دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد
اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه تعطیلات خردادماه در مازندران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات پیش روی خردادماه سفر همزمان زائران و مسافران را از مازندران به تهران و بالعکس داشته باشیم، که به همین منظور تمهیداتی اندیشیده شده است.
به گزارش آوای خزر، رضا علیخانی امروز در جلسه شورای ترافیک استان مازندران، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار و ۵۰۰ زائر از استان ما در مراسم ارتحال امام شرکت کنند و از سوی دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون مسافر به سمت استان تردد داشته باشند.

او ادامه داد: برای اینکه بین این دو سفر تداخل ایجاد نشود و برای پیشگیری از وقوع گره‌های ترافیکی و در راستای سهولت سفر، آسایش و آرامش زائران و مسافرانی که به سمت استان سفر می‌کنند، همچنین در راستای کاهش و مدیریت ترافیک و کنترل حرکات، و مدیریت زمان سفر به منظور اینکه زائران در زمان مقرر در برنامه تعیین‌شده در حرم حضور داشته باشند؛ سه تمهید در استان فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان کرد: یکی از آن‌ها در خصوص برنامه‌ریزی "ترافیک سفر" است؛ یعنی سفر‌هایی که از سمت شمال به جنوب و در واقع به سمت تهران است، از چالوس ممنوعیت دارد و مسافران رامسر، تنکابن و عباس آباد ارجح است که از سمت گیلان به تهران بروند و بقیه از محور‌های هراز و سوادکوه به سمت تهران تردد کنند.

علیخانی اضافه کرد: در این بازده ۱۳ و ۱۴ خردادماه که سفر هم به سمت شمال  و هم جنوب است؛ جاده سوادکوه و هراز دو طرفه و جاده چالوس یکطرفه به سمت شمال است.

او با بیان اینکه احتمال دارد براساس نوع تردد و حجم ترافیک در هنگام بازگشت یعنی ۱۵ خردادماه که زوار به سمت استان برمی‌گردند و مسافران هم احتمالا برمی گردند تمهیداتی در جهت یکطرفه کردن جاده سوادکوه و هراز اتخاذ می‌شود که بعدا اعلام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از تشکیل ۶ تیم گشت فعال برای هدایت سفر، کنترل حرکات و مدیریت مسیر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و همینطور نیز جهت ایمنی سفر و کاهش تصادفات، ۶ تیم در جاده‌های مواصلاتی استان مستقر کردیم که کاروان زائران را همراهی می‌کنند تا نظم ترافیکی برقرار شود.

علیخانی با اعلام اینکه نقاطی را در طول مسیر برای استراحت زائران در نظر گرفته‌ایم، از رسانه‌ها خواست تا برای مدیریت مطلوب، اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه محدودیت‌های ترافیکی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: