دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
تصاویر ماهواره‌ای شبح افزایش قیمت مواد غذایی و گرسنگی جهانی را به دلیل جنگ در کشوری که ششمین صادرکننده بزرگ گندم جهان است را نشان می‌دهند.

به گزارش آوای خزر و به نقل از گاردین، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از اوکراین نشان می‌دهد که تولید گندم در اوکراین به میزان یک سوم کاهش داشته است.

اوکراین از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم در جهان است و حالا جنگ در این کشور و در پی آن کاهش و اختلال در کشت و تولید گندم، خطر کمبود مواد غذایی و گرسنگی را در جهان گسترش می‌دهد.

بنابرگزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت تحلیل ماهواره‌ای کایروس، در دوره‌ای در سال گذشته اوکراین در مجموع ۳۳ میلیون تن گندم تولید و ۲۰ میلیون تن آن را صادر کرده است. بدین ترتیب ششمین صادرکننده گندم جهان به حساب آمد.

اما در حال حاضر با توجه به شرایط جنگی، مجموع تولیدی گندم اوکراین ۲۱ میلیون تن بوده که کاهش ۲۳ درصدی را در پی داشته است.

با توجه به تولید عمده گندم اوکراین در مناطق شرقی که همچنان درگیر جنگ است، شرکت تحلیلی کایروس کاهش ۳۵ درصدی تولید در دوره مشابه سال جاری را پیش‌بینی می‌کند.

مساله تولید کود که یکی از نهاده‌های اصل کشاورزی و  تولید گندم است با توجه به آنکه دو طرف درگیر جنگ هم از تولیدکنندگان عمده کود در جهان هستند، از عوامل مضاعف افزایش قیمت مواد غذایی خواهند بود.

ابعاد دیگری نظیر ممنوعیت اعمالی در صادرات غلات و بسیاری از محصولات غذایی دیگر از اوکراین در کنار مسدود شدن مسیر ارتباطی دریای سیاه بر پیچیدگی‌ها موضوع افزوده است.

کارلوس مرا، تحلیلگر موسسه رابوبانک در این زمینه می‌گوید: «مسئله اصلی میزان تولید نیست، بلکه صادر کردن است؛ بیش از ۹۰ درصد غلات از طریق بنادر در دریای سیاه صادر می‌شوند که حالا تحت شرایط جنگی مشخص نیست مسیر روان صادرات و دسترسی به گندم چطور خواهد شد.»

او همچنین به یک موضوع بزرگ در این خصوص نیز اشاره می‌کند: آسیب‌دیدگی ریل‌های قطار در اوکراین.

  • لحظه به لحظه با آخرین گزارش‌ها و تصاویر جنگ روسیه - اوکراین

تحلیگران مساله خشکسالی یا به طور کلی تغییرات آب‌وهوایی در سایر مناطق تولیدکننده گندم نظیر ایالات‌متحده و هندوستان در کنار افزایش قیمت سوخت را عواملی برای تساعد قیمت گندم در جهان عنوان کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، موج گرما در جنوب آسیا میلیون‌ها نفر را تحت فشار قرار داده و این موج گرما احتمالا محصول را کاهش داده  و می‌تواند بر برداشت گندم در هند تأثیر بگذارد.

 سال پیش، موج گرما در کانادا رشد گندم را مختل و منجر به افزایش قیمت ماکارونی شد. همچنین استرالیا از دیگر تولیدکنندگان عمده گندم، امسال سیل شدیدی را پشت سر گذاشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار