دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
یادداشت استاندار مازندران در آستانه رویدادهای مهم اقتصادی استان
مازندران به مثابه یک کشور سبز
استاندار و رئیس کارگروه توسعه صادرات مازندران در یادداشتی، مازندران را یک کشور بالقوه سبز و آباد توصیف کرد که با توجه همه جانبه ضمن شکوفایی کامل همه مزیت ها و فرصت های خود؛ می تواند به نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود. ‎

مازندران به مثابه یک کشور سبز

آوای خزر - یادداشت احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران/ مازندران نه یک استان؛ بلکه مجموعه به هم پیوسته ای از ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی، تولیدی، فرهنگی، انسانی و ... و در واقع یک کشور بالقوه سبز و آباد و مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران از سراسر ایران و جهان است که به رغم برخی عقب ماندگی های تاریخی اش؛ در سایه توجه همه جانبه می تواند ضمن شکوفایی کامل همه مزیت ها و فرصت های خود؛ به نقطه اتکایی برای اقتصاد ملی تبدیل شود.

وجود سه بندر و سه فرودگاه در مازندران؛ دارابودن سه محور ارتباطی با مرکز کشور، همسایگی با 6 استان، اتصال به راه‌آهن سراسری ایران، دارابودن رتبه نخست در تولید 14 محصول کشاورزی و نقش موثر آن در تامین سلامت و امنیت غذایی کشور، قرار گرفتن آن در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان و همسایگی با 4 کشور در حوزه دریای خزر (ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان) و امتیاز حمل و نقل دریایی با این کشورها، واقع شدن در کریدور بین المللی شمال – جنوب، برخورداری از دو جاده بین‌المللی هراز و سوادکوه، دارابودن بیش از 338 کیلومرت نوار ساحلی و وسعتی معادل ۱.۴۶ درصد ایران و مزیت ها و توانمندی هایی که فرصت طرح و بسطش در این مقال نیست؛ همه و همه به این استان موقعیتی ممتاز در فلات ایران بخشیده است.

از سوی دیگر مازندران با دسترسی به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی، از جمله زیرساخت های ICT و IT و ضریب بالای نفوذ اینترنت به همراه تسهیلات ویژه زیر بنایی آب، برق، فاضلاب و گاز همراه با شرایط آب و هوایی معتدل، اراضی بسیار حاصلخیز، طبیعت گوناگون و مفرح ساحلی، دشتی، جنگلی و کوهستانی مساعد برای توسعه صنعت گردشگری و دسترسی به بازارهای هدف داخلی و خارجی، امکان توسعه سریع را در قالب بخش‌های محوری گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکجا در خود گرد آورده‌است.

همچنین برخورداری از میراث فرهنگی غنی و بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی مازندران در میان استان‌های کشور، شرایط مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان در سطح منطقه شمال و ایران فراهم آورده‌است. مازندران باسوادترین استان کشور است و سهم این استان در تولید علم و کسب مدال های رنگارنگ ورزشی در میدان های کلان و بین المللی ویژه و بی بیل است.

بی گمان همه این ظرفیت ها بویژه توانمندی های تولیدی کشاورزی، دامی، باغی، شیلاتی و ... زمانی می تواند به پویایی اقتصاد استان بیش از پیش کمک کند که بین مبدا تولید و مقصد مصرف و بازارهای هدف صادراتی ارتباطی موثر و بهنگام برقرار باشد.

آن چه که در مازندران در حوزه های مختلف تولید می شود بیش از مصرف داخل است و می طلبد تا با تمهید زیرساخت ها، رفع موانع صادراتی و ایجاد ارتباط مستمر و موثر با کشورهای خریدار محصول؛ توسعه صادرات محصولات استان بطور جدی در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد و مدیران ذی ربط استان با اخذ کمک های ملی؛ زمینه را برای تحقق این هدف بزرگ در جهت شکوفایی استان فراهم کنند.

ایجاد چنین ارتباطی بین کشورهای دارای تعامل تجاری و اقتصادی، بیش از هر چیز در وهله نخست نیازمند شناخت صحیح دو طرف از ظرفیت ها و توانمندی های هم است و بی شک برگزاری سه رویداد مهم نمایشگاه توانمندی های صادراتی، همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری و اجلاس بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی ICBCیک فرصت مهم و بسیار کارآمد برای به تحقق پیوستن چنین رویایی است.

آرزو می کنم این رویدادها، بیش از پیش زمینه آشنایی و تبادلات محصولات تجاری – اقتصادی و گسترش رابطه همه کشورهای صاحب کالا و بازرگانی را فراهم آورد و پس از این رخدادها؛ شاهد دورانی شکوفا از روابط فی مابین تجاری بین کشورهای همسایه باشیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طوبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
درود بر قلم رسا و ذهن متفکر استاندار عزیزمان وبا آرزوی سلامتی وتحقق اندیشه های بلند وارزشمند ایشان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها