دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
نگاهی به سفر یکروزه استاندار مازندران به دیار دکل‌بندان/۶
حسینی‌پور: گلوگاه باید همسو با رامسر پیشرفت کند
استاندار و رئیس شورای اداری مازندران، با بیان اینکه مازندران دو بال دارد؛ یکی گلوگاه در شرق و دیگری رامسر در غرب است، تاکید کرد که بال شرقی باید با بال غربی همسو باشد تا پرواز پیشرفت صورت بگیرد.
به گزارش آوای خزر، سیدمحمود حسینی‌پور نماینده عالی دولت در مازندران در سفر یکروزه خود به شهرستان گلوگاه پس از دیدار با امام جمعه، زیارت قبور شهدا در گلزار امام رضا (ع) شهر گلوگاه و سپس روستای تیله‌نو، و دیدار با خانواده شهید عبدالرضا کلبادی‌نژاد، تنها شهید شهردار مازندران، در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات کشاورزی تیرتاش، پذیرای نمایندگان اقشار و خانواده‌های شهدای شهرستان گلوگاه بود.

ابتدا نمایندگان اقشار سخنان خود را بیان کردند و سپس استاندار مازندران با اشاره به پیگیری‌های مهدی داودی فرماندار پرتلاش و آیت‌الله سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه مردمی شهرستان گلوگاه برای تدارک سفر خود و هیات ۵۰ نفره، عنوان داشت که این نخستین سفر او به شهرستان‌ها با شیوه و ترکیب جدید است تا بتوان نظام‌مسائل را رصد و برای حل یا تقویت آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.

سید محمود حسینی‌پور از نقش پررنگ گلوگاه در انقلاب گفت و سپس گریزی به شرایط موجود در آن زد که به عنوان بال شرقی مازندران، باید مانند رامسر که بال غربی استان است، پیشرفت کند تا پرنده توسعه و آبادانی در مازندران سبکبار و بی‌دغدغه به پرواز درآید.

او با بیان اینکه در سفر خود و مدیران کل استان به گلوگاه به دنبال ساختن زیرساخت‌های لازم هستیم، بار دیگر تاکید کرد که سیاست مدیران اجرایی استان بر آن است تا گلوگاه همسو با رامسر شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، تحقق این مهم را با ایجاد یک تحول درونی و کنار گذاشتن اختلافات، توجه به نخبگان و حرکت در مسیر درست پیشرفت، دست‌یافتنی دانست.
 
حسینی‌پور: گلوگاه باید همسو با رامسر پیشرفت کند
روستاهای گلوگاه محروم نگه داشته شد

او همچنین در نماز جمعه گلوگاه شرکت کرد، و به نمازگزاران گفت که با هیأت همراه خود متشکل از مدیران کل استان آمده‌اند تا در این شهرستان اتفاقاتی بیفتد.

حسینی‌پور با بیان اینکه سفرهای ما براساس قرعه‌کشی نیست و بر اساس اولویت‌ها است، اشاره‌ای به سفر خود در نخستین روز از سال 1401 در بخش هزارجریب نکا داشت و اینکه سفر به گلوگاه، به‌گونه‌ای دیگر است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود جوانان نخبه در شهرستان گلوگاه، اعلام کرد که این جوانان باید به صحنه بیایند و ما نیز تمام تلاش خودمان را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها انجام می‌دهیم. با همکاری خود جوانان، طرح‌های توانمندسازی جوانان را آماده و تصویب می‌کنیم.

او با بیان اینکه اقشار مختلف گلوگاه مانند نقوشی از فرش ایرانی منظم و همدل و همراه توانستند هویت این شهرستان را حفظ کنند، افزود: خیلی از شهرهای ما هویت بحرانی دارند، توسعه‌ای که به هویت ما لطمه بزند خوب نیست و از مسوولان گلوگاه که هویت خود را حفظ کردند، قدردانی می‌کنم.

نماینده عالی دولت در مازندران، اشاره‌ای هم به حرفه دکل‌بندی داشت؛ عزیزانی که در این حرفه خدمت و جهاد کردند. بعضا جان خود را از دست داده‌اند و اینکه برای ساماندهی وضعیت دکل‌بندان مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران را ماموریت داد تا مشکلات آنها را پیگیری کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه به واسطه ضعف‌های مدیریتی نتوانستیم گلوگاه را ارتقا بدهیم، از ضرورت تشکیل حوزه‌های ستادی برای ایجاد تحول در این شهرستان گفت.

او از مشکلات مردم مناطق دورافتاده گلوگاه با منابع طبیعی و امور اراضی گفت که پرونده‌های آنها در استان دیگری بررسی می‌شود چرا که در مرز تفکیکی دو استان مازندران و گلستان قرار گرفته است و این سوال را مطرح کرد که چرا مدیران نرفتند تا این مشکل را پیگیری کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی روستاهای گلوگاه محروم نگه داشته شدند، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای داریم که شرایط اقتصادی مردم این منطقه را توانمند و حمایت کنیم که وضعیت روستاها بهتر شود.

حسینی‌پور: گلوگاه باید همسو با رامسر پیشرفت کند
 
قول استاندار به مردم روستای محروم "مصیب‌محله" گلوگاه

استاندار مازندران پس از بازدید میدانی از روستای محروم "مصیب‌محله"، در جمع مردم این محل به آن‌ها قول داد که مدرسه مخروبه روستا تا مهرماه ساخته شده و کنار آن نیز یک منزل برای معلم احداث شود. ۸ واحد مسکونی مددجویان نیز تا پیش از زمستان ۱۴۰۱ تحویل شود. آسفالت یک کیلومتر راه دسترسی به محل نیز توسط راه و شهرسازی انجام بگیرد.

حسینی‌پور ادامه داد: گازرسانی به روستا تا سه ماه دیگر انجام می‌شود، ۵ منزل مسکونی در این روستا سرویس حمام ندارند و دستور داده شد که مساعدت و ساخته شود.

او با اشاره به بازدید میدانی خود از روستا و اینکه برخی‌ها با زد و بند، کاخ‌هایی را در روستا ساختند و باید از این جهت که مجوز دارند یا خیر و یا اگر دارند چگونه به این مجوزات در دل منابع طبیعی دست یافتند، مورد بررسی قرار بگیرند، این مهم را برعهده مدیرکل منابع طبیعی و معاون عمرانی خود قرار داد.

استاندار مازندران از روستاییان خواست تا برای مقاوم‌سازی یا بازسازی بنا‌های خود از تسهیلات کم‌بهره و با بازپرداخت ۲۰ ساله بنیاد مسکن به میزان ۲۰۰ میلیون تومان استفاده کنند.

او با بیان اینکه "به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم" اظهار امیدواری کرد؛ با ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم در روستاها، جوانانی که برای کار به سراغ شغل‌های کاذب در شهر‌ها رفتند، به روستا بازگردند.
 
حسینی‌پور: گلوگاه باید همسو با رامسر پیشرفت کند
 
دیدار چهره به چهره با مردم، نشاندهنده اقتدار نظام است
 
حسینی‌پور، پس از دیدار با مردم روستای مصیب‌محله، به مرکز تحقیقات کشاورزی تیرتاش بازگشت تا در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه شرکت کند. این جلسه پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد و تا بامداد ادامه داشت.

در این نشست، استاندار مازندران از اهالی گلوگاه به عنوان مردمان "باغیرت، سختکوش، نجیب و ولایتمدار" یاد کرد و خدمت به چنین مردمانی را تجلی زمینه‌های رشد و تعالی انسانیت دانست و معتقد است؛ تلاشی که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم انجام بگیرد، ستودنی است چه اینکه امروز مدیرانی که داوطلبانه در یک روز تعطیل که می‌توانستند در خدمت خانواده باشند، با نگاه جهادی برای بازدید به مناطق محروم اختصاص داده‌اند، حس خوبی دارند.

او با اشاره به اینکه در سفر به مناطق محروم بعضا شاهد افرادی هستیم که با سن و سال بالا دچار مشکلات هستند و این یعنی مسوولان باید مضاعف کار کنند، از نقش بازدید‌های میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم گفت که سلامت و اقتدار نظام را نشان داده و به مدیران در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند.
 
حسینی‌پور: گلوگاه باید همسو با رامسر پیشرفت کند
یک نفر پیگیر مصوبات باشد

استاندار مازندران با بیان اینکه حاصل سفر به گلوگاه ده‌ها مصوبه است، اظهار داشت که برای تحقق اهداف سفر استانی، یک نفر باید پای مصوبات باشد و پیگیری کند.

رئیس شورای اداری استان مازندران تاکید کرد: "وعده‌ای که به مردم داده شد باید عمل شود، ما اگر وعده ندهیم اتفاقی نمی‌افتد، اما اگر وعده دادیم باید انجام بدهیم".

این مسوول با بیان اینکه تکلیف ما در شهرستان گلوگاه مشخص، و اینجا منطقه کشاورزی است، از مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران خواست تا بررسی کند چه محصولاتی در آن تولید می‌شود، و چه محصولاتی باید برند شوند. ضمن آنکه زمین‌های زیادی در گلوگاه بایر افتاده و باید از آن‌ها استفاده شود.

استاندار مازندران در پایان سخنان خود، بار دیگر از حضور مدیران کل که برای خدمت به مردم، باانگیزه روز جمعه را به رسیدگی از مشکلات مردم اختصاص دادند، قدردانی کرد و گفت: شما با خدا معامله کردید و این کار را با پیگیری و تحقق خواسته‌های مردم، کامل کنید.

شهرستان گلوگاه با جمعیت ۴۰ هزار و ۱۰۰ نفری در ضلع شرقی مازندران و در کریدور سمنان و گلستان قرار دارد. این شهرستان را با نام گردان همیشه پیروز امام حسین علیه السلام، شهر دکل‌بندان و پایتخت انجیر ارگانیک ایران می‌شناسند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد/      
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
نگفتیدکه صدابرداراین برنامه چه کسی بود حسین رنجبرتیرتاشی
مختار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
کلا اون روز بادمجون دور قاب چین زیاد بودن .. یه نمونه‌ شریعتی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار