دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

ترامپ سال ۲۰۲۰ برای مقاصد انتخاباتی، قصد ترور یک «افسر ارشد ایرانی» را داشت
مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا در کتابی که قرار است به زودی منتشر شود نوشت که دونالد ترامپ قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ قصد داشته برای پیشبرد مقاصد سیاسی و انتخاباتی خود یک «افسر ارشد نظامی ایران» را ترور کند.


سهم هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز
«سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد گفته است: «دولت اجرای طرح در خصوص نان سنتی را به خود ما سپرده است، از این هفته در برخی استان‌ها آغاز خواهد شد.» همچنین محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این باره گفته است: این طرح قرار است به صورت آزمایشی در زنجان و احتمالا از اول خرداد اجرا شود. سهمیه هر فرد ۲۵۰ گرم نان در روز است و اگر به نتایج قابل قبولی برسد، در تمام کشور به اجرا در خواهد آمد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۲۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۰۱ نفر رسید. همچنین ۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۶۵ نفر رسید.


اجباری شدن برقع برای زنان افغانستان
هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان طی فرمانی اعلام کرد که همه زنان افغانستان باید در امکان عمومی برقع بپوشند. در این فرمان آمده است: «زنانی که سن و سال زیادی ندارند، برای جلوگیری از تحریک مردان غیر محرم، طبق دستورات شرعی، صورت خود را به جز چشمان شان بپوشانند». طالبان در طول اولین دوره‌ی حکومت خود بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱، محدودیت‌های مشابهی را بر زنان اعمال کرد.


فرستاده‌ اروپا، سه شنبه در ایران
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه هفته جاری برای ادامه گفت‌وگو با مسئولین ایران به تهران سفر خواهد کرد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به فایننشال تایمز گفته بود که او به دنبال یک "راه میانه" برای پایان دادن به بن بست در مذاکرات احیای برجام است. او گفت که می‌خواهد انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره این موضوع به تهران سفر کند، اما افزود که ایران «بسیار اکراه داشت». او این تلاش دیپلماتیک را "آخرین شانس" توصیف کرد.


دلار ۲۸ هزار و ۴۱۰ تومان
بر اساس گزارش ها، روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، در بازار آزاد هر دلار آمریکا در برابر ۲۸ هزار و ۴۱۰ تومان معامله می‌شود.


احتمال گرانی بنزین
بگلریان، عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درمورد افزایش قیمت بنزین، گفت که سیاست دولت و مجلس این بوده که به سمت گرانی حامل‌های انرژی نروند اما با توجه به واقعیت‌های موجود کشور، اگر دولت هم پیشنهادی را مطرح کند، بعید است که در کوتاه مدت انجام شود، با این حال هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد.


فراخوان حوزه علمیه برای اعزام طلاب زن به مدارس
خبرگزاری حوزه نوشت: متقاضیان تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش سراسر کشور می‌توانند با ثبت نام در طرح امین و گذراندن دوره آموزشی به مبلغان این عرصه بپیوندند.


رئیسی: به زودی با مردم درباره یارانه ها سخن خواهم گفت
رئیس جمهور به تلاش‌های دولت و هماهنگی با سایر قوا برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پس از هفت ماه کار کارشناسی متراکم و مشورت با نخبگان، تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته شده است که به زودی در این باره با مردم صحبت خواهم کرد.


۱۰ فوتی و ۴۵ دیالیزی، آمار مسمومیت الکلی در بندرعباس
سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان اظهار کرد: در پی مسمومیت شدید الکلی در روز‌های اخیر در هرمزگان متاسفانه ۱۰ تن جان باختند. وی افزود: ۴۵ نفر دیالیز شدند و حال ۴ نفر از مسموم شدگان دیگر نیز وخیم گزارش شده است که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

جزئیات طرح دولت برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص طرح دولت برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی‌‌ گفت: در اجرای توزیع عادلانه یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی ماهیانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب هر نفر از سه دهک اول و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب ۵ دهک بعدی واریز می شود. او گفت: در دو ماه اول، ارزش کالابرگ‌ها بصورت نقدی به حساب مردم واریز می‌شود. او گفت: رقم های اعلام شده قطعی نیست و عدد قطعی بزودی در روزهای آینده اعلام خواهد شد

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار