دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
در گفتگو با شهردار بهشهر عنوان شد
پل چوبی روی میانکاله؛ بخشی از ایده‌ی
شهردار بهشهر از ایده‌ی مسیر سبز سلامت در این شهر گفت که یک مسیر شمالی – جنوبی را تشکیل می‌دهد و بخشی از آن نیز با ساخت پل چوبی به طول 5 کیلومتر بر روی میانکاله، پیشنهاد شده‌است.

"مهندس یاسر احمدی"، درباره ایده مسیر سبز سلامت به طول 25 کیلومتر در شهر زیبا و تاریخی بهشهر، یادآور شد که این پروپوزال یا «پیشنهاده‌پژوهشی» در سفر رئیس جمهور به مازندران، تقدیم علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شده‌است و منتظر پاسخ این سازمان هستیم.

او در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به مسیر شمالی – جنوبی که برای خط سبز سلامت در نظر گرفته شده‌است، تصریح می‌کند که "این ایده از سمت خیابان امام خمینی(ره) منتهی به دریا بوده و مستلزم آن است که یک پل چوبی به طول 5 کیلومتر از انتهای دریای چهار فصل(ضلع جنوبی میانکاله) به ضلع شمالی تالاب، متصل شود و پس از آن نیز 5 کیلومتر مسیر پیاده‌راه ساحلی داشته باشیم".

شهردار بهشهر با بیان اینکه از "انتهای خیابان منتهی به دریای چهار فصل تا چهارراه امام خمینی(ره) به طول 11 کیلومتر مسیر دوچرخه در نظر گرفته‌شده"، اعلام کرد که در ادامه همین مسیر، "از چهارراه امام خمینی(ره) تا آبشار "سنگ‌نو" که از داخل پارک ملت و سالارتپه عبور می‌کند، به طول 4 کیلومتر پیاده‌راه جنگلی به حساب می‌آید".

احمدی تصریح کرد: مجموع این مسیر پیشنهادی به طول 25 کیلومتر، مسیر سبز سلامت را در محور گردشگری شمال – جنوب شهر می‌تواند تشکیل دهد.

آوای خزر: سال 1389 بود که زمزمه طرح احداث پل بر روی میانکاله سر و صدای زیادی به‌پا کرد؛ البته در آن زمان، نماینده وقت بهشهر به دنبال احداث پل برای عبور و مرور خودرویی بود. با این حال مصوبه سفر دولت وقت، حتی با تغییر موضع نماینده مبنی بر احداث پل چوبی بر تالاب میانکاله نیز به دلیل حواشی و ارائه طرح مبهم، با مخالفت کارشناسان و ارزیابان مواجه شد.

شهردار بهشهر البته اشاره‌ای هم به تصمیم اشتباه برای ارائه طرح ساخت پل ماشین‌رو بر روی تالاب میانکاله داشت و تاکید کرد که ساخت پل چوبی منافاتی با محیط زیست ندارد.

او درباره تغییر مکان شهرداری از پارک ملت/ باغ‌شاه به مکان جدید، در نشست اخیری که با خبرنگاران داشت نیز اعلام کرد که 80 هزار مترمربع زمین تحویل شهرداری شد که براساس طرح اولیه جهت احداث ساختمان جدید شهرداری، 8 هزار مترمربع از آن را میدان "چیت" شامل می‌شود.(میدان چیت، نمادی از کارخانه چیت‌سازی بهشهر است که اکنون خبری از آن نیست)

آوای خزر: فعالیت‌های اداری شهرداری بهشهر اکنون در ساختمان تاریخی باغ‌شاه دنبال می‌شود و یکی از مطالبات مردمی، تبدیل این مکان به موزه است.

شهردار بهشهر همچنین از آخرین وضعیت طرح گردشگری در منطقه تاریخی "صفی‌آباد"؛ به اتمام نصب دوربین‌ها، و در حال انجام بودن حصارکشی براساس معماری خاص این مجموعه اشاره کرد.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار