دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
بادام یکی از دانه‌های سرشار از پروتئین‌هاست که تقریبا حدود ۵ برابر وزن هر دانه، پروتئین دارد. این خوراکی از این جهت برای افرادی که رژیم‌های گیاهخواری دارند مفید است و به تامین بخشی از نیاز بدن به پروتئین‌ها کمک می‌کند.

به گزارش آوای خزر، بادام، میوه بومی شرق است که جزء دانه‌های مغذی محسوب می‌شود. در حال‌حاضر کالیفرنیا مهم‌ترین تولیدکننده بادام در دنیاست.

مطالعات بسیاری در مورد خواص آن انجام شده که از جمله ثابت شده برای مقابله با بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، کنترل وزن و حتی سلامت پوست مفید است.

در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این دانه مغذی اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:

منبع غنی پروتئین: بادام یکی از دانه‌های سرشار از پروتئین‌هاست که تقریبا حدود ۵ برابر وزن هر دانه، پروتئین دارد. این خوراکی از این جهت برای افرادی که رژیم‌های گیاهخواری دارند مفید است و به تامین بخشی از نیاز بدن به پروتئین‌ها کمک می‌کند.

سرشار از فیبر: ۱۰۰ گرم بادام با پوسته قهوه‌ای که دارد حاوی ۵/۱۲ گرم فیبر است. مصرف روزانه بادام بخشی از نیاز بدن به فیبر‌ها را که برای عملکرد مطلوب سیستم گوارش ضروری است، تامین می‌کند. البته دریافت فیبر‌ها به دلیل خاصیت سیرکنندگی، تمایل به ریزه‌خوری و تنقلات را نیز در فرد کم می‌کند.

منبع چربی‌های مفید: بخش قابل‌توجهی از بادام حاوی چربی‌هاست که از نوع چربی‌های غیراشباع مفید محسوب می‌شود. برخلاف چربی‌های اشباع که مصرف زیاد آن‌ها زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود، چربی‌های موجود در بادام برای سلامت قلب مفید است.

یکی دیگر از علت‌های تاثیر بادام بر سلامت قلب، وجود ترکیباتی به نام فیتوسترول‌هاست که مانع از رسوب کلسترول در دیواره عروق می‌شود. گرچه چربی بادام زیاد به‌نظر می‌رسد، اما این خوراکی انرژی فراوانی دارد و اگر به اندازه متعادل (۳۰ گرم در روز) میل شود، مفید بوده و در کنترل وزن تاثیر دارد.

مملو از املاح و ویتامین‌ها: از جمله ریزمغذی‌های عالی در بادام می‌توان به منیزیم اشاره کرد که مصرف ۳۰ گرم بادام حدود ۲۲ درصد نیاز روزانه را تامین می‌کند. بادام همچنین سرشار از کلسیم گیاهی است و برای افرادی که نمی‌توانند از لبنیات استفاده کنند، توصیه می‌شود. بادام یکی از منابع سرشار از ویتامین‌های E، B۱، B۳، B۹، منگنز، منیزیم، مس، روی، پتاسیم و فسفر است./سلامت

انتهای پیام/1005

برچسب ها: بادام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار