دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
سرپرست اداره‌کل انتقال خون مازندران خبرداد
فعالیت مراکز انتقال خون مازندران در ایام سالگرد ارتحال امام
سرپرست اداره‌کل انتقال خون مازندران گفت: ۸ مرکز اهدای خون و ۳ اتوبوس سیار اهدای خون استان، در ایام سالگرد ارتحال امام (ره) فعال هستند.
به گزارش آوای خزر، "دکتر عبداله محمدی فیروزجایی" با تسلیت  فرا رسیدن ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با اشاره به فعالیت مراکز اهدای خون استان و تیم سیار در این ایام، بیان کرد: سه اتوبوس سیار اهدای خون در شهرستان‌های ساری، بابل و آمل در روز ۱۳ خرداد ماه و هشت مرکز اهدای خون در روز ۱۴ خردادماه فعال خواهند بود.

او ادامه داد: مراکز اهدای خون در شهرستان‌های ساری، بهشهر، قائمشهر، بابل، آمل، تنکابن، چالوس و رامسر در ۱۴ خردادماه نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده پذیرش نیکوکاران نوعدوست برای اهدای خون هستند.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون مازندران بیان کرد: تیم‌های سیار انتقال خون  ساری و آمل در ۱۳ خردادماه  از ساعت ۹ صبح در "کاردگر محله" فریدونکنار و تیم سیار انتقال خون بابل نیز در همین روز در شهر بهنمیر از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر مستقر و آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

محمدی فیروزجایی با اشاره به جمعیت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفری بیماران تالاسمی در مازنردان، خاطرنشان کرد: این بیماران از مصرف کنندگان دائمی خون هستند و حدود ۴۰ درصد از خون‌های اهدایی مردم به این عزیزان تزریق می‌شود.

او در پایان با توجه به نیاز روزانه و مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خون، از مردم نوعدوست مازندران که در رنج سنی ۱۸ تا ۶۵ سال و حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم قرار دارند درخواست کرد: با همراه داشتن کارت شناسایی ملی در مراکز اهدای خون استان حضور یابند و همانند گذشته در تامین خون سالم و کافی بیماران استان این مجموعه حیاتی را همراهی کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار