دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص یارانه‌‌های پنهان موجب کاهش عدالت اجتماعی شده است؛ عدالت باید به سمتی پیش برود که همه بتوانند از امکانات دولت استفاده کنند.

به گزارش آوای خزر،اصغر سلیمی در خصوص اصلاح تخصیص ارز ترجیحی و حذف یارانه پنهان، اظهار کرد: «حذف ارز ترجیحی اوایل به صورت غیرکارشناسی انجام شد و متاسفانه در این زمینه بسیاری از رانت و فسادی که در دولت قبل ایجاد شد ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که به جای خود استفاده نشد. افراد بسیاری توانستند با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی وارد کنند اما به صورت آزاد به فروش رساندند.»

وی افزود: «اقتصاد کشور به یک جراحی احتیاج دارد تا ان‌شاالله بتوانیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم اما این جراحی باید به گونه‌ای باشد که خدایی ناکرده، کشور دچار مشکلات اساسی نشود. بسیاری از مردم در تأمین مایحتاج روزانه خود دچار مشکل هستند و لازم است مورد حمایت ویژه قرار بگیرند. این کار باید با کار کارشناسی و پژوهشی انجام شود تا فضای جامعه دچار التهاب و تنش نشود.»

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «دولت حتما باید تمهیداتی بیاندیشد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی به مایحتاج مردم تخصیص داده شود و حذف ارز ترجیحی موجب شوک جامعه نشود.»

سلیمی ادامه داد: «متأسفانه یارانه پنهانی بسیاری در اختیار افراد خاصی قرار می‌گیرد؛ افراد فقیر کمتر استفاده می‌کنند و برخی از ثروتمندان بیشترین استفاده را از یارانه ‌‌پنهان می‌کنند. عدالت باید به سمتی پیش برود که همه بتوانند از امکانات دولت استفاده کنند.»

وی با بیان اینکه شرایط تولید و اشتغال باید تسهیل گردد تا بسیاری مسائل و مشکلات کشور حل شود، گفت: «باید به نحوی عمل کرد تا فضای جامعه و قوت مردم دچار مشکل نشود و با شیب ملایمی ارز ترجیحی حذف شود.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «متاسفانه تخصیص یارانه‌‌های پنهان موجب شده است که عدالت اجتماعی را در جامعه نداشته باشیم. حذف ارز ترجیحی باعث گسترش عدالت اجتماعی و رونق اقتصادی می‌شود. باید در جهت توسعه اشتغال و تولید نیز باید گام برداشت و ارز ترجیحی به زیرساخت‌های کشور اختصاص یابد. اگر نقدینگی در جامعه کاهش یابد، رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار