دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

آوای خزر/ علی‌رغم اینکه سوپرمن به عنوان یک کاراکتر تاریخی، یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانانی است که سینما تا امروز به خود دیده، اما به نظر می‌رسد که فیلم‌های «سوپرمن» همواره محکوم به شکست هستند. سوپرمن که به طور گسترده‌ای به عنوان اولین ابرقهرمان محبوب شناخته می‌شود، کاراکتری است که اساس ژانر ابرقهرمانی را تعریف نمود.

یعنی همان ژانری که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین ژانرهای سینما تبدیل شده است. تاریخچه‌ی کاراکتر سوپرمن که اولین بار در سال ۱۹۳۸ ظاهر شد، طولانی و تقریبا پیچیده است و همین امر سبب شده که داستان کلی و شخصیت‌پردازی فیلم‌هایی که با محوریت این کاراکتر ساخته می‌شوند در طی سالیان متمادی اندکی تغییر کرده باشند.

تاریخچه‌ی سینمایی سوپرمن داستان دور و درازی دارد، چراکه این کاراکتر محبوب برای اولین بار در لایو اکشن سال ۱۹۴۸ بر روی پرده‌ی سینماها ظاهر گردید و تا به امروز همچنان توانسته مخاطبان را مجذوب خود کند. اگرچه محبوبیت سوپرمن در طول این سال‌ها به هیچ وجه کمتر نشده، اما استقبال از فیلم‌هایی که در رابطه با این ابرقهرمان ساخته شده حاکی از آن است که او در درجه‌ای بسیار پایین‌تر از سایر کاراکترهای فرا انسانی‌ای که تا به امروز بر پرده‌ی سینما ظاهر شده‌اند قرار دارد. با این حال علی‌رقم وجود نظرات مثبت و منفی زیاد موجود در رابطه با سوپرمن، می‌توان چنین استدلال کرد که هنوز که هنوز است دنیای سینمایی مارول از ماهیت تاثیرگذار این شخصیت استفاده می‌کند و این کاراکتر یکی از برگ برنده‌های مارول برای جذب مخاطب تلقی می‌شود.

با همه‌ی این‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که فیلم‌های سوپرمن محکوم به شکست هستند. در حقیقت موفق‌ترین فیلم‌هایی که این شخصیت در آن‌ها ظاهر شده فیلم‌هایی هستند که کریستوفر ریو در آن‌ها به ایفای نقش سوپرمن پرداخت. در واقع گویا نسخه‌های جدیدتر برای به تصویر کشیدن ماهیت این کاراکتر مرموز یا یافتن لحن مناسبی برای روایت داستان‌های او با مشکل مواجه شده‌اند و همین امر سبب گردیده که بسیاری از فیلم‌های سوپرمن در میان انبوهی از فیلم‌های ابرقهرمانی دیگر گم شوند. اما دلایلی که در پشت این شکست قرار دارند آن‌قدر ظریف و ریزبینانه هستند که شاید بتوان به راحتی آن‌ها را از قلم انداخت، هر چند بهتر است بدانید که بیشتر آن‌ها به وضعیت نمادین این کاراکتر بازمی‌گردند

وضعیت نمادین سوپرمن، گفتن داستان‌های جدید را سخت‌تر از قبل کرده است

سوپرمن

به هیچ‌وجه نمی‌توان انکار کرد که سوپرمن نماد فرهنگ عامه است. او شخصیتی است که عملا ژانر ابرقهرمانی را تعریف کرده و سبب گردیده که بسیاری از جنبه‌ها و ویژگی‌های متمایز به این ژانر اضافه شوند. با این حال، از آنجایی که این کاراکتر برای مدتی بسیار طولانی محبوب بوده، گفتن داستان‌های جدیدی که سوپرمن در آن‌ها نقش اصلی را بر عهده داشته باشد دشوار است، زیرا روایت‌هایی که تاکنون گفته شده باعث شده‌اند که سوپرمن ذاتا به یک شخصیت قابل پیش‌بینی تبدیل شود و هیچ نکته‌ی مبهم یا غیرقابل تشخیصی که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد در مورد این کاراکتر وجود نداشته باشد.

تاریخچه‌ی طولانی فیلم سوپرمن، فرصت‌های زیادی را برای اقتباس داستان‌های جدید فراهم می‌کند، اما خلق داستانی که تکراری نبوده و داستان‌های قبلی را به خاطر مخاطب نیاورد بسیار دشوار می‌نماید. تبدیل آنچه از سوپرمن در کتاب‌های کمیک روایت شده به فیلم‌ها و دنباله‌های سینمایی موفق، آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست، در واقع حالا که این شخصیت به یکی از کاراکترهای تاثیرگذار و شناخته شده‌ی هالیوود تبدیل شده، روایت داستان‌های کاملا بدیع و خلاقانه در رابطه با او دشوارتر از قبل شده است. در حقیقت سوپرمن یکی از ابرقهرمانان به جای مانده از اعصار گذشته است که نمی‌توان نقش نمادین او را در خلق دنیای ابرقهرمانی انکار کرد اما این امر سبب نمی‌شود که روایت داستان‌های جدید درباره‌ی او کار ساده‌ای باشد.

در حال حاضر تعداد سوپرمن‌ها خیلی زیاد شده است

سوپرمن

یکی از موانع اصلی دیگر موجود بر سر راه ساخت یک فیلم سوپرمنی، لیست طولانی بازیگران مشهوری است که پیش‌تر به ایفای نقش این شخصیت پرداخته‌اند. در حقیقت در کنار هر لایو اکشن سوپرمن، نام یک ستاره به چشم می‌خورد و این لیست آن‌قدر متراکم شده که حتی اضافه کردن یک نام دیگر به آن چالش‌های زیادی را در پی خواهد داشت. به‌علاوه از منظری دیگر، باید گفت که تاکنون چهره‌های زیادی به ایفای نقش سوپرمن پرداخته‌اند و مخاطبان، این کاراکتر را با چهره‌های مختلفی به یاد می‌آورند و لذا، این امر هم به نوبه‌ی خود مشکل بزرگی برای ساخت فیلم‌های جدید سوپرمن تلقی می‌شود.

اگر بخواهیم از جهت دیگری به این موضوع بنگریم باید به این واقعیت اشاره کنیم که از آنجا که بسیاری از بازیگران سرشناس در نقش سوپرمن ظاهر شده‌اند، قطعا بازیگرانی که در آینده بخواهند ردای او را به تن کنند دلهره‌ی زیادی در رابطه با نقش آفرینی خود خواهند داشت. هر سوپرمن در لایو اکشنی که به او اختصاص داده شده بود عنصری نمادین را به نقش خود و این کاراکتر اضافه کرد و همین امر باعث شده که سایر بازیگرانی که می‌خواهند در هیبت این کاراکتر بر روی پرده‌ی سینما حاضر شوند بیشتر زیر ذره‌بین منتقدین باشند و مورد موشکافی قرار گیرند. به این ترتیب، این واقعیت که کاراکتر سوپرمن، قبلا به صورت یک کاراکتر نمادین بی‌عیب و نقص به مخاطب نشان داده شده، خلق یک سوپرمن جدید را برای بازیگران آتی دشوارتر خواهد ساخت.

ماهیت شخصیت سوپرمن چالشی برای سینمای مدرن است

سوپرمن

باید اعتراف کرد که سوپرمن مدت‌ها پیش خلق شده و همین امر باعث می‌شود ارائه‌ی سوپرمنی که با دنیا و واقعیت‌های مدرن هماهنگ باشد دشوار گردد. این همان مشکل بزرگی است که سوپرمن دنیای توسعه یافته دی سی نیز با آن مواجه شده، زیرا لحن تیره‌تری که فرنچایز تلاش می‌کند به تصویر بکشد با تصویر قهرمانانه و بکر مرد فردای ما همخوانی ندارد. با این حال، این مشکل تنها به دنیا توسعه یافته دی سی محدود نمی‌شود، زیرا سایر فیلم‌های سوپرمن نیز در گذشته با موضوعات مشابهی روبرو شده‌اند.

جالب اینجاست که گویا سوپرمن در سریال‌های تلویزیونی با چنین مشکلی مواجه نیست، شاید به این دلیل که سبک داستانی سریال‌ها متفاوت‌تر است و آن‌ها از لحن سبک‌تری بهره می‌برند و سوپرمن نیز باید تنها ۳۰ دقیقه به حل مشکلات جهان فکر کند. اما مشکل اصلی فیلم‌های سوپرمن این است که تعریف گسترده‌تری از قدرت‌های این ابرقهرمان و جایگاه او را به تصویر می‌کشند و همین گستردگی باعث می‌شود که فیلم به کنکاش در ابعاد مختلف این ابرقهرمان افسانه‌ای بپردازد و لذا پیچیده‌تر از پیش شود. در کل، به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین مشکل فیلم‌های سوپرمن، طبیعت نمادین اوست که به عنوان دشمن درجه‌ی یک این کاراکتر عمل می‌کند، زیرا خلق مجدد شخصیت گسترده‌ی او آن هم به‌گونه‌ای که هم با دنیای مدرن منطبق باشد و هم از کاراکتر کلاسیک سوپرمن فاصله نگیرد کار ساده‌ای نیست.

ظاهرا نقش سوپرمن نفرین شده است

سوپرمن

مشکلاتی که بر سر راه ساخت فیلم‌های جدید سوپرمن وجود دارد سبب گردیده که ایده‌ی نفرین فیلم سوپرمن مطرح شود. این نفرین عبارت است از یک بدبختی فراگیر که هر بازیگری را که در این نقش ظاهر شود گرفتار می‌نماید. تعداد انگشت شماری از بازیگرانی که در نقش سوپرمن ظاهر شده‌اند با حوادث غم انگیزی مواجه گردیده و یا مرده‌اند و به چند تن دیگر نیز سالیان سال است که نقش دیگری داده نمی‌شود. در حالی که شاید اعتقادی به نفرین و خرافات نداشته باشید اما همین چیزها باعث شده که بسیاری باور کنند نفرین سوپرمن حقیقت دارد.

اگرچه اثبات این موضوع که آیا چنین نفرینی حقیقت دارد یا نه عملا غیرممکن است، اما شایعه‌ی به راه افتاده در مورد نفرین سوپرمن، باعث شده بسیاری از بازیگران و کارگردانان خرافی هالیوود از پروژه‌های سوپرمن دوری کنند. در حقیقت وجود چنین خرافاتی در رابطه با کاراکتر سوپرمن، مشکلات و دشواری‌های موجود بر سر راه ساخت فیلمی در رابطه با او را دو صدچندان نموده است.

زیرا با اینکه ما در عصر مدرنی زندگی می‌کنیم و در سال ۲۰۲۲ هستیم، از آنجایی که بسیاری از بازیگرانی که نقش سوپرمن را بازی کرده‌اند، به نوعی آسیب دیده و یا مرده‌اند، برخی ممکن است این نقش را مساوی با نوشیدن یک جام زهرآلود بدانند. در هر حال صرف نظر از اینکه این نفرین واقعی باشد یا نه قطعا به راه افتادن این شایعه نشان دهنده‌ی مشکلات بی‌شماری است که ایفای چنین نقش نمادینی می‌تواند برای بازیگر مورد نظر به وجود آورد. بنابراین حتما بازیگران پس از پایان یافتن فیلم این موضوع را به خودشان تلقین خواهند کرد و با بدبیاری‌های زیادی مواجه خواهند شد.

چرا بسیاری از فیلم‌های سوپرمن محکوم به شکست هستند (اصلا ساخته نمی‌شوند)

سوپرمن

در نتیجه، وقتی همه‌ی این عوامل دست به دست هم دهند ساخت فیلمی درباره‌ی سوپرمن که از هر نظر عالی باشد بیش از حد دشوار خواهد بود. کسانی که سعی می‌کنند داستان جدیدی را در رابطه با شخصیت این کاراکتر افسانه‌ای به تصویر بکشند، معمولا به دلیل سختی‌های موجود بر سر راه ساخت فیلم و به دلیل قابل پیش‌بینی بودن این داستان ابرقهرمانی که قطعا برای مخاطب جالب نخواهد بود، از این کار منصرف خواهند شد. علاوه‌براین، برخی از فیلم‌های سوپرمن با وجود فیلم‌نامه‌های کامل و تمام عیار، هرگز ساخته نمی‌شوند، درست همانند فیلم ساخته نشده‌ی «زندگی‌های سوپرمن» تیم برتون که قرار بود نیکلاس کیج در آن نقش قهرمان اصلی ما را بازی کند.

در نهایت، اکثر فیلم‌های سوپرمن یا به‌عنوان فیلم‌های متوسط و پیش پا افتاده، ​​چندان با استقبال مواجه نمی‌شوند یا ساختن آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. در حالی که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که در بحث ما نمی‌گنجند، می‌توانیم در کل بگوییم که فیلم‌های سوپرمن تا ابد محکوم به شکست خواهند بود./screenrant

انتهای پیام/1005

برچسب ها: سوپرمن ، سینمای جهان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار