دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
گلاب یک گیرنده ملایم است که ممکن است به کاهش چربی و شوره سر کمک کند. گلاب دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است آن را برای برخی از بیماری‌های پوست سر مفید باشد. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بیشتر با فواید گلاب برای پوست و مو آشنا شوید.

به گزارش آوای خزر، گلاب یک گیرنده ملایم است که ممکن است به کاهش چربی و شوره سر کمک کند. گلاب دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است آن را برای برخی از بیماری‌های پوست سر مفید باشد. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بیشتر با فواید گلاب برای پوست و مو آشنا شوید. 
گلاب آب معطری هست که از تقطیر گلبرگ‌های گل محمدی یا گل رز به وجود می‌آید. این مایع خوشبو مدت‌هاست که جایگاه خودش رو به خاطر مزایایی که برای پوست داره در رویتن مراقبت از پوست پیدا کرده و همچنین به عنوان طعم دهنده در شیرینی و دسر و خوشبو کننده بدن در تولید عطر و ادکلن هم مورد استفاده قرار میگیره.

گلاب دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است آن را برای برخی از بیماری‌های پوست سر مانند پسوریازیس و اگزما مفید باشد. همچنین گلاب یک گیرنده ملایم است که ممکن است به کاهش چربی و شوره سر کمک کند.


این عطر حتی ممکن است به
تسکین سردرد و کاهش تحریک پذیری کمک کند.رایحه گلاب آرامش بخش و تسکین دهنده است.
در حالی که این کیفیت ممکن است مو‌های شما را دوست‌داشتنی‌تر نشان ندهد، عطر گلاب که از موهایتان پخش می‌شود ممکن است به بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

بسیاری از زنان با مو‌های مجعد به توانایی گلاب در آرام کردن موخوره و افزایش درخشندگی سوگند یاد می‌کنند.

راه‌های استفاده از گلاب برای موهایتان‌

می‌توانید گلاب را به صورت آماده بخرید یا خودتان آن را درست کنید. اگر گلاب می‌خرید، به دنبال گلابی باشید که حاوی مواد نگهدارنده اضافه شده مانند اتانول نباشد.

راه‌های استفاده از گلاب برای مو عبارتند از

  1. شما می‌توانید گلاب را به شامپو یا نرم کننده مورد علاقه خود اضافه کنید.
  2. بعد از استفاده از شامپو و نرم کننده، گلاب را به عنوان آبکشی روی مو‌ها بریزید. بگذارید روی موهایتان بماند یا بعد از چند ساعت یا یک شب آن را آبکشی کنید.
  3. از یک بطری اسپری برای اسپری گلاب بر روی مو‌های خود استفاده کنید هر زمانی که می‌خواهید موخوره را کاهش دهید یا به عنوان عطر مو اضافه کنید.
  4. همچنین گلاب را با استفاده از سواب‌های پنبه‌ای به طور مستقیم روی پوست سر بمالید. برای کاهش شوره و خارش، آن را به آرامی ماساژ دهید. شامپو بزنید و بعد از آن طبق معمول آبکشی کنید.

گلاب در تمام فصول از مو‌ها محافظت می‌کند

گلاب همچنین ترشح غدد چربی را فعال می‌کند. این به محافظت از مو در برابر تهاجمات خارجی کمک می‌کند که در تابستان افزایش می‌یابد.

می‌توانید از درمان‌های بیشتر و بیشتری برای تقویت و نرم کردن مو‌های خود استفاده کنید و باعث درخشندگی بیشتر آن‌ها شوید.آفتاب، آب دریا، کلر استخر یا گرما از جمله عوامل تجاوز خارجی است که سلامت مو و همچنین آلودگی یا استفاده مکرر از سشوار یا اتو مو را تهدید می‌کند.

چگونه گلاب پوست چرب را کنترل می‌کند؟

اگر غدد سباسه فعال بیشتری دارید، پوست سر شما مقدار زیادی چربی تولید می‌کند که می‌تواند سر و مو‌های شما را چرب کند. از آنجایی که PH گلاب برای تغذیه مو مناسب است، پوست سر شما را تغذیه می‌کند و تولید چربی را کاهش می‌دهد.

گلاب چگونه خشکی مو و پوست را کاهش می‌دهد؟

اگر مو‌های وز و خشک دارید، می‌توانید از گلاب برای مرطوب کردن پوست سر و تسکین اثرات گرما و آلودگی استفاده کنید. آبرسانی مجدد به پوست سر، ترفندی برای خلاص شدن از شر مو‌های خشک و غیر قابل کنترل است.

ماسک مو با استفاده از گلاب، سرکه وتخم مرغ

می‌توانید با مخلوط کردن ۳ عدد تخم مرغ زده شده با نصف فنجان گلاب، شامپوی خانگی درست کنید. آن را روی مو‌ها و پوست سر خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. آن را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید.

سایر فواید گلاب برای پوست و بدن

گلاب برای پوست مفید است و باعث طراوت و شادابی آن می‌شود. آب گل به مبارزه با اثرات مضر خورشید بر روی پوست کمک می‌کند تا اپیدرمی را که به شدت در معرض قرار گرفته است، تسکین دهد.

گلاب همچنین برای رفع پف چشم، چین و چروک، پوست فاقد رطوبت و حتی در برابر بیماری‌های داخلی مانند سردرد، یبوست یا استرس موثر است.گلاب به دلیل خواص درمانی و ضد باکتریایی خود به التیام زخم‌ها و جای زخم‌ها کمک می‌کند. به پوست حساس احترام می‌گذارد و می‌تواند به درمان آکنه صورت کمک کند.

در واقع، گلاب خوراکی است و بسته به مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوید، می‌توان از آن به صورت خوراکی و پوستی استفاده کرد.

علاوه بر این، گلاب به دلیل داشتن فلاونوئید و ویتامین C، به طور طبیعی آنتی اکسیدان است. این ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب را برای بدن ما فراهم می‌کند که برای سلامتی ما ارزشمند هستند.

برخی از نکاتی که هنگام استفاده از گلاب باید در نظر داشته باشید!

اگرچه گلاب هیچ عارضه یا مضری ندارد، اما بهتر است قبل از مصرف آن را از نظر حساسیت تست کنید. برای اطمینان از اینکه آلرژی ندارید، می‌توانید این کار را ابتدا با قسمت کوچکی از مو امتحان کنید.

چند نکته مهم دیگر برای به دست آوردن بهترین نتیجه هنگام استفاده از گلاب برای مو

  • بهتر است گلاب اصیل را انتخاب کنید که با استفاده از تقطیر با بخار تهیه می‌شود.
  • به خاطر داشته باشید که گلاب خالص ماندگاری کمتری نسبت به گلاب تولید شده در آزمایشگاه دارد.
  • اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی اجتناب کنید، گلابی را انتخاب کنید که فاقد پارابن، گوگرد و سایر سموم باشد.

دستور تهیه گلاب در خانه

اگر می‌خواهید گلاب را در خانه درست کنید، با یک دوجین گل رز معطر شروع کنید. بسیاری از گونه‌های ترکیبی گل رز مدرن به‌جای رایحه، برای اندازه یا رنگ کشت می‌شوند، بنابراین قبل از خرید آن را استشمام کنید. شما همچنین به آب مقطر نیاز دارید.

  1. برای شروع، گلبرگ‌های گل رز را به آرامی از ساقه‌هایشان جدا کرده و زیر آب گرم در یک آبکش بشویید.
  2. گلبرگ‌های گل رز را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی آن را با آب مقطر بپوشانید سپس در قابلمه را با درب بپوشانید.
  3. گلبرگ‌های رز را حدود ۲۰ دقیقه روی حرارت متوسط بجوشانید یا تا زمانی که گلبرگ‌ها رنگ خود را از دست بدهند.
  4. گلبرگ‌های گل رز را از گلاب صاف کرده و گلبرگ‌ها را دور بریزید.
  5. گلاب را در یک شیشه بزرگ یا چند شیشه کوچک در جای خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

نکاتی درخصوص گلاب که بهتر است بدانید

یکی از خصوصیات غیر قابل انکار گلاب، بوی آن است. سعی کنید انواع مختلف و ترکیبات گل رز را آزمایش کنید تا ببینید کدام رایحه را بیشتر دوست دارید. صد‌ها نوع گل رز و احتمالاً هزاران هیبرید وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

همچنین می‌توانید موادی را به گلاب اضافه کنید که برای مو مفید هستند. این‌ها شامل گیاهانی مانند گوتو کولا یا چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا رزماری است.

 

ملاحظاتی در خصوص گلاب

استفاده از گلاب برای اکثر مردم بی خطر است. با این حال، اگر به گل رز حساسیت دارید، از گلاب برای مو‌های خود استفاده نکنید.
اگر شوره سر شدید یا شرایط خارش پوست سر دارید، ممکن است درمان‌های موثرتر و اثبات شده بالینی مانند شامپو‌های شوره سر وجود داشته باشد که ممکن است بخواهید به جای یا علاوه بر گلاب آن را امتحان کنید.

سخن آخر درباره گلاب

کشت گل رز، روغن گل رز و گلاب از هزاران سال پیش در ایران باستان، منطقه‌ای که امروزه به نام ایران شناخته می‌شود، آغاز شده است. گلاب ممکن است اولین بار توسط ابن سینا، پزشک و کیمیاگر ایرانی که در قرن دهم می‌زیسته ساخته شده باشد.
همانطور که در بالا ذکر شد، گلاب از تقطیر گلبرگ‌های گل رز با بخار آب یا آب جوش تهیه می‌شود. به طور معمول، معطرترین گونه‌های گل رز برای این منظور استفاده می‌شود. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار