دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
نگاهی به سفر یکروزه استاندار مازندران به دیار دکل‌بندان/۲
پاسخ استاندار مازندران به پرسش جوان گلوگاهی+ فیلم حکم مشاور استاندار در امور نخبگان گلوگاه
استاندار مازندران در سفر به شهرستان گلوگاه، در جمع نمایندگان اقشار این دیار، به پرسش یکی از نخبگان، به طور شفاف و بدون تکلف پاسخ داد.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، در سفر یکروز سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به شهرستان گلوگاه که در واقع نخستین سفر شهرستانی او با شیوه هدفمند است، یکی از برنامه‌های ایشان حضور در جمع نمایندگان اقشار مختلف است.

در بین افراد حاضر، "محمد صالح صیدانلو" دانشجوی نخبه الکترونیک و دارنده مدال‌های طلا و نقره در المپیاد‌های بین‌المللی و جهانی با اشاره به وجود استعداد‌ها و ظرفیت‌های فراوان علمی در گلوگاه، از طرح‌های "خوشگل" جوانان این دیار در حوزه‌های مختلف گفت که با هزینه‌های شخصی به دنبال اهداف و آرزو‌های خود هستند و از حمایت خانواده برخوردارند.

او با بیان اینکه نیازمند تجهیزات کارگاهی هستیم و باید فنی و حرفه‌ای گلوگاه این لوازم را داشته باشد تا در اختیار جوانان قرار بدهد، افزود: چرا باید برای طرح‌های خود به ساری و بابل برویم و اینجا در شهر خودمان از تجهیزات خبری نباشد؟

محمد صالح این را هم گفت که جوانان گلوگاهی برای داشتن یک کارگاه، حتی به ناحیه صنعتی شهرستان مراجعه کردند، اما در حق آن‌ها کم‌لطفی شد و آرزوی این جوانان برای بهره‌مندی از یک کارگاه کوچک، بر باد رفت.

او البته گریزی به مشکلات ناشی از بیکاری جوانان گلوگاه زد؛ جوانان و رفیقانی که یا از سر ناچاری به دکل‌بندی روی می‌آورند، یا به دلیل تصادف در جاده‌های ناایمن و موتورسواری، یکی یکی پرپر می‌شوند.
 
پاسخ استاندار مازندران به پرسش جوان گلوگاهی+ فیلم حکم مشاور استاندار در امور نخبگان گلوگاه
محمد صالح پیش از  این سخنان، از استاندار مازندران پرسید که نگاه شما به وضعیت علمی و نخبگی در گلوگاه چیست؟ استاندار پاسخ داد: "واقعیت این است که فکر می‌کردم در گلوگاه نخبه مثل شما ندارد، ولی خیلی امیدوار شدم".

او با بیان اینکه مازندران در زمینه علمی از استان‌های رده اول کشور است، به نخبه گلوگاهی گفت: "آمایش شهرستانی علمی را در این شهرستان ندارم، به تناسب در شهرستان‌ها رفتیم و دوستان آماری دادند. برای گلوگاه شناخت دقیقی ندارم. واقعیت این است که ظرفیت این مردم با توجه به نبوغاتی که دارند، خیلی بالاتر از این باید در مباحث علمی باشد".

سید محمود حسینی‌پور ادامه‌داد: "باید برویم دنبالش و ببینیم که چرا نمود علمی پیدا نکرد؛ شاید یک بخشی به مسوولان باز می‌گردد که باید استعداد‌ها را معرفی کنند مانند برگزاری فستیوال‌های علمی و یک بخشی هم به خود شما جوانان که بیایید و مطالبه‌گری کنید".

او با بیان اینکه استعداد‌های جوانان باید شناخته شود؛ از اینکه فرماندار گلوگاه در مدت ۳ ماه از حضورش در گلوگاه اطلاعی از بابت فعالیت‌های این جوان نخبه نداشت، ابراز تعجب کرد و آن را یک عیب دانست.

استاندار مازندران، محمدصالح صیدانلو را به سمت نماینده خود در ساماندهی امور نخبگان و ارائه راهکار برای آن‌ها و سایر موضوعات محوله انتخاب و حکم انتصاب او را در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه، به ایشان تقدیم کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران از محمدصالح خواست تا استعداد‌های جوان شهرستان گلوگاه را جمع کند و این قول را داد که خودش شخصا از جوانان حمایت می‌کند.

حسینی‌پور از فرماندار گلوگاه خواست که از نخبگان شهرستان حمایت کند. یک اتاق را هم در فرمانداری به آقای صیدانلو اختصاص بدهد.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار