دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
نگاهی به سفر یکروزه استاندار مازندران به دیار دکل‌بندان/۵
گزارش مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از محرومیت ۴ روستای گلوگاه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران که از ۴ روستای بخش مرکزی، اما محروم گلوگاه بازدید میدانی داشت، به تشریح مشکلات این روستا‌ها پرداخت.
به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران و هیات همراه ایشان روز جمعه ۶ خردادماه در سفر یکروزه به شهرستان گلوگاه، بخشی از برنامه این سفر را به بازدید میدانی از وضعیت روستای مصیب‎محله در بخش مرکزی گلوگاه اختصاص دادند.

در این روستا، ۸ واحد مسکونی که متعلق به افراد نیازمند است و هر آن احتمال ریزش آن وجود دارد؛ از نگاه استاندار مازندران گذشت، در جریان بازدید‌ها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز حضور داشت و مقرر شد پس از اخذ مجوزات لازم، هر چه زودتر نسبت به ساخت مسکن مقاوم برای این خانواده‌ها اقدام شود.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه که جمعه‌شب ۶ خرداد در "انستیتو تحقیقات تیرتاش" برگزار شد، با اشاره به حضورش در روستا‌های "ویوا"، "دهی"، "لت کومه" و "کلکت" به اتفاق مدیر شهرستانی و معاون عمران روستایی خود، و همچنین حضور در روستای مصیب‌محله اعلام کرد: در روستای "کلکت" جاده دسترسی تا چشمه قلقلی به طول ۱۰ کیلومتر که بیش از ۱۵ روستا را در بر می‌گیرد و حدود ۶۰ کیلومتر مسافت روستایی را کاهش می‌دهد، اقدامات در حال انجام است.
 
گزارش مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از محرومیت ۴ روستای گلوگاه
او ادامه داد: روشنایی روستا مناسب نیست و در هنگام وزش باد شدید با قطع برق مواجه‌اند، روستا فاقد دهیاری و شورا است، برای هر کاری باید به بخشداری مراجعه کنند، مخزن آب روستا ترکیده بود که دستور تعمیر داده شد، جاده بین مزارع باید ساماندهی شود، سهمیه آرد آن‌ها کفاف ۲۰ درصد جمعیت را هم نمی‌دهد و در این روستا نانوایی ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بررسی‌های خود در روستای "دهی" را اینطور بیان کرد: "۲۴ خانوار هستند. منابع آب آن‌ها کم است. خط لوله گاز اجرا شد، اما علمک زده نشد. جاده دسترسی داشتند، کمبود آرد در این روستا هم عنوان شد. برای ساخت و ساز جدید باید به اداره اراضی و منابع طبیعی استان همسایه مراجعه کنند.

او درباره مشاهدات خود از روستای "لت‌کومه" اظهار داشت: اکنون ۷۰ خانوار هستند. مشکل آب شرب دارند. خواستار اینترنت پر سرعت هستند. برای بازسازی یا مقاوم‌سازی خانه‌های روستا نیاز به وام داشتند که راهنمایی لازم انجام شد. مردم لت‌کومه نیز باید برای ساخت و ساز‌ها به امور اراضی و منابع طبیعی استان دیگر مراجعه کنند. خواستار تصویب طرح هادی بودند که برای آن‌ها یک فاز را تصویب کردیم.  
 
گزارش مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از محرومیت ۴ روستای گلوگاه

آسمانی‌مقدم درباره روستای "ویوا" اظهار داشت: این روستا بین ۷۰ تا ۸۰ خانوار دارد. امنیت در روستا نیست و اهالی می‌گفتند دزدی زیاد شده است، آن‌ها هم با منابع طبیعی مشکل دارند، جاده دسترسی مناسبی ندارند، نقطه حادثه‌خیزی را در سه راهی دارند که نیاز به ترمیم فوری دارد. فاقد دهیاری است. آن‌ها نیز درخواست اجرای طرح هادی دادند که یک فاز را برای روستا تصویب کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به حضور خود در روستا‌های مصیب‌محله و تیله‌نو که استاندار را همراهی می‌کرد، گفت: در روستای مصیب‌محله مقرر شد که بنیاد مسکن ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض به مالکان ۸ واحد مسکن غیرایمن پرداخت کند و علاوه بر آن نیز ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن با بهره کم و بازپرداخت ۲۰ ساله، را پس از دریافت مجوزات لازم ساخت و ساز، دریافت می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: عملیات اجرایی دفع آب‌های سطحی روستای مصیب‌محله از دیگر  اقدامات محوله به بنیادمسکن استان است.
 
گزارش مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از محرومیت ۴ روستای گلوگاه
او بیان کرد: در روستای تیله‌نو نیز از پل روستا بازدید و به دستور استاندار مقرر شد که نزدیک به ۵ میلیون تومان به این طرح اختصاص یابد که از محل اعتبارات استانی و ملی تامین و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار