دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 


دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری ایران ناپدید شد
یکتا جمالی، پدیده وزنه برداری بانوان ایران که توانست دو روز قبل در رقابت‌های قهرمانی جهان در یونان، مدال نقره یک ضرب را کسب کند، در اقدامی عجیب و بدون اطلاع از هتل محل اقامت ایران خارج شده و دیگر برنگشته است. زهرا پورامین سرپرست نائب رئیسی زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما «علی مرادی» رییس فدراسیون در یونان است تا بتواند یکتا جمالی را به ایران بازگرداند. البته در این زمینه رایزنی‌هایی با خانواده جمالی شده است تا بتوانیم او را به کشور برگردانیم.


توافق شفاهی روی ۹۰ درصد مسائل در وین
یک مقام ایرانی به الجزیره گفت که بیش از ۹۰ درصد موضوعات به صورت شفاهی در جریان مذاکرات وین مورد توافق قرار گرفت، اما به توافق کتبی تبدیل نشد. این مقام ایرانی گفت که شش موضوع، هسته اختلافات در مذاکرات مرتبط با برجام را تشکیل می‌دهد.


واکنش وزیر کشور به اوضاع اهواز
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: هیچ ناامنی در‌ هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد. الحمدلله امنیت برقرار است و همه در آرامش بسر می‌برند. وزیر کشور هم‌چنین شایعه قطع اینترنت در اهواز را رد کرد و گفت: این خبرها درست نیست.


آخرین آمار کرونا در ایران
طبق اعلام وزارت بهداشت، ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۷۲ نفر رسید. ۶ بیمار جدید کووید۱۹ نیز در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.


رهبر معظم انقلاب: دانش‌های بی‌فایده‌ در دبیرستان‌ها و دبستان‌ها را حذف کنید
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان گفتند: بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش‌آموزان به ذهن آنها سرازیر می‌شود که باید این موارد شناسایی و از آموزشها حذف شود. ایشان گفتند: شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟


دلار، ۲۹ هزار و ۵۹۰ تومان
روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار در بازار آزاد ۲۹ هزار و ۵۹۰ تومان، قیمت یورو ۳۱ هزار و ۶۲۰ تومان و قیمت پوند انگلیس ۳۶ هزار و ۹۶۰ است.


قالیباف: در مقابل تهمت ها، باید کار خودمان را بکنیم
رئیس مجلس گفت: اگر می‌خواهیم راه شهدا را برویم، اگر می خواهیم حزب اللهی باشیم، اگر می خواهیم در دهان دشمن بزنیم و در مقابل همه تهمت ها ما باید فقط یک کار بکنیم کار را ول نکنیم و به حاشیه نرویم و کار خودمان را انجام بدهیم.


دولت مصوبه واردات خودرو را تایید کرد
دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد و نوشت: دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واردات خودرو اظهار داشت: الان چند رویداد با هم اتفاق می‌افتد هم اینکه مهلت مصوبه پایان یافته است و محدودیتی برای واردات وجود ندارد و از طرف دیگر تراز ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و فشار به منابع ارزی کشور وارد نمی‌شود. 


تعیین ضوابط ویژه برای ورود زنان به ورزشگاه ها در مشهد، قم و شهرری
کلهر معاون وزیر ورزش با بیان اینکه تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها به منظور کاهش حساسیت‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان در دستورکار قرار گرفته است، گفت: قصد داریم بدون اینکه به هویت فرهنگی و باورهای مذهبی در شهرهای مذهبی مشهد، قم و شهرری آسیبی زده شود شاهد تسهیل حضور بانوان در ورزشگاه باشیم و نگرانی قشر مذهبی در این رابطه را برطرف کنیم. حتی قصد داریم کار را تا جایی پیش ببریم که با سالم‌سازی محیط ورزشگاه‌ها این اماکن به بهترین فضا برای حضور خانواده‌ها و بانوان تبدیل شوند و اگر قرار باشد چندساعتی افراد از اوقات فراغت خود لذت ببرند، اولین گزینه پیش رو، امکان ورزشی باشد.


عکاسی خانم های بدون چادر در مسجد نصیرالملک شیراز ممنوع شد
از ابتدای ماه رمضان سال جاری قانون جدیدی در مسجد نصیرالملک شیراز وضع شده که بر اساس آن ورود با انواع پوشش تنگ و چسبان، انجام هرگونه حرکات نمایشی، استعمال دخانیات، پخش موسیقی و استفاده از هرگونه دوربین عکاسی و فیلمبرداری، سه پایه و تجهیزات حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری ممنوع اعلام شده. داخل مسجد هم یک نفر به عنوان ناظر حضور دارد تا در صورت مشاهده تخلف و یا عکاسی خارج از عرف تذکر داده و موضوع را پیگیری کند. اسفندماه سال 97 مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک اعلام کرد که بر اساس ابلاغیه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، استفاده از چادر برای ورود بانوان به این مسجد اجباری شده و گردشگران از پانزدهم اسفندماه 97 باید با این نوع پوشش وارد این مسجد تاریخی شوند.


شهرداری که خودزنی کرده بود، برکنار شد
شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران که گفته می‌شد به علت فساد ستیزی قمه خورده است با روشن شدن موضوع و اعلام پزشکی قانونی مبنی بر خودزنی، از کار برکنار شد. اواخر هفته گذشته بود که خبر ضرب و شتم شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران به ماجرای جنجالی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. پیشتر زاکانی در ملاقات با او از شجاعت او تقدیر کرده و دستور پیگیری این اتفاق را صادر کرده بود.


کمک معیشتیِ واریز شده قابل برداشت شد
روز گذشته ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب قابل برداشت خواهد بود. براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالا‌های مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحد‌های صنفی ابلاغ و از روز پنج شنبه مورخ ۲۲/۲/۱۴۰۱ به تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید باشند.


مورا بدون پیشنهاد جدید در تهران
انریکه مورا، میانجی اتحادیه اروپا در مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای احیای برجام، روز چهارشنبه با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در تهران دیدار کرد. مقامات دولت بایدن گفتند که هیچ پیشنهاد جدیدی به مورا برای ارائه به ایرانی‌ها نداده اند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها