛ نیما سهرابی، کمدین و طنزپرداز کشور مهمان جشن رمضان بود. وی در این برنامه از نحوه ریشه کردن عمل تکدی‌گری در تبریز صحبت کرد. او همچنین برخی از تجربیات خود در مواجه شدن با تکدی‌گران کشور را با بینندگان به اشتراک گذاشت.

کمدین و طنزپرداز گفت: من و خانواده‌ام اهل کار خیر هستیم و در بین خانواده پدر بزرگم از همه بیشتر اهل این کار بودند که متاسفانه ایشان چند سال پیش فوت کردند. ایشان با وجود آن که توان مالی بسیاری نداشتند در یک سال هزینه ده شب از شام‌های هیئت را بر عهده گرفتند و آن شرایط را متقبل شدند.

سهرابی افزود: من اهل تبریز هستم و اکنون به دلیل برنامه‌های تلویزیونی در تهران زندگی می‌کنم؛ پیش از نیاز به حضور در برنامه‌ها همیشه در تبریز زندگی می‌کردم. این که می‌گویند شهر تبریز نیازمند کارتن‌خواب ندارد حقیقت دارد چرا که مردم از سال‌ها همت کردند و تصمیم گرفتند تا کمک‌های خیرخواهانه خود را به سازمان‌های مسئول واگذار کنند و آن‌ها را مستقیما به نیازمندان سر چهارراه‌ها ندهند.

وی درباره کمک به رهگذران در تهران گفت: طی یک سال‌ گذشته که به تهران آمدم افراد بسیاری را دیدم که به بهانه نیازمندی از دیگران طلب کمک مالی می‌کردند و متاسفانه در ابتدا به آن‌ها کمک می‌کردم اما پس از مدتی متوجه شدم که بهتر است کمک‌های مالی تنها به سازمان‌های مسئول واگذار شود.

او اظهار کرد: چندی پیش در خیابان به فردی که تکدی‌گری می‌کرد کمی پول دادم؛ او بلافاصله یک دسته پول از جیب خود درآورد و کمک من را بین آن‌ها قرار داد. در آنجا متوجه شدم که این افراد از توان مالی بالایی برخوردارند.

کمدین و طنزپرداز درباره خاطرات فعالیت‌های دیگر خود گفت: من جزو کادر درمان هستم و اکنون در بیمارستانی در تهران فعالیت دارم. من از زمان دانشگاه در حوزه استندآپ کمدین فعالیت داشتم اما به صورت جدی نیز در بین کادر درمان بودم. یکی از خاطرات مهم من در حوزه درمان مربوط به فردی بود که عمل جراحی دست داشت و از من خواست تا برای آسایش او در عمل چهل بار آیت الکرسی بخوانم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار